10 000 askelta tunnissa - mitä ihmettä?
Miten kummassa nuo askelmäärät on laskettu? Pystyykö joku todella kävellä 10 000 askelta tunnissa? Itse olen n. 165-senttinen nainen ja tunnin kävelystä kertyy n. 6 200 askelta vaikka kävelen reippaasti.
Kommentit (22)
Tuohan on n 5 km. Kyllä sen pystyy tunnissa kävelemään.
Minulla on kolmas askelmittari käytössä. Ensimmäisen mukaan ja itsekin laskien kävelen maksimissaan 7500 askelta tunnissa. Kun ensimmäinen mittari hävisi, ostin toisen ja sen mukaan kävelin jopa 10000 askelta tunnissa. Siinä oli liian herkkä ja huono senrori, joten ostin tilalle nykyisen Omronin. Sillä mittaan jälleen korkeintaan 7500 askelta tunnissa.
Voiko joku kävellä?
Pystyykö joku kävelemään?
Vierailija kirjoitti:
Mihin mahdat viitata? 10 000 askelta on yleinen päivätavoite.
Tunnin mittainen reipas lenkki vastaa kuulemma n. 10 000 askelta.
Mulle 10 000 askelta on 7km, eli ei, en pysty tunnissa kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Viidessä kilometristä ei tule 10000 askelta ainakaan minulla. 5km on noin 7000 askelta. 10000 askelta tunnissa on tosi paljon.
Ei kukaan pysty kävelemään tuollaista askelmäärää tunnissa. Maksimissaan ehkä 7 000.
Jos oikein ravaan saan 8k askelta tuntiin. Ja km määrät menee hyvin tarkkaan oikein silloin ku tarkistanu lenkkipolulla. Oon 194cm pitkä joten pitkiä askeleita....
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jollain 3 vuotiaalla
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Aloituksessa lukee, että 10 000 askelta tunnissa. Mikä siinä on epäselvää?
Aika isolta määrältä tuntuu. Se on semmoiset n. 2,8 askelta sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Aloituksessa lukee, että 10 000 askelta tunnissa. Mikä siinä on epäselvää?
Sä et taida osata lukea. Lainaamassasi viestissä kysyttiin mihin aloituksessa viitataan. Ohis.
Pystyykö KÄVELEMÄÄN.
Eihän toi oo kuin 6km. Pikkasen reippaampi kävelytahti siis.
Vierailija kirjoitti:
10 000 askelta on japanilaisen askelmittarivalmistajan mainostarkoitukseen keksimä juttu. Ei siis perustu mihinkään tutkimukseen.
Aika lyhytjalkainen ja nopea kävelijä pitää olla, että 10000 askelta saa tikutettua tuntiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnin mittainen reipas lenkki vastaa kuulemma n. 10 000 askelta.
Juoksulenkki helpostikin. Kävely ei ole ’reipas lenkki’.
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö KÄVELEMÄÄN.
Eihän toi oo kuin 6km. Pikkasen reippaampi kävelytahti siis.
No näytäppäs kun kävelet 10 000 askelta tuntiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et taida osata lukea. Lainaamassasi viestissä kysyttiin mihin aloituksessa viitataan. Ohis.
Ai että miten tyhmä sinä olet. Oikein hävettää puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kysyi, miten voi olla mahdollista kävellä 10 000 askelta tunnissa. Siitä tässä ketjussa on kyse. Ymmärrätkö?