Eikö normaalipainoisilla oikeasti reidet koske toisiinsa?
Täällä on ollut nyt pari ketjua, joissa toisiaan vasten hankaavien reisien takia haukutaan ihmisiä läskeiksi ja käsketään laihduttaa. "Onneksi normaalipaino suojaa minua tuollaiselta <3"-kommenttejakin on valtavasti.
Lapsuudessani muistan kun suvun naiset kauhistelivat kuinka sairaalta sellaiset naiset näyttivät, joiden reidet eivät koskeneet toisiinsa.
Ollaanko nyt tosiaan tultu siihen pisteeseen että se "thigh gap" on normaalipainon kriteeri?
Kommentit (68)
Luulenpa kuitenkin että jonkinmoisella osalla näistä normaalipainoisista, jotka reisivaoistaan kirjottelevat, on vähän vääristynyt käsitys myös. Osa naisista menee nimittäin automaattisesti sellaseen poseerausmoodiin peilin edessä, että ovat varmaan autuaan tietämättömiä todellisesta ulkonäöstään. Ei kukaan seiso selkä notkolla, jalkaterät sisäänpäin, kulmat koholla ja suu supussa kassajonossa. Tai oikestaan yhtään missään kuin siinä peilin ja kameran edessä. Mutta tämä on se minäkuva joka osalla naisista varmaankin on.
Ei koske. Mitat 173/56, ja on leveä lantio. Äidilläni ja siskollani on myös samanlainen ruumiinrakenne. Olemme hoikkia mutta meillä on myös leveät lantiot.
Olen normaalipainoinen (BMI 22), mutta olen aika kapealantioinen niin reiteni osuvat ylhäältä hippasen yhteen. Jos juoksen todella lyhyissä sortseissa kauan, saattaa joskus epämiellyttävää hiertymää tulla yläsisäreiteen. Olen kuitenkin tosi urheilullinen ja enemmänkin vähän lihaksikas ruumiinrakenteeltani, kuin hoikka. Tykkäisin tosin leveämmästä lantiosta, mutta minulla rasva kertyy lihoessa mahaan, ei lantiolle, ja lantioluuta ei oikein pysty leventämään. Teininä, kun BMI oli jotain 18-19, yläreidet eivät vielä hiponeet toisiaan ollenkaan, mutta silloin olin tyypillinen laihaläski jolla oli pannukakkupeffa ja huono ryhti. Nyt ikää 24v.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:57"]Ennen vanhaan Miss Suomeksi ei päässyt, jos reisien väliin jäi vako. Se katsottiin rakenteelliseksi kauneusvirheeksi. Ja nykyään tuollainen vako on haluttu... Hohhoijaa. Ihan kuin jonkun Bratz-nuken jalat. Normaalilla naisella reidet todellakin koskettaa toisiaan ja se on tasapainoisen näköistä! [/quote] Mä kyllä uskallan väittää että normaalipainoinen jolla on leveälantio ja täten myös rako on hotimpi kuin kapealanteinen.
[/quote]
Eli jos on leveälanteinen eikä ole thigh gapia, ei voi mitenkään olla normaalipainoinen?
[/quote]
Ei välttämättä, vaan silloin ehkä tämän "leveälanteisen" lanne ei ole RAKENTEELLISESTI ja luiden ansiosta leveä, vaan rasvan avulla leveä. Siinä on ero.
Mulla on ollu rako aina ja nuorena inhosin sitä koska siihen aikaan toitotettiin että se on kauneusvirhe.miehet sensijaan on aina kehunu mun peppua ja oon ollu aivan äimänä kun ite ajattelin että oon ihan viallinen.nykyään tykkään kropastani,mitat 173/60.
mulla bmi 22 ja jalat ei koske yhteen, mutta ei se rako kovin suurikaan ole. Mulle oli ihan uusi juttu, että olisi joku "kauneusvirhe" eikös se johdu ihan lantion leveydestä?
Mielestäni se sellainen heart gap, eli pieni rako ylhäällä on kaikkein hotein. Paljon parempi kuin luisevareitisen kokonainen thigh gap.
Mulla koski kun olin 167/49 :) Silloin ei ollut edes lainkaan lihaksia, mutta reidet koskivat silti.
Koskevat edelleen, vaikka painan kymmenen kiloa enemmän. Paino on lihasta, ja kun jännitän reidet, lihasten muodot muodostavat aavistuksenomaisen raon melko lähelle polvia. Samalla tavalla kun vaikka anatomiamalleista näkee lihasten menevän. Ylhäältä ne koskevat silti, koska jalkani sattuvat olemaan kiinni lähellä toisiaan.
En ymmärrä miten jotakuta voi kiinnostaa reisirako. Eikö sen energian voisi keskittää johonkin hyödylliseen kropan muokaamiseen, jos se muokkaaminen niin tärkeää on? Kuten nyt sixpack tai pyöreä peppu tai olkapäät?[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:18"]
Olen normaalipainoinen 166cm/51kg ja reiteni eivät koske toisiaan mistään kohtaan. Kun lasten jälkeen oli +10kg niin koskivat. Pidän nykyistä näkyä paljon esteettisempänä ja aion pitää sen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:48"]
Voi jeeses taas mennään. Thigh gap riippuu kahdesta asiasta: 1) LANTION LEVEYDESTÄ 2) RASVAPROSENTISTA Mulla on leveä lantio ja olen normaalipainoinen ja mulla on thigh gap. Ja rakastan sitä. Ja olen kyllästynyt kuulemaan vittuilua siitä.
[/quote]
Tuossa mtv:n lääkärit-sarjassa tohtoreilta kysyttiin tuosta "työstövaosta" ja vastaus oli ettei sitä laihduttamalla saa. Sulla joko on se, tai ei ole. Riippuu lonkkaluun ja reisiluiden sijoittumisesta toisiinsa nähden.
m41
Hipoo ne hieman toisiinsa. Parempi niin kuin ne rasvapahkat ulkoreidessä!!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:41"]
Hipoo ne hieman toisiinsa. Parempi niin kuin ne rasvapahkat ulkoreidessä!!
[/quote]
Miltä ne näyttävät? Onko se se levenevä osa ulkoreittä?
ap
Minä olen todella hoikka, mutta reiteni kyllä koskettavat toisiaan.
Johtunee lantion rakenteesta ja rasvakudoksen jakautumisesta.
Enkä kuollaksenikaan ymmärrä miten tästäkin on onnistuttu repimään jokin naisen arvoa määrittävä kriteeri.
Ihan fuckin same millainen rako minulla on reisieni välissä, kunhan jalat toimivat ja ovat terveet.
N22
Riippuu täysin lantion leveydestä. Itse olen hoikka mutta kapealanteinen, ja reidet ovat juuri ja juuri irti toisistaan kun seison suorassa. Hieman painavammalla kaverillani sen sijaan on leveä lantio ja selvä reisirako.
Kai melkein kaikilla naisilla koskee.
Joskus näkee naisia, jotka kävelevät "oudosti", koska heillä on niin paksut jalat.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:44"]
Kai melkein kaikilla naisilla koskee.
Joskus näkee naisia, jotka kävelevät "oudosti", koska heillä on niin paksut jalat.
[/quote]
Millä tavalla oudosti?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:44"]
Riippuu täysin lantion leveydestä. Itse olen hoikka mutta kapealanteinen, ja reidet ovat juuri ja juuri irti toisistaan kun seison suorassa. Hieman painavammalla kaverillani sen sijaan on leveä lantio ja selvä reisirako.
[/quote]
No ei se nyt siitäkään riipu. Mulla on leveä lantio ja vaan heart gap reisien välissä, joutuisin laihduttamaan varmaan 10 kg jos haluaisin sen kunnollisen reisivaon (en halua).
Mulla ainakin on aina koskettanut, hangannut jopa. Vakavasti alipainoisenakaan (bmi 14) ei ollut nättiä reisivakoa. Suretti.
Ja kyllä, olen kateellinen niille joilla reidet eivät hankaa yhteen.