Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisrakas kissarotu? :)

Vierailija
11.04.2015 |

Olen suunnitellut hankkivani itselleni karvaisen sylikaverin kerrostalokaksiooni, ensin olin jo oikeastaan päättänyt hankkia koiran, mutta nyt olen kuitenkin alkanut harkitsemaan olisiko kissa sittenkin parempi vaihtoehto.

Itselläni ei ole kissaa ikinä ollut, ja jotenkin on jäänyt sellainen kuva että ne ovat vähän sellaisia ylpeitä omantien tallaajia. Tahtoisin kuitenkin kaverin joka viihtyisi sylissä ja rapsuteltavana, onko kissoilla ihan yksilökohtaista kuinka paljon viihtyvät ihmisen seurassa vai olisiko jollakin tiedossa jokin rotu joiden edustajat yleinsä olisivat enemmänkin semmoisia ''koiramaisia''? :D siis sosiaalisuuden puolelta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:44"]Olen suunnitellut hankkivani itselleni karvaisen sylikaverin kerrostalokaksiooni, ensin olin jo oikeastaan päättänyt hankkia koiran, mutta nyt olen kuitenkin alkanut harkitsemaan olisiko kissa sittenkin parempi vaihtoehto.

Itselläni ei ole kissaa ikinä ollut, ja jotenkin on jäänyt sellainen kuva että ne ovat vähän sellaisia ylpeitä omantien tallaajia. Tahtoisin kuitenkin kaverin joka viihtyisi sylissä ja rapsuteltavana, onko kissoilla ihan yksilökohtaista kuinka paljon viihtyvät ihmisen seurassa vai olisiko jollakin tiedossa jokin rotu joiden edustajat yleinsä olisivat enemmänkin semmoisia ''koiramaisia''? :D siis sosiaalisuuden puolelta.
[/quote]

Siperiankissa. Itsepäinen kun mikä. Tooosi pitkä pinnainen, lapsiperheeseen sopiva ja rakastaa ihmisiä..

Vierailija
22/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ragdoll tulee ovelle vastaan ja änkeää mukaan vessaan ja suihkuun. Jos ei pääse, niin itkee kunnes pääsee. Ja nukkuu vieressä, päivät on usein lähellä. Äidin ragdoll tulee suihkuun ja viihtyy ihmisten lähellä. Kumpikaan ei tunge syliin, mutta pysyy jos otetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:44"]Olen suunnitellut hankkivani itselleni karvaisen sylikaverin kerrostalokaksiooni, ensin olin jo oikeastaan päättänyt hankkia koiran, mutta nyt olen kuitenkin alkanut harkitsemaan olisiko kissa sittenkin parempi vaihtoehto.

[/quote]

Siperiankissa. Itsepäinen kun mikä. Tooosi pitkä pinnainen, lapsiperheeseen sopiva ja rakastaa ihmisiä..
[/quote]

Niin ja kissa on koiramainen. Ensimmäisenä ovella, kun ovikello soi. Käy ulkona lenkeillä jos haluaa vaan viedä ja noutaa leluja :) ainakin tämä meidän kastraatti on tälläinen.

Vierailija
24/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragdoll on hellä, ihmisrakas ja sosiaalinen kissa. Ja ota 2 kerralla, jos on pitkiä työpäiviä. Ne kaipaavat seuraa♥♥♥

Vierailija
25/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maine Coon!

Vierailija
26/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen norjan metsäkissa on?

Vierailija
27/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puheita etteivät maatiaiset olisi ihmisrakkaita. Minun kaksivuotias kollini on seurankipeä ja leikkisä -silloin kun sille sopii. Aina mukana kun tehdään jotain. Rakastaa ompelemista, tiskausta ja ruoanlaittoa. Ja on siinä käsityksessä ettei ihminen voi tehdä vessatouhujaan yksin, vaan kissan pitää olla kylpyammeen reunalla vahtimassa kun naamaa laitetaan, hampaita pestään tai istutaan vessanpöntöllä. Ja joka kerta pitää kurkistaa vessanpönttöön vedettäessä, että kakat varmasti häipyvät pöntöstä...

Vierailija
28/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt ragdoll pari vuotta, sitä ennen oli koira (chihuahua) ja hyvin paljon koiramaisuuksia löytyy ragdoll kissoista. Ragdollit ovat hyvin ihmisläheisiä ja aina ovella vastassa vaikka kävisin vain roskat viemässä ulos. Vessaan, suihkuun ja saunaan seuraavat. Siivotessakin kulkevat minun jalanjäljissä niin kauan kunnes otan imurin esille. Öisin kissani hakeutuu joko sänkyyni minun ja mieheni väliin nukkumaan tai sitten omaan petiinsä meidän sängyn vieressä.

Myös ragdollin leikit ovat hiukan koiramaisia, tykkäävät noutaa ja hakea palloa :D Mutta sellaista mahdotonta miellyttämisen tarvetta kissoile ei kuitenkaan ole, mutta koirilla todellakin on.

Omaan elämäntilanteeseen sopii nyt paremmin kissa, koska joskus olen pitkiäkin päiviä poissa kotoa, ja koiraa kuitenkin pitää käyttää pissalla ulkona säännöllisin ajoin. Kissa myös osaa hyvin viihdyttää itse itseään, on aika omatoiminen. 
Mutta kyllä me joskus mieheni kanssa leikitään ympäri kämppää hippaa meidän kisun kanssa :)

Vierailija
29/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina mulla oli maine coon ja myös vanhemmilla sama rotu. Maine coon on mielestäni vaativa rotu, ei kovin ihmisläheinen, ei koiramainen. Mutta toisaalta maine coonit kiintyy siihen yhteen ihmiseen eli omistajaan todella lujasti, kunhan voittavat luottamuksen. Maine coonit voviat olla varsinaisia sylikissoja, mutta koiramaisiksi niitä ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan.

Nyt viime vuodet mulla on ollut päivien iloina kaksi leikkisää ja erittäin koiramaista ragdoll kissaa *tyttö ja poika. En olisi koskaan voinut edes kuvitella, että tällaisiakin kissoja voi olla. Maine coonit olivat niin oman polkunsa kulkijoita, eivät todellaakaan halunneet tulla seuraneideiksi vessaan kanssani. Ragdollit eivät ole kylläkään mitään sylikissoja, tulee kyllä joskus syliin, mutta vain silloin jos itse haluaa. Mutta ragdollit haluavat pysytellä ihmisten läheisyydessä ja nauttivat seurasta. Jos ruokapöydässä on yksi tyhjätuoli ja perheemme siirtyy ruokailemaan niin heti ovat kissatkin istumassa pöydän ääressä ja seuraavat suurella mielenkiinnolla hulinaa.

Vierailija
30/30 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abessinialainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi