Mikä on teidän mielestä merkki huonosta mausta?
Paitsi tällaisen aloituksen tekeminen :)
Kertokaa mitä vaan asioita, materiaa tai tekoja, mistä hiljaa mielessänne ajattelette, että onpa mautonta.
Kommentit (1126)
Vierailija kirjoitti:
Kun lapselle puetaan hieno röyhelömekko ja, laitetaan samalla paksut kuviolliset, nyppyyntyneet sukkahousut ja parhaassa tapauksessa vielä lyhyt toppatakki ja kumisaappaat jalkaan. Suomessa vaatteiden värien ja materiaalien yhdistely on usein ihan lapsenkengissä.
Tai sitten se lapsi on saanut itse valita, jolloin tyylitaju on luonnollisestikin vielä "lapsenkengissä" :) meillä ainakin lapset on saaneet aika vapaasti toteuttaa itseään pukeutumisessa, kunhan on säähän ja tilaisuuteen sopivaa. Välillä kieltämättä on särkenyt silmää ne yhdistelmät, mutta mitäpä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Silmiini osui kauhunäkymä suoraan kasarilta: jouluvalokaapelihässäkkä parvekkeella. Väreinä shokkisininen ja räikeä aniliininpunainen. Asetteluun oli käytetty varmaan kaksi minuuttia, eli ne vain rötköttivät kaiteelta hujan hajan.
Luulin että niitä ei enää myydä missään tai että kukaan ei kehtaa enää käyttää. Nähtävästi näin ei ole. Tämä jos mikä osoittaa huonoa makua.
Minä asun melko lähellä "huonompaa" aluetta jossa on siis halpoja vuokra-asuntoja paljon. Siellä parvekkeilla näkee mitä riemunkirjavimpia jouluvaloja, jopa niitä puna-sini-kelta-vihreinä vilkkuvia kammotuksia! Yhdessä meidän naapurin omakotitalossakin on kirjavat valot, mutta ne ei sentään vilku (sen talon asukki on sitä ikäluokkaa, että on varmaan itse rakennuttanut sen talon silloin kasarilta ja hankkinut ne trendikkäät valot, ja mitäpä sitä toimivia pois heittämään).
Sisustamisessa mautonta on feikkityylit ja trendien orjallinen seuraaminen, persoonallisuuden puuttuminen eli kopiointi
Ulkoisessa olemuksessa samat asiat eli kaikki feikki, hiukset,ripset,huulet, pidennykset, tissit, peput, tekorusketukset, tatuoinnit jne
Vaatetuksessa pintatrendit, kalliit merkkivaatteet ja erityisesti niiden logot kissankokoisin kirjaimin
Käytöksessä kiroilu, isoon äänen puhuminen ja mölinä, toisten ihmisten tuijottaminen, älypuhelimen jatkuva räplääminen ja selfiekuvien ottaminen
Elämätavoissa kaikenlainen kerskakuluttaminen, laiskuus lajitella jätteitä, roskaaminen, välinpitämättömyys ostamiensa tuotteiden alkuperästä ja sisällöstä, jatkuva matkustelu turistipesiin muka pakonomaisesta tarpeesta johtuen tyyliin " en kestä talvea ja pimeyttä"
rankemman elämän koulun käynyt kirjoitti:
Raaka totuushan on se,että nykyisellään,minulla ei ole varaa ostaa minkäänlaisia vaatteita.Olen pysyvästi työkyvyttömyyseläkkeellä,koska minut on kiusattu sairaaksi.Joudun myös syömään psyykelääkkeitä,jotka ovat hiljalleen lihottanet minua 30 kiloa.Ja teidän mielestä tällainen on vähintäänkin mautonta.Joudun myös ravaamaan terapiassa koko loppuelämäni.
mikää ei maailmassa ole sivistymättömämpä ja osoita huonoa makua kuin empatikyvyn puute.Nyt 50-vuotiaan minulla ei ole enää minkäänlasita tarvetta miellyttää ketään,varsinkaan eliittiä.eliitti inhottaa jakuvottaa minua,voin siitäpahoin ja oksennan.Suhtaudun vähintäänkin varauksella ventovieraisiin,enkä päästä ketään lähelleni.Minulle rittää lähimmäsenrakkau deksi,että siedän ventovieraita "vittunaamoja"helvetistä.Lähipiiri on toki sitäkin rakkaampaa.
Sulkeudun nyt omaan kuplaani,josta minua ette tavoita,minulla ei ole edes omaa sähköpstia.Ette tule löytämään minua ikinä yhtään mistäänMinäja mieheni emme jaa minkäänlaista interssiä sosiaaliseta mediasta kanssanne.Ei kiinnosta1Keskityn elämässäni nyt kaikkeen hyvään,kuten kulttuuriin..En välitä nykysisellään tun taivaallista,mitä olette minusta mieltä.Ei kiinosta.En ole vastuussa juoruista joita minusta levitetään,kun en ole sosiaaalisessamediassa,enkä tule!Jos joku päin naamaa tulle solvauksia esittämään,hälytän välittömästi virka-vallan paikalle ja nostan kunniasloukkaussyytteen
Täällä jokaisella on oikeus olla olemassa,kun tänne sattunut syntymään,ja varsinkaan kun ei itseään uskalla tappaakaan.Olkaa minusta vastaisuudessa mitä mieltä lystäätte,ei kiinnosta.
ja kyllä;suomi onyhteiskunta luokka.Täälläpuhuu vain raha.Ainoa mitä rahalla ei saa ostettua on sivistys ja myötä-elämisen taito eli empatia,se erottaa meidät peto-eläimistä.En tule vastaisuudessa kommentoimaan sanomasianne.Olkaa mitä mieltä lystäätte.Jätän tämän satansitisen palstan ja olen ihanan vapaa,vapaa,vapaa1
Sisko todistaa väkevästi.
Amen.
rankemman elämän koulun käynyt kirjoitti:
En tule ikinä mukaan,tähän vastenmieliseen paskaan,maksan vaan veroni ja joskus kuolen pois.Keskitän voimavarani kulttuuriin,joka tuo henksistä hyvän olon tunnetta kumaallekkin minulle ja miehelleni,ette tule löytämään meitä iikinä yhtäänmistään;meilläon oma maailamame omassa kuplassamme,missä meidän on hyvä olla ja jonne vihapuheet eivät kantaudu.Nyt kannattaa sitten olla varovainen sen sanansäilänsäkanssa tai teen ilmoituksen asiattoamsat viestistä ja kantelen viranomaisille ja ryhdyn oikeus toimiin,kuten nostan kunnainloukkaus-syytteen ja joudutte maksajiksi! Tulen tarkkailemaan palstaa,vaikken enää tule kommetoimaan enkä selittelemään!
Sisko todistaa edelleen väkevästi.
Amen, amen
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit ja metallikilluttimet, muotoillun näköinen naama tai kroppa. Kokkareinen tai liiallinen meikki, likaisen nököinen/tuoksuinen tukka, runsas hajuvesi. Yörgh.
Otan koska tahansa ennemmin maantienvärisen silmälasipäisen AA-kuppisen nörttinaisen josnhän vain on raikkaan näköinen.
Hei, täällä mä oon, tule hakemaan!
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi koriste-esineet. Mielestäni on paljon merkitystä, millaisia nämä koristeet ovat. Ne voivat olla tyylillä valittuja ja itse asiassa usein tärkeässä asemassa tuomaan oikeaa tunnelmaa ja viimeistelemään tyylin. Yksityiskohdissa se juju usein piilee, eikä kliinisyys ole synonyymi tyylikkyydelle. Esim kauniit kirjat, kynttiläasetelmat jne ovat usein piste i:n päälle.
No nyt tuli kyllä mauttomuuden huippu. Eikö niitä kirjoja lueta? Kauniit kirjat? Ei juntinpaa mielipidettä ole.
Valkoisella sisustaminen. Siis pelkästään kaikki valkoista, en tiedä mitään mauttomampaa.
Eräa tuttava piti Pradan vaatteita Suomesa vieraillessaaan ja nimenomaan niitä jossa luki isoilla kirjaimilla Prada. Oli itse ihan miehensä elätti, joten huvitti kyllä
Lentojen välilaskupaikoilla kehui käyneensä manikyrissä ja pedikyrissä, ties mitä. Sanoin ettten ole koskaan tarvinnut em. palveluja ja olin hyvin ansaitseva yrittäjä. Pieni napautus hänelle
Scumbag- ja/tai White trash low life -piirteitä suurin osa. Meikäläisittäin usein sossu tuella kaupungin luukussa asuvia. Lisään omat inhokkini noiden lisäksi: ylipäätään kaikki köyhä halpis feikki ja läpinäkyvä wannabe-bändäröinti (sillä arvauksella ettei tällaisilla tyypeillä itsessä ole mitään aitoa tai bändäröitävää kellekään..). Amerikkalaisen mustan rap-kulttuurin ihannointi, tarkoitan lökäpöksyjä ja sitä jou-hommaa käsieleineen. Istuu niin huonosti keskiluokkaisen suomalaisen perheen vesalle.
Huono käytös. Sillä pilaa kaiken, nopeasti.
Kuljen Kontiot jalassa melkein aina. Se on statement kun tuppaa olemaan tuota maata ja neliveto. Tuliko mieleen että jotkut ihan urpot kengät voi olla jollekin samaa? Toki maan omistaminen on outoa jollekin porukalle vaikka itähelsingissä, missä tärkeintä on tehdä velkaa pystyyn.
Kiroilu, tupakointi, muiden haukkuminen, liiallinen alkoholinkäyttö, ylilautailu.
Huonoa makua tai mauttomuutta osoittaa, jos tykkää tyypillisestä suomalaisesta ruuasta. Suomalaista ruokaa on kahta tyyppiä: pahalta maistuvaa tai mautonta. Vaikka kuinka kehutaan terveelliseksi, ei se sitä todellisuudessa ole. Useimpien tavallisessa kotitaloudessa käytettävien ruoka-aineiden koostumus ja ravintoarvo on selvästi huonompi, kuin muissa Euroopan maissa, Romanian tapaisia eurooppalaisen asteikon mukaan alikehittyneitä maita lukuunottamatta. Suomen olisi jo aika tavuta, että Suomi ei ole mikään paratiisi eikä loistomaa, kärkimaasta puhumattakaan.
Täysin idioottimaista on tahallinen kansan kurjistaminen, kuten esim autojen ja polttoaineiden verotuksen avulla tehdään. Suomessa autot romutetaan vasta, kun jäljellä on pelkkää ruostetta, sitä kun on varsin vaikea hitsata. Köyhä kansanosa, hyvin suuri osa väestä siis, yrittää kynsin hampain taistella, että perhe pärjäisi jotenkin valtiovallan kurittaessa, eikä se kansan kuritus ja kurjistaminen ole mikään nykyhallituksen keksintö, se vaan jatkaa perintöä. Ainahan on kiva bailata ja antaa haastatteluja ulkomaiselle medialle samalla unostaen, kuinka tavallinen kansa rypee suossa.
En pidä suomalsiat"bndäröintiä" yhtään minään,sillä aikoinaan nuorena tyttönä ja"bändärinä" minut bongattiin Depeche Moden back stagelle,kun olin niin söoöja kuulemma hymyilin kauniisti.Ja muista suomalainen eioo kuule yhtään mittään,eikä se saa keltään!!!!
jos kuvittelt olevasi minuaparempi,niin tiedoksi vaan,että et ole vaan minä olen sinua parempi!!!!!!!!!
Tesla ja BMW ovat huonoja merkkejä. Kyseisten automerkkien kuljettajat ovat homoja.
Pinkit tai vaaleanpunaiset vaatteet ja asusteet aikuisella, lähes keski-ikäisellä naisella.
Jonain pieninä juttuina menee vaatetuksessa, mutta jos kaikki on sitä pinkkiä enemmän tai vähemmän päästä varpaisiin, niin ei kiitos!
Toinen mikä on hirveää niin feikki merkkilaukut jotka on muovisen näköisiä.