2022 Vhh/keto
Olisko innostunutta porukkaa aloittamaan elämäntapamuutoksen vertaistukiryhmää vhh/keto -ruokavaliolla?
Itse aloittelen tänään vhh:lla, siitä myöhemmin ketoon siirtyen. Tiputettavaa 10kg. Ruuhkavuodet ja oman ajan ottamisen mahdottomuus. Kilot tiputettava ruokavalion avulla.
Kommentit (8)
Aloitan vuodenvaihteessa. Vielä ei ole vuosi 2022.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanha ketoilija ja tarkoituksella lipesin loppuvuodessa ruokavaliossa. Tänään aloitan taas tiukan linjan: pätkäpaastoa (syön vain kahdeksan tunnin sisällä päivässä) ja vhh-/keto-ruokavaliolla. Parasta minulle ruokavaliossa on terveyden ylläpitäminen, koska diabetesta on suvussa ja minullekin olisi jo tullut ilman vhh:ta. Haluan myös saada kesäksi vielä muutaman kilon pois. Se on myös mukavaa, että sokerittomuus näkyy kasvoissa nuorentumisena ja silmät sekä kasvojen luut tulevat esiin hyvin. Mukana olen siis ja tähän viestiketjuun voisin päivittää onnistumiset ja epäonnistumiset. Puntaria en käytä, vaan vaatteet toimivat mittareina. Aion myös kuntoilla. Tänään lähden pitkälle kävelylenkille.
”Leidi Ketoon”
Kiva! Minä myös vanha ketoilija, mutta siitä on jo vuoden verran aikaa eli kaikki lähtee alusta. Olen kokeillut keton aloittamista pariinkin kertaan, mutta jostain syystä tahtotila onkin loppunut heti alkuunsa. Nyt alkaa peilikuva oikeasti ahdistamaan ja herkkuja kuluu ihan järkyttävän paljon, siksi nyt on pakko tehdä stoppi tälle.
Ketolla olen voinut todella hyvin, vatsa on toiminut ja iho voinut hyvin. Ainoa ongelma on ollut sukulaisilla syöminen tms, jolloin repsahdin väkisinkin. Toimintasuunnitelmaa pitää siis tehdä siihen 😅
Käytätkö jotain lisäravinteita, magnesium, kalium tms?
Minä ajattelin ostaa nettivalmennuksen vielä tähän tueksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aloitan vuodenvaihteessa. Vielä ei ole vuosi 2022.
Eli millä tavalla aloitat vuodenvaihteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vanha ketoilija ja tarkoituksella lipesin loppuvuodessa ruokavaliossa. Tänään aloitan taas tiukan linjan: pätkäpaastoa (syön vain kahdeksan tunnin sisällä päivässä) ja vhh-/keto-ruokavaliolla. Parasta minulle ruokavaliossa on terveyden ylläpitäminen, koska diabetesta on suvussa ja minullekin olisi jo tullut ilman vhh:ta. Haluan myös saada kesäksi vielä muutaman kilon pois. Se on myös mukavaa, että sokerittomuus näkyy kasvoissa nuorentumisena ja silmät sekä kasvojen luut tulevat esiin hyvin. Mukana olen siis ja tähän viestiketjuun voisin päivittää onnistumiset ja epäonnistumiset. Puntaria en käytä, vaan vaatteet toimivat mittareina. Aion myös kuntoilla. Tänään lähden pitkälle kävelylenkille.
”Leidi Ketoon”Kiva! Minä myös vanha ketoilija, mutta siitä on jo vuoden verran aikaa eli kaikki lähtee alusta. Olen kokeillut keton aloittamista pariinkin kertaan, mutta jostain syystä tahtotila onkin loppunut heti alkuunsa. Nyt alkaa peilikuva oikeasti ahdistamaan ja herkkuja kuluu ihan järkyttävän paljon, siksi nyt on pakko tehdä stoppi tälle.
Ketolla olen voinut todella hyvin, vatsa on toiminut ja iho voinut hyvin. Ainoa ongelma on ollut sukulaisilla syöminen tms, jolloin repsahdin väkisinkin. Toimintasuunnitelmaa pitää siis tehdä siihen 😅
Käytätkö jotain lisäravinteita, magnesium, kalium tms?
Minä ajattelin ostaa nettivalmennuksen vielä tähän tueksi.
ap
Magnesiumia käytän aina kun muistan. Täytyykin kaivaa purkit esille. Halusin aloittaa heti sen vuoksi, että olen nyt lomalla ja on helpompi aloittaa tiukasti, kun ei ole töissä.
Olen noudattanut vhh-ruokavaliota jo useamman vuoden, ketoosia en ole havitellut. Painonpudotukseen mulla ei ole tarvetta, mutta terveyden ylläpitämiseksi noudatan vhh-ruokavaliota. En ole tiukkis, syön makeaa vähän, jos tarjotaan, vaikka ei mieli teekään. Itse en osta kuitenkaan.
Viikko ketoruokavaliolla on sujunut moitteetta. Vaikka olen valmistanut lapsille myös hiilihydraattipitoisia ruokia lisukkeeksi, olen itse onnistunut pysymään ketoruokavaliolla. Hiilihydraatit ovat joka päivä pysyneet noin 20 kieppeillä. Olen myös liikkunut joka päivä ja siivoillut ahkerammin kuin tavallisesti. Valtavan hyvä mieli ensimmäisestä tiukasta ketoviikosta. Tästä on hyvä jatkaa.
”Leidi ketoon”
Tulen mukaan ketoilemaan! Ensimmäistä kertaa elämässäni ryhdistän syömistä ruokavaliolla.
Lähtötilanne 163 cm / vy 80 cm / paino ehkä 67 kg, ei ole vaakaa. Tavoitteena paino noin 58 kg ja vyötärö lähelle 70 cm. Olen ollut vartalotyypiltäni tiimalasi.
Viime aikoina olen syönyt paljon hiilareita ja ruuansulatus on ollut käymistilassa, mikä näkyy ja tuntuu jatkuvana syömisen mielitekona, vatsakipuina, ilmavaivoina. Olen ollut elämäntavoiltani melko liikunnallinen, mutta aktiivisuus laimentunut korona-aikana, kun en ole uskaltanut bodypumppiin kahteen vuoteen. Salilla en osaa käydä, mutta lenkkeily ja pyöräily ja arkiliikunta on mieleistä.
Eka viikko ketoa takana. Tekee hulluna mieli tuoretta leipää ja iltaisin on kieltämättä nälkä ja viluttaa. Uskon, että olo tasoittuu parissa viikossa. Samalla olen innostunut ja voimaantunut elämänmuutoksen aloittamisesta. Kivaa, jos saan teistä tsemppiapua!
”Leidi Ketoon”