Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon velkaa voi kumppanilla olla, ilman että se vaikuttaa suhteeseen

Vierailija
27.12.2021 |

Tiedän kyllä että velat ovat henk.koht, mutta onkohan yli 300k velka liikaa oli sitten nainen tai mies?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko pankille vai ulosotolle.

Vierailija
2/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppani hoitaa velkaansa itse, niin mitä sen määrä vaikuttaa?

Mulla on 56000 ja miehellä 0. Ei tuo vielä ole avoliitosta pois muuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä markkaa.

Vierailija
4/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon siitä, onko velan lisäksi omaisuutta. Ulosottovelka on täysin eri juttu kuin asuntolaina tai hyvin toimivaan yritykseen kohdistuva laina.

Vierailija
5/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on kymmenisen miljoonaa, enkä edes muista tätä. Kaikki omaisuus on minun nimissäni, mutta eihän sellainen näy arjessa.

En sitten tuedä, missä menee raja. Ehkä siinä, jos toinen ei pysty arkeen osallistumaan samalla tasolla kuin itse.

Vierailija
6/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole penniikä velkaa 2 korkeakoulututkintoa tehnyt. En edes opintolainaa ole ottanut. En ottaisi velkasta ukkoa.

Vierailija
7/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 000

Vierailija
8/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole penniikä velkaa 2 korkeakoulututkintoa tehnyt. En edes opintolainaa ole ottanut. En ottaisi velkasta ukkoa.

Sulla ollut jännä elämä

Vierailija
9/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä oli tuon verran asuntovelkaa ja ei ollut mitään ongelmia maksaa sitä. Itsellä oli hieman yli 200 000. 

Vierailija
10/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuus ja onko velka sellaista että siitä pääsee omaisuuden myynnillä eroon. On eri asia jos on velkaa 500 000 josta osa omaan asuntoon ja loput sijoitusasuntoihin, jos niiden käypä arvo on tällä hektellä 700 000 kuin että velkaa on 50 000 ulosottoon tai 20 000 kulutusluottoa, 40 000 autolainaa ja omaisuutta 0 eur. 

Vierailija
11/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko pankille vai ulosotolle.

Ja onko kk-tulot 300€ vai 30.000€...

Vierailija
12/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulututkintoja ei ilmeisesti tarvitse tehdä kirjallisesti?

Vierailija
13/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppani hoitaa velkaansa itse, niin mitä sen määrä vaikuttaa?

Mulla on 56000 ja miehellä 0. Ei tuo vielä ole avoliitosta pois muuttanut.

Riippuu, onko velka kulutusluottoa vai sijoitusvelkaa. Kulutusluotoksi kuulostaa todella suurelta, ja häipyisin alta aikayksikön kotoa, jos puolisolla olisi tuollainen elämistä varten otettu velka.

Ikävä kyllä, mitä deittailin, monella oli 30-35v vielä velkoja ja vuokrakämppä, eli ei mitään käsitystä talouden pidosta. 

Vierailija
14/14 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miehelläni on kymmenisen miljoonaa, enkä edes muista tätä. Kaikki omaisuus on minun nimissäni, mutta eihän sellainen näy arjessa.

En sitten tuedä, missä menee raja. Ehkä siinä, jos toinen ei pysty arkeen osallistumaan samalla tasolla kuin itse.

Moi, en tiennytkään että kirjoitat tänne. Heh, erään tutun naisen miehellä on miljoonavelka (ei kymmenisen) joka on ulosotossa/käräjillä. Kyllä vaikuttaa heidän arkeen. Miten minä sen näen tosin rikas nainen ummistaa silmät että on ostanut itseleen velallisen pois tämän entisen vaimon jaloista. Eli alkoivat seurustelun kun mies vielä naimisissa. Tämä mies asuu naisen asunnossa, josta ei ole maksanut penniäkään, ei omista autoa, ei käy alansa töissä (tekee jotain vähäistä työtä jonka palkasta menee osa ulosottoon koska ei halua että täydestä palkasta otetaan). Nainen kertoo miehen opiskelevan uutta ammattia, että ei kuulostaisi siltä kun vaan on kotona maksettuna miehenä. Nainen ostaa hienot vaatteet sille, ja kalliit yhteiset matkat pari kertaa vuodessa. Jos mies avaa suunsa niin nainen huutaa, että hilja ettäs kehtaat, et saa lainanta autoa, joudut vielä pihalle tms.  Ihmettelen kyllä miten vaimon omaisuus käy sitten kun talousrikostuomio tulee. Koska se on siis tulossa ja nainen tietää,  väittää vaan että avioehto turvaa. Itse juoksin kauas kun seurustelin tyypin kanssa, yhteinen omaisuus vain 10.000 euroa, josta selvisi että EPÄILLÄÄN kavalluksesta/veronkierrosta. Vaikka siis tiesin kuinka kauan tämän epäilyksen realisoituminen johonkin seuraamuksiin kestää. Tälläkin tyypillä oli jotain miljoonavelkaa, mutta omisti asuntoja.  Kyllä kuitenkin vaikutti suhteeseen, koska pihtaili ihme asioissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi