Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomakkeen täyttö perustamisvaiheessa

Vierailija
27.12.2021 |

Olen havainnut että lähes joka keskustelu päättyy "asiasta pitää keskustella parisuhteen alussa"

Miksi yhteiskunta ei tarjoa näin perustavaa laatua olevaan asiaan vähintään yhteismitallista lomaketta, mielellään rekisteriä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen sisäiset asiat eivät kuulu yhteiskunnalle muutoin, kuin mitä rikoslaki ja muut lait asiasta sanovat. Avioerossakaan ei etsitä syytä eroon, vaikka tuomioistuin eroasian käsittelee ja tuomitsee parin eronneiksi. Aviorikostakaan ei lain silmissä ole olemassa. Miksi siis yhteiskunnan tulisi määrätä tai tarjota mitään parisuhteen sisäisiin sopimuksiin liittyvää? Jos ei osaa itse asioista sopia, niin sitten pitää olla menemättä suhteeseen.

Voi aikoja voi tapoja. Ilmeisesti sitten osa ihmisistä on sitä mieltä että yhteiskunnan pitää ajatellakin heidän puolestaan, ettei itse tarvi... Eikös se parisuhteen muodostaminenkin kannattaisi sitten mieluummin yhteiskunnan hoitaa.

Vierailija
2/2 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M43 kirjoitti:

Parisuhteen sisäiset asiat eivät kuulu yhteiskunnalle muutoin, kuin mitä rikoslaki ja muut lait asiasta sanovat. Avioerossakaan ei etsitä syytä eroon, vaikka tuomioistuin eroasian käsittelee ja tuomitsee parin eronneiksi. Aviorikostakaan ei lain silmissä ole olemassa. Miksi siis yhteiskunnan tulisi määrätä tai tarjota mitään parisuhteen sisäisiin sopimuksiin liittyvää? Jos ei osaa itse asioista sopia, niin sitten pitää olla menemättä suhteeseen.

Voi aikoja voi tapoja. Ilmeisesti sitten osa ihmisistä on sitä mieltä että yhteiskunnan pitää ajatellakin heidän puolestaan, ettei itse tarvi... Eikös se parisuhteen muodostaminenkin kannattaisi sitten mieluummin yhteiskunnan hoitaa.

Sarkasmi on vaikea laji...Mutta lopun kysymykseen vastaus: Kyllä, yhteiskunta voisi ottaa kontolleen myös parinmuodostus-asiat. Kapungin tai kunnan parittaja-toimihenkilö ilisi se taho jolle pitäisi toimittaa anomuskaavake parisuhteeseen, lautakunta käsittelisi asian ja päättäisi kenen kanssa voi alkaa styylaamaan...Olisi työllistävä vaikutus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi