Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää asennelko niitä hassuja led-lisävaloja autoonne

Vierailija
27.12.2021 |

Ne pilaavat auton muotoilun, yhtään näyttävää viritelmää en vielä ole nähnyt. Tehdasvalmisteiset valot riittävät vallan hyvin. Ajelen paljon pimeässä ja maaseudulla, mitään tarvetta lisävaloille ei ole. Ja muistakaa ottaa pitkät ajoissa pois ettei vastaantulija sokaistu. Itse olen joutunut monesti "rankaisemaan" tälläistä valo-pelleä räpäyttämällä pitkät sen silmille pari metriä ennen kohtaamista. Sen jälkeen on varmasti ollut huolellisempi kaukovalojen käytössä. Tilannenopeus on ratkaisu turvalliseen ajoon, ei ajovalojen määrä.

Kommentit (22)

21/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Ihan sama jos räpsyttelet niitä valoja pari metriä ennen kohtaamista. Ei se vastaantulijaa häiritse  Meille  opetettiin että pitkät saa vaihtaa kun ollaan kohtaamassa vastaantulija. ne pari metriä on ihan yhdentekevä, 6 metriäkään ei häiritse. Ne valot näyttävät eteenpäin 

Mua häiritsee. Tässä vähän aikaa sitten ei ollut ojaan ajaminen kaukana, kun joku pani pitkät ihan lähellä päälle ja sokaistuin täysin. Ja ennen kuin kysyt, ei, en katsonut niihin valoihin, vaan penkkaan oikealle.

Tietysti pitää huomioida kumpaan suuntaan tie kaartuu ja valot osoittavat

22/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Ihan sama jos räpsyttelet niitä valoja pari metriä ennen kohtaamista. Ei se vastaantulijaa häiritse  Meille  opetettiin että pitkät saa vaihtaa kun ollaan kohtaamassa vastaantulija. ne pari metriä on ihan yhdentekevä, 6 metriäkään ei häiritse. Ne valot näyttävät eteenpäin 

Mua häiritsee. Tässä vähän aikaa sitten ei ollut ojaan ajaminen kaukana, kun joku pani pitkät ihan lähellä päälle ja sokaistuin täysin. Ja ennen kuin kysyt, ei, en katsonut niihin valoihin, vaan penkkaan oikealle.

Tietysti pitää huomioida kumpaan suuntaan tie kaartuu ja valot osoittavat

Hei kysymys sinulle nimimerkki BMW- olen aiemmin aina pitänyt kesät talvet, yöt päivät ajoivaloja koska huomiovalot ovat sellaiset tuikut. Ositn juuri käytetyn BMW:n ja siinähän on automaattiset valot. Oman alustavan kokemukseni mukaan päiväajovalo on riittävän kirkas ja automaatti tuntuu laittavan "oikeat" valot päälle riittävän ajoissa. Oletko itse kokeillut tuota automaattiasentoa? Entä palaako BMW:ssä myös takavalot tuossa päiväajovaloasennossa?

En ole käyttänyt sitä. Olen kuullut että ei aina  toimi riittävällä tavalla ja riippuu auton mallista  ja vuosimallista. Jotkut sanoo että vaihtaa päivävaloista turhankin takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla