Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolettaa 8,5-vuotiaan käytös

Vierailija
27.12.2021 |

Hän on aina ollut vähän säikky ja arka, mutta nyt viime viikkoina tämä on lisääntynyt selkeästi. Näkee usein painajaisia, haluaa nukkua muualla kuin omassa sängyssään, aamu alkaa sillä että säikähtää pientä kolahdusta naapurista ja kysyy, mitä se oli. Viime yönä tuli aamuyöstä viereen nukkumaan. Ei osaa nimetä mitään tiettyä mikä pelottaa, niitä tuntuu olevan paljon.

Missä vaiheessa veisitte itse lapsen lääkäriin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsonut puhelimellaan epäsopivaa materiaalia?

Katsoin itse aivan liian nuorena kauhuelokuvia ja minusta tuli tuollainen.

Vierailija
2/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsonut joko omasta tai kaverin puhelimesta jotain pelottavaa. Tai sitten lasten keskuudessa on kerrottu kauhutarinoita. Omani pelkäsivät jossain vaiheessa ainakin bloody marya, joka katsoo peilistä ja ikkunamiestä. Molemmista levisi koulussa kauhutarina, jota lapset kertoivat toisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hankkisin konsultointia ilma lasta, ja lapsen kanssa vasta jos niin suositellaan. Eli menisin lääkärille tms. itse. Varaisin ajan tänään.

Vierailija
4/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin veikkaan, nähnyt puhelimelta jotain tai kuullut pelottavan jutun. Yritä ystävällisesti kysellä. Itse lapsena katsoin kaverin luona Se-leffan ja pelkäsin sen jälkeen.

Vierailija
5/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jututtanut, ei oikein selvinnyt mistä on kyse. Pelkää ihan tavallisiakin juttuja, esim koulussa oli ennen lomaa pelattu jotain tietopeliä ja kuvituksena oli piirretty eläin. Se eläin oli hänestä niin kamala, että sitä pelättiin päivätolkulla...ap

Vierailija
6/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei välttämättä uskalla kertoa jos on katsonut jotain kiellettyä.

Itse näin 9-vuotiaana Manaajan ja yölliset kauhut kestivät vuosia. Vanhemmat oli vihaisia kun pidin valoja öisin, en kehdannut kertoa miksi.

Vierailija
7/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma ettei ole kokenut mitään hyväksikäyttöä? Itseäni oma eno (nyt jo kuollut) kosketteli alkavista rinnoista kun olin 9-vuotias. Muistan, että sanoi jotain "Kyllä näistä isot kasvaa kun syöt hyvin"

Vierailija
8/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...

Vierailija
9/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä sinulla on vain herkkä lapsi. Oma lapseni on herkkä, mutta samaan aikaan sosiaalinen ja rohkeakin. Joku asia vain saattaa pelottaa. Yleensä puhuminen auttaa ja monesti kyse on väärinkäsityksestä ja jostain ihan pikkuasiasta. Kerro, että hän voi aina jutella tai tulla viereesi, jos pelottaa.

Vierailija
10/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko yövalo. Itselläni oli lapsena niin vilkas mielikuvitus, että vaatekaapin sukatkin näyttivät pimeässä möröiltä.

Vierailija
11/11 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko yövalo. Itselläni oli lapsena niin vilkas mielikuvitus, että vaatekaapin sukatkin näyttivät pimeässä möröiltä.

Ja se yövalo ei saa olla liian heikko. Minulla oli pienenä sellainen pistorasiaan työnnettävä, mikä ei edes valaissut yhtään. Ei se auttanut. Ja kannattaa katsoa, ettei siitä valaisimesta tule mitään pelottavaa kuviota kattoon tai seinille hämärässä huoneessa. Ja harjoitelkaa siellä hämärässä huoneessa yksin hereillä olemista alkuillasta, että se hämärä huone tulee tutuksi, eikä pelota, kun siellä keskellä yötä herää. Jos pelottaa, voi tulla pois kokonaan valaistuun olohuoneeseen tms. ja yritätte tehdä vielä jotain muuta, millä huoneen saa turvallisemman tuntuiseksi.

t. lapsena pimeän pelkoinen, enkä silloin olisi osannut sanoa, miten pelkoa voisi poistaa sisustusratkaisuilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi