80 prosenttia kansasta kannattaa hoitajien palkankorotuksia
No niin, täysin selvä enemmistö siis. Suurinta kannatus on erityisesti demareissa, vasemmistoliitossa ja vihreissä. Persut ei tässä noussut esille, ovat ilmeisesti enemmän kokoomuksen kelkassa unelmoimassa loputtomasta yksityistämisestä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu tutkimus. 80 prossaa haluaa palkkoihin korotuksia, mutta vain 45 prosenttia on valmis maksamaan sen veroja nostamalla.
Mistä nämä ihmiset kuvittelevat sen hoitonsa tulevan? Taikaseinästä?
Itse en kannata minkään valtion ja kunnan alaisten työpaikkojen palkkojen nostamista, koska mun omakaan palkka ei riitä mulle itellekään, niin en tosiaankaan ole valmis makselemaan lisää veroja.
Hoitajien työtaakan vähentämistä kyllä kannatan jotenkin muilla keinoilla. Ei hoitajat ole ainoita, jotka on rankalla alalla paskalla palkalla.
Kun ei mulle niin.... Kaikilta voidaan leikata puolet palkoista kun minäkään en saa. Tai vaan kaikille sama 2000€/kk säädystä riippumatta.
Tavallaan, tavallaan ei.
Mun 1350e nettokk-palkasta ei yksinkertaiesti ole varaa jaella enää ylimääräisiä. 40h/vko tunneilla teen raskasta työtä, päivän askeleet 20t-25t plus kaikki muu fyysisyys siihen päälle. 1h työmatka suuntaansa.
Nyt on lisäksi tulossa muitakin veroja työntekijälle - maakuntaveroa ja muuta mukavaa, toki entisetkin verot nousevat. Kyllä ne kaikki tuntuu näin pienissä palkoissa.
Ja kyllä, arvostan hoitajia yli kaiken, mutta elettävä se on minunkin ja elätettävä lapsi siinä samalla.
"Niillä voisi ohjailla hoitajia hakeutumaan ikävämpiin tehtäviin."
Tarkoitat siis pois lorvimasta terveydenhoidon piirissä vai? Siis oikeisiin töihin.
No jostainhan pitää aloittaa, kestää sitten sen minkä kestää kunhan suunta on oikea!