Mun tojota täyttää kohta 20.
Ostin uutena,ajettu 400 000 km. Ei isompia vikoja,normi jarrupalat/levyt vaihdettu öljyjen ja suodattimen lisäksi(15000 välein). Vaihtoarvo ehkä 1000-3000,siis mihin vaihtaa.Tuskin vaihdan,ajelen vuosi kerrallaan,ku katsastuksesta menee läpi heilahtamalla.Minusta ei oo ympäristöteko ostaa sähköauto,jos 8v. Tesla pitää hävittää räjäyttämällä,tai remontoida 20 000. Kuka ostaa sähköauton,jonka vaihtoarvo on muutaman vuoden päästä nolla.Tämä ei ole vihreää vaan suurta liikemiesten huijausta.
Kommentit (51)
Hei mun äidin Toyota on saman ikäinen.
400 000 kilsaa samalla autolla? Ja vielä Toyotalla?
Ei siis millään pahalla, mutta mahdat olla aika tylsä persoona.
Anna kun arvaan, autosi väri on harmaa. Vai onko vallan hopean värinen?
Toyota on paras auto.
Olen Toyota-kuski kolmannessa polvessa.
2000-luvun alussa Jaappanissa tehtiin historian parhaat autot. Korjaamoyrittäjät mitä olen jutellu sanoo samaa.
Nykyautot on ihan täyttä kuraa. Ovat kuin tietokoneet: jotai päivitystä pitää olla kokoajan tekemässä jollei aika, mene vikavalojen ihmettelyyn.
Pikku bensturbon todellinen kulutus pyörii 7-9L/100km kun oma ikivanha Primera menee 5,7/l. Vahva ketjukone toimii päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
400 000 kilsaa samalla autolla? Ja vielä Toyotalla?
Ei siis millään pahalla, mutta mahdat olla aika tylsä persoona.
Anna kun arvaan, autosi väri on harmaa. Vai onko vallan hopean värinen?
kullan värinen ja siinä on kasetti ja cd-soitin :-)
Ja mun Lada Festival saman ikäinen
En arvosta toyota kuskeja sitten alkuunkaan, sama kuin söisi haaleaa makaroonivelliä vuodesta toiseen. Uusi tai uudehko audi tai mersu on aikuiseen makuun joka tykkää tyylistä ja mukavuudesta
Vierailija kirjoitti:
Ja mun Lada Festival saman ikäinen
sillä ei liene samaa vertaa ajettu.
Mikä vialla kun täytyy automerkillä tehostaa
Vierailija kirjoitti:
400 000 kilsaa samalla autolla? Ja vielä Toyotalla?
Ei siis millään pahalla, mutta mahdat olla aika tylsä persoona.
Anna kun arvaan, autosi väri on harmaa. Vai onko vallan hopean värinen?
Harmaat tojot sitten vissiin kestäviä. Ostin 160 000 ajetun. Vaihdoin kun oli mittarissa 580 000km. Varaosia meni...puola, takaiskarit, jarrupaloja. Ei yhtään niveltä.
Vierailija kirjoitti:
En arvosta toyota kuskeja sitten alkuunkaan, sama kuin söisi haaleaa makaroonivelliä vuodesta toiseen. Uusi tai uudehko audi tai mersu on aikuiseen makuun joka tykkää tyylistä ja mukavuudesta
Hyvä että edes joku ajattelee korjaamojen ja hinureidenkin pärjäämistä.
VW passat -98 ja ajettu vajaa 750 000km
😎
Vierailija kirjoitti:
En arvosta toyota kuskeja sitten alkuunkaan, sama kuin söisi haaleaa makaroonivelliä vuodesta toiseen. Uusi tai uudehko audi tai mersu on aikuiseen makuun joka tykkää tyylistä ja mukavuudesta
Mihin haluu panostaa,haluan vain päästä perille luotettavasti enkä viettää aikaani korjaamoilla tai vaihtaa autoa tiheästi.Mukavuudenhaluni on ihan jossain muussa ku autossa.
Toyotafanit puhuvat joka palstalla siitä legendaasrisesta vanhasta ja viattomasta Toyotasta mutta harvassahan ne todella paljon ajetut toyotat on. Toyota ei ainakaan tilastojen valossa ole erityisen pitkäikäinen vaan poistuu n 200 000 ikäisenä keskimäärin. Vanhat Carinat oli vielä melko kestäviä mutta Avensis oli jo lyhytikäisempi.
Pari vuotta vanhempi kestäisi paremmin. VVT moottorit olivat askel huonompaan. A4-FE maailman kestävin bensakone.
Mun Toyota täytti jo 21 v. Mittarissa tosin vasta 350 000. Seuraavakin auto saa olla Toyota.
Kaiken se kestää, takapenkki siis.