Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää nuo Haloo Helsingin biisin sanat mulle - mitä tarkoitetaan

Vierailija
11.04.2015 |

Kuussa tuulee -biisissä kohdalla "hyppää täysillä joutsenlauluun". Joutsenlaulullahan tarkoitetaan jotain viimeiseksi jäävää tms. Miten se muka sopii tuohon ja mitä nuo sanat teidän mielestä ylipäätään tarkoittavat?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä kerrotaan heittäytymisestä ja uskalluksesta siihen, yhteyden löytämisestä ja uskosta siihen, että elämä voi tuoda, mitä vaan eteen, vaikka sen kuussa tuulemisen, jota ei siis oikeasti ole. 

Vierailija
22/29 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 00:13"]

Minua kiinnostaisi enemmän kuulla näkemyksiänne tuosta kuussa tuulemisesta.

Kuussahan ei tuule. Ei ole siellä semmoista tuulen lepatusta mikä saisi lipun liehumaan,  vaikka jenkit meille kuulentovideollaan näin ovat uskotelleet. Ja kaikki uskovat.

Biisissä kehotetaan elämään tietyllä tavalla, ja siten pystyisi kuulemaan jos kuussa alkaisikin tuulemaan.

Eli tuota en ymmärrä.

Selittäkää!

[/quote]

Itse ajattelen, että pitää huomioida mitä ympärillä tapahtuu. Eli siis asiat voi yhtäkkiä muuttua toisiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin eniten häiritsee toi kertsi: "kun kuussa alkaa tuulemaan" alkaa sanan kanssa tulee verbin perusmuoto. Oikea olisi siis jos alkaa tuulemaan. Tollasta kuraa syöttää ihmisille!!!!!

Vierailija
24/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Helsinki on kyllä hirveetä kurapaskaa ja Yö myös. Onnee vaan naudat jos sellasia kuuntelette.

Vierailija
25/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuussa tuulee -biisissä kohdalla "hyppää täysillä joutsenlauluun". Joutsenlaulullahan tarkoitetaan jotain viimeiseksi jäävää tms. Miten se muka sopii tuohon ja mitä nuo sanat teidän mielestä ylipäätään tarkoittavat?

Haloo hese on täyttä paskaa, yök ja se nainen on pilannut Ellien nimenkin.

Vierailija
26/29 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematta kappaletta: joutsenlaululla tarkoitetaan myös kuolevan henkilön viime hetkillä tapahtuvaa virkistymistä, sopiiko laulun teemaan?

Vierailija
27/29 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resenoida ei tarkoita mitään. Lähin on resonoida. Resonanssi syntyy kun kappaleeseen kohdistuva heräte "herättää" kappaleen ominaistaajuudella resonanssin eli värähtelyn.

Vierailija
28/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenlaulu tarkoittaa laulua, jonka uskomuksen mukaan joutsen laulaa juuri ennen kuolemaansa kauniimmin kuin koskaan. Tämän on uskottu koskevan varsinkin kyhmyjoutsenta, joka ei yleensä laula. Sanontana joutsenlaulu tarkoittaa viimeistä esiintymistä, suoritusta tai saavutusta – mahdollisesti edeltäviä parempaa – ennen jonkin päättymistä tai ihmisen kuolemaa.

Vierailija
29/29 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihana rakkauslaulu. Olen itsekin miettinyt tuota joutsenlaulu-kohtaa. Kuten edellinen kommentoija kertoi, joutsenlaululla tarkoitetaan viimeistä, usein onnistunutta ja parempaa, suoritusta ennen kuolemaa tai jäähyväisiä. Tältä pohjalta laulun voi ymmärtää siten, että kannattaa rohkeasti hypätä oikean ihmisen kanssa rakkaussuhteeseen, joka toivon mukaan on viimeinen ja onnistunut - uusia ei enää tarvita. Vaikka suhde kestäisi vuosikymmeniä, sitä voi tässä tapauksessa pitää joutsenlauluna. Joutsenlauluun liittyy usein surullisia mielikuvia, mutta se vain lisää sanoituksen koskettavuutta: onnellisimmatkin rakkaussuhteet päättyvät viimeistään kuolemaan.

Olen hämmästynyt siitä, että kuussa tuulemista pohditaan täällä noin sananmukaisesti. Jokainen, joka on todella rakastunut elämässään ja ehkä löytänyt sen oikean, tietää, että suhde on enemmän kuin kahden ihmisen summa. Sanoituksella viitataan siihen, että kun kaksi ihmistä rakastaa todella toisiaan, he kokevat tuntemuksia, jotka tuntuvat ylimaallisilta: esimerkiksi kuvaannollisesti kuulemaan kuinka kuussa tuulee (vaikka kaikkien pitäisi tietää, ettei se ole mahdollista).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä