Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että minulle tulee herpes

Vierailija
07.05.2015 |

Tosiaan harrastimme suuseksiä kun poikaystävälläni oli huuliherpes noin 5päivää sitten. panikoin kauheasti että mulle on nyt voinut tulla sukupuoli herpes.. Pitäiskö mennä gynelle? Vielä ei kyllä ole mitään oireita ilmennyt..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi tosiaan tietää mitä käy... Mitä järkeä tuossakin nyt oli??

Vierailija
2/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja huuliherpeshän on sama asia kun sukupuolitauti herpes ! Hyvähän! Toivottavasti saat molemmat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne ei voi tutkia sitä, ellei se ole aktiivivaiheessa. Et siis saa tietää, ellei rakkulaa tule. Rakkulasta voidaan koettaa ottaa näyte, mutta joskus se ehtii puhjeta niin, ettei näyettäkään saada. Toisaalta esim. kondyloomaan herpestä on vaikea sotkea, koska kondylooma ei häivy ilman hoitoa, herpes taas tulee ja menee. Lohdun sananen: herpes ei tartu kaikille.

Vierailija
4/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 3, huuliherpes voi tarttua alakertaan ja toisinpäin, vaikka ovatkin eri virukset (tyyppi 1 ja 2).

Vierailija
5/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Tartunta on hyvin mahdollinen. Sehän on erittäin tarttuvaa ja olikos itämisaika 2 viikkoa. En muista.

Nyt tulee ehkä höpöjuttua ja liian myöhäistä, mutta laitan silti: voisiko tartunnan estää hakemalla reseptilääkettä lääkäriltä. Voi olla, että ei auttaisi mitään.

Jos olet saanut tartunnan, voit ehkäistä sen tulemista syömällä reseptillä saatavia asikloviiri-tabletteja. Miehelläni on huuliherpes ja hän on syönyt noita 10 vuotta jo. Tosin hän syö aika laiskasti ja unohtelee, joten se tule välillä. LUULEN myös, että kun syö noita, niin se ei ole yhtä tartuttavaa silloin. En ole varma. Toisaalta se on tullut joskus oikein todella pienenä yhtenä rakkulana, jonka olen just ja just huomannut ja mies ei ole huomannut ennen kuin se on puhjennut ja rupeakaan ei ole näkynyt siinä, kun on niin pieni. Eli sitten olisi huomaamattomana herkästi tartuttanut.

Mulle sanoi yksi ihotautilääkäri kerran, että häneltä tulevat naiset hakemaan puuduttavaa ainetta, jotta voivat pissata kivuliaan herpeksen takia. Eli jos saat sen, niin tuollaistakin on olemassa.

Vierailija
6/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:15"]

Joo ja huuliherpeshän on sama asia kun sukupuolitauti herpes ! Hyvähän! Toivottavasti saat molemmat :)

[/quote]

Oletkö vähän pösilö? Huuliherpes kun tarttuu alapäähän niin se on käytännössä sama kuin sukuelinherpes. Kaksi eri virustyyppiä mutta nykyisin sekoittuneet suuseksin yleistymisen myötä.

Vierailija
7/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten sitä harrastitte. Jos poikaystäväsi nuoli sinua niin toivo parasta ettet saanut tartuntaa/se ei ikinä aktivoidu. Jos taas sinä otit vain äijältä suihin niin ei väliä. Ja oliko herpes aktiivisena silloin vai onko rakkula kadonnut jo 5 päivää ennen seksiä?

Vierailija
8/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä noin teitte? Hyvin herkästi tarttuva.

Vierailija
9/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on saanut tartunnan, niin se ensimmäinen kerta on pahin ja myöhemmät yleensä lievempiä. Sen voi tutkia verestä vasta-aineista, onko saanut tartunnan. (Tiedän, sillä itsekin kerran panikoin eräästä vahingosta.)

Vierailija
10/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tosiaan 16vuotias enkä tiennyt että sekin voi tarttua alapäähän kunnes luin netistä. Kiitos vastauksistanne!

Vierailija
11/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut huuliherpes jo pienestä pitäen. Heti kun rakkula alkaa muodostua, revin sen irti ja löträän desinfiointiaineella. Lähtee samantien eikä ole vielä 5 vuodessa tarttunut mieheen vaikka ollaan suudeltu ja otettu suihin puolin ja toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän