Periikö lapsesi mokailusi?
Asumme pienessä kaupungissa. n 5 vuotta sitten keväällä olimme ravintolassa ja siellä eräs mies alkoi yhtäkkiä pahoinpitelemään naista jonka kanssa tanssi, ihan nyrkillä lyöden. No, mieheni meni väliin ja miesten välinen muksiminen siitä tuli. Lopulta paikalle tuli poliisi ja molemmat putkaan. Aamulla sakot ja ulos.
No, nyt viime viikon tiistaina lapseni tulee koulusta, kysyy saako kaveri tulla käymään. Lupasin että ok, jos sillä on kotoaan lupa. Pojat leikkivät huoneessaan ja kivaa kuului olevan. Sitten pojan isä tuli hakemaan. Ovikellon soitua avasin oven ja... siinä oli tämä paskiainen, joka aiemmin hakkasi naista. En sanonut mitään.
Illalla keskustelin asiasta mieheni kanssa. Minä olen sitä mieltä että ei tarvi ton kakaran täällä enää näkyä. Mieheni taas on sitä mieltä ettemme kerro lapsille asiasta mitään, aikuisten mokailu ei ole lapsen syytä eikä sen tarvi siitä ottaa taakkaa. Mieheni mielestä poika saa käydä täällä jos yhdessä viihtyvät ja käyttäytyy kunnolla. Hän ei ala isän mokaa lapselle taakaksi lastaamaan.
Jouluna mietin asiaa parikin kertaa ja kyllä, minä olisin tehnyt virheen. Toki tilanne voi muuttua kun miehet jossain vaiheessa tapaavat, silloin asia tulee uudelleen ajankohtaiseksi. Miten teillä tämmöiset asiat hoidetaan...
Pahuus periytyy. Lisäksi kasvatus on varmasti samansuuntaista. Lapseni ei saisi olla tuollaisen kanssa tekemisissä eikä ainakaan kotiini saisi tulla.