"Outoja" tuoksuja joista tykkäätte?
Minulla on
Bensa (varmaankin aika yleinen)
Koiran tassut, ihana maanläheinen tuoksu
Tuorehiiva :D Aivan ihana!
Maakellari/kivitalon kellari
Vasta avattu multapussi, ihana
Tupakan savu kaukaa vienosti haistettuna, vaikka inhoan tupakoijien hengityksen hajua ja muutenkin tupakan hajua voimakkaana. Tuo hyväntuoksuinen taitaa olla tietyn merkin savua, ehkä camel?
Kommentit (175)
Pesusieni. Sitä voisin nuuskuttaa salaa tuntikausia.
Raskaana ollessa oli muuten myös himo syödä palasaippuaa - en tosin syönyt.
Paistetut silakat, sikari, karvasmanteli, bensa
Kellarit ja autotallit.
Nyt kun metrotunnelia pid3nnetään, niin metroasemilla aivan ihana kellarin haju. Ainakin Ruoholahdessa ja Kampissa.
Tyhjän kahvipaketin tuoksu ennen roskiin laittoa.
Tää ei oo mun, vaan miespuolisen työkaverin mieltymys. Se on mieltynyt siihen somaleista lähtevään vahvaan yrttisuitsukkeen tuoksuun, mille 99% nyrpistää nenää.
Se haju leijailee Kelan työttömyyskorvauskuorista (!), jotka on sijainnut somalikodissa. Lajitellaan niitä. Se menee aina ihan huumaantuneena tiloihin onnellinen ilme naamallaan ja haistelee löytämäänsä hajukuorta.
. Tämä ei ole provo, uskokaa tai älkää.
Tomaatin tuoksu, kun irrottaa nupun tms.
Tietyt pierut haisee mielyttävällä. Aina jänskättää kun tulee pieru, että onko hyvä vai paha.
Bensa, just semmonen vieno jostain kaukaa leijaileva tupakantuoksu (muuten tupakanhaju on oksettava) ja vesivärinapit!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:12"]Kellarit ja autotallit.
Nyt kun metrotunnelia pid3nnetään, niin metroasemilla aivan ihana kellarin haju. Ainakin Ruoholahdessa ja Kampissa.
[/quote]
Mulla sama! Oon lukenut jostain joskus, että tietynlaiset ihmiset tykkää tästä tuoksusta mutta en ikäväkseni muista ollenkaan tarkemmin, että mistä johtuu. :)
Syanidi. Kyllä. SYANIDI. Opiskelen kultasepäksi, ja kaliumsyanidia käytetään mm. hopeoinnissa tai kullan pintapuhdistuksessa. Tietenkään sitä ei saa haistelemalla haistella, mutta joissain tilanteissa sen ominaistuoksu (vähän kuin karvasmanteli) tunkee läpi todella voimakkaasti. (Tällaiset tilanteet eivät tietenkään kestä kauaa, joten en oikeasti mitään huuruja hengittele.) Onhan tuo outo, ja harva pääsee tuota haistelemaan. :D
Perunakellarin tuoksu, myös pelkkä mullan tuoksu ja luonnon tuoksu kesällä sateen jälkeen.
Kuivuva lasikuitu.