Minkälainen ihminen ei pidä joulusta?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen tykkää joulusta? Seriously?
Ihanaa yhdessä oloa, jouluun valmistelua, koristelua, leipomista ja lahjojen hankintaa että saamista. saa ajatuksella miettiä mitä kenellekin antaa. meillä on ihan överijoulua valoineen ja koristeineen ja kuusikin on jäätävän kokoinen ja koko koti kauniiksi laitettu. On hankittuna lahjat niin mummoille kuin anopille miestä unohtamatta.
Tällaista oli myös eräällä tutullani, mutta, kun puoliso menehtyi ( 32-vuotiaaa) aaton vastaisena yönä, ei tuttavani sen jälkeen ole joulusta oikein iloitsemaan pystynyt.
Oh well. Olen pahoillani. God bless him/her. Kaikki järjestyy kyllä.
Ihminen,joka ei pidä muitakaan juhlapyhiä minään ja tietysti ravintolan , hotellien , ja kauppojen johtajat Ennen koronaa ajattelivat että Auki pitäisi, saada pitää joulupäivänä , ja muina joulupäivänä auki , niin se laki tuli ennen koronaa , muuten ne oli oltava kiinni ravintolat ja kaupat .
Sai pitää vain 13:00 saakka kaupat jouluaattona tapania sitten, avata ja ravintolat hotellit joissa oli majoittujia sai olla auki.
Ja tusksilivat että ei saa rahaa lisää .
Mutta kun vapautui miten olikaan heti ravintolat kaupat joulupäivänä kun auki.
Ja nyt kun tuli korona Apua huutivat ( ei tietenkään ääneen mutta oli moni tällänen yritys on ollut pulassa joutunut lomauttamaan).
Niin että varsinkaan yrittäjät eivät osaa ajatella onko joulu vai ei.
Sitten terveyden ja hoidon alan julkiset pienet paikat ovat Kiinni niin kun terveyskeskukset jos tulee tarve päästä lääkäriin pitää , mennä kaupunkiin.
Samoin apteekki ja pankki ei ole auki.
No meitä on moneksi , 20 - vuotta sitten joulupäivänä kuoli tätini ja hänen hautajaispäivänä äitini silloin ei joulu tuntunut joululta joku muukin on menettänyt läheisen jouluna silloin ei pidä joulusta .
Joku ei pidä jouluja muita juhlapyhiä minään.
On uskontojakin.
Joulu väsyttää minua koska mulla on liikaa vastuuta sen sujumisesta niin että kaikilla olisi kivaa. Vanhemmat ja isovanhemmat on vanhoja ja sairaita, omat lapset pieniä. Minä siis kokkaan kaikille ja kuskaan kaikkia, tai ajelen katsomassa vanhoja sukulaisia. Mun pitää jaksaa järjestää joulua kun muut eivät jaksa ja pienet lapset eivät vielä ole avuksi. On toki mukaviakin hetkiä mutta haluaisin mielummin levätä.
Puhu suomea saata... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia syitä liittyy siihen.
Jollain on huonot lapsuuskokemukset, jollain juhlapyhät tarkoittavat perheessä vaaratilateita esim. alkoholin käytön vuoksi, joku on kokenut jouluna menetyksiä, joku pelkää kaikkia jouluun liittyviä odotuksia, joku kokee joulun kauppiaiden juhlana jne.
Se on ymmärrettävää mutta kaiken ikävän yli voi päästä. Olen esimerkki tässä. Lapsuuden jouluista on huonoja muistoja mutta näin aikuisiällä rakastan joulua ja sen överiyttä.
Hyvä. kävitkö terapiassa vai mikä sun seliytymismekanismi oli ? Millaisia huonoja kokemuksia ?
Ei tarvittu terapiaa vaan rakastuin ja tapasin nykyisen mieheni, joka opetti kuinka joulua kuuluu juhlia.
Jotkut myös inhoaa joulua juuri tämän " joulua kuuluu juhlia näin" asian vuoksi.
C'mon x 2. Kukin juhlii tai on juhlimatta joulua tyylillään. Ei ole olemassa vain yhtä muottia kaikille.
"C'mon ja seriously" 🤮
Oletko opiskellut koulussa englannin kieltä? C'mon ja seriously ovat lisäkesanoja täällä päin. Don't take life too seriously. :)
Joulu on aina ollut tärkeä sisarelleni ja minulle.
Joku ei juhli joulua - voisi johtua vaikka kenkkuilusta, ajatellaan yksin olemisen olevan kauheaa, sitten varautuu.
Sain yksin yhtä hienon joulun kuin muulloinkin.
Joka antaa lahjoja vaikka kesällä se on oma asia.
En pidä muistakaan kaupallisista juhlista. Ei jaksa, kun se vouhotus alkaa jo lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sulla selkeesti empatian puutetta etkä osaa asettua sellaisten asemaan joille joulu on raskasta aikaa esim. perhetraumojen takia.
Eikä sua hävetä??Siitä kaikesta pääsee yli kuten itsekin pääsin..
Niin mikä se sun kokemus siis oli ?
Olen kokenut paljon vääryttä ja pahaa, väkivaltaa, mutta siitä kaikesta pääsee yli. I'm thankful now. Olen kiitollinen nykyisestä elämästä joka on aivan erilaista kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
En pidä muistakaan kaupallisista juhlista. Ei jaksa, kun se vouhotus alkaa jo lokakuussa.
Tiedätkö mistä lahjojen antaminen ja saaminen on peräisin? Ei liity kaupallisuuteen lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joulu väsyttää minua koska mulla on liikaa vastuuta sen sujumisesta niin että kaikilla olisi kivaa. Vanhemmat ja isovanhemmat on vanhoja ja sairaita, omat lapset pieniä. Minä siis kokkaan kaikille ja kuskaan kaikkia, tai ajelen katsomassa vanhoja sukulaisia. Mun pitää jaksaa järjestää joulua kun muut eivät jaksa ja pienet lapset eivät vielä ole avuksi. On toki mukaviakin hetkiä mutta haluaisin mielummin levätä.
Merry Christmas. Halaus <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mistä lahjojen antaminen ja saaminen on peräisin? Ei liity kaupallisuuteen lainkaan.
Miten lahjat nyt tähän liittyy? Joulu ei jaksa innostaa, kun lokakuusta alkaen kaupat, lehdet ja tv on vaan joulu-joulu-joulu. Pahimmillaan joululaulut alkaa soimaan marraskuussa. Jouluun on kyllästynyt ja ennen ensimmäistä adventtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lahjat nyt tähän liittyy? Joulu ei jaksa innostaa, kun lokakuusta alkaen kaupat, lehdet ja tv on vaan joulu-joulu-joulu. Pahimmillaan joululaulut alkaa soimaan marraskuussa. Jouluun on kyllästynyt ja ennen ensimmäistä adventtia.
Mainitsit kaupalliset juhlat. Mistä niitä lahjoja hankitaan? Et siis ymmärrä periaatetta lahjojen hankkimiselle ja antamiselle ja kaupallisuus ei siihen liity mitenkään. Silly really. :0)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsit kaupalliset juhlat. Mistä niitä lahjoja hankitaan? Et siis ymmärrä periaatetta lahjojen hankkimiselle ja antamiselle ja kaupallisuus ei siihen liity mitenkään. Silly really. :0)
Se on nyt siellä se joka ei ymmärrä. Kaupallisuus tarkoittaa sitä, että markkinatalous yrittää määrittää, että joka joulu pitäisi olla eri teema ja ostaa uudet koristeet ja astiat. Ja muutenkin ostaa kaikkea turhaa vain koska on joulu.
Oh gosh! Anoppi keitti parsaa ja sitä oli ruokana lounaalla. Oli todella hyvää ja terveellistä. Maistuisi varmasti sinullekin. You should try it! ;)