Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronarajoitukset eivät oikeasti vaikuta kenenkään elämään radikaalisti

Vierailija
26.12.2021 |

Jos baarit, kirjastot tai kuntosalit ovat kiinni, niin ei nämä asiat ihan aikuisten oikeasti kenenkään maailmaa kaada. Nämä ovat isossa kuvassa todella mitättömiä asiakokonaisuuksia ihmiselämässä. On lähinnä naurettavaa kuinka suurta parkua nämä joissakin aiheuttavat. Herää lähinnä kysymys, että miten näistä asioista romahtavat ihmiset voivat elämässään kohdata sitten ne todelliset vastoinkäymiset.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva jos sun elämään ei vaikuta. Mä sain ennen joulua korona-ajan kolmannen lomautuslapun. Onneksi ensi vuonna aloitan uuden alan opiskelut, en jaksa tätä paskaa.

Vierailija
42/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osannut ihan itse laittaa itselleni rajat. En juokse baareissa enkä muuallakaan. Kuntosaliharrastus on ollut jäissä jo kohta kaksi vuotta. Olen urheillut muilla tavoin. Totta kai kaipaan entiseen normaaliin, mutta kyllä pääni kestää tämänkin tilanteen. Pitää olla sen verran luovuutta, älyä ja resilienssiä ihmisessä, että osaa elää tämän tilanteen mukaan.

Sinä oletkin varsin täyspäinen, toisin kuin moni ulisija täällä.

Kun te pelkääjät olette kerran niin hirveän vahvaa ainesta, niin miten aiotte toimia jos ja kun lisääntyvät rajoitukset johtavat levottomuuksiin? Oletteko valmiita kuolemaan kuolemanpelon puolesta?

Ei vit 🤣 Nyt ei löydy sanoja 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osannut ihan itse laittaa itselleni rajat. En juokse baareissa enkä muuallakaan. Kuntosaliharrastus on ollut jäissä jo kohta kaksi vuotta. Olen urheillut muilla tavoin. Totta kai kaipaan entiseen normaaliin, mutta kyllä pääni kestää tämänkin tilanteen. Pitää olla sen verran luovuutta, älyä ja resilienssiä ihmisessä, että osaa elää tämän tilanteen mukaan.

Kun te pelkääjät olette kerran niin hirveän vahvaa ainesta, niin miten aiotte toimia jos ja kun lisääntyvät rajoitukset johtavat levottomuuksiin? Oletteko valmiita kuolemaan kuolemanpelon puolesta?

Kappas, jollekin boomerille on paljastumassa, että maailma on vaarallinen paikka huolimatta tästä lyhytaikaisesta Pax Americanasta huolimatta.

Yhteiskunnan arvot eivät voi perustua kuolemanpelkoon, koska sellainen yhteiskunta kaatuu vihollisen miekkoihin. Ei löydy puolustajia. Harva on ihan niin pöljä, että haluaisi kuolla kuolemanpelon puolesta.

Vierailija
44/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ei saa töitä eikä ole varaa elättää tähän maahan lapsia. Minultakin saattaa jäädä lapset tekemättä, ei ole vakitöitä.

Vierailija
45/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas, jollekin boomerille on paljastumassa, että maailma on vaarallinen paikka huolimatta tästä lyhytaikaisesta Pax Americanasta huolimatta.

Yhteiskunnan arvot eivät voi perustua kuolemanpelkoon, koska sellainen yhteiskunta kaatuu vihollisen miekkoihin. Ei löydy puolustajia. Harva on ihan niin pöljä, että haluaisi kuolla kuolemanpelon puolesta.

"Pax Americana" 😅🤣🤣😂😁😄

Laita vielä linkki suosikkisivustollesi koronauutisoinnin suhteen lienee luokkaa: www.realcoronanews.uli.uli.analhole.org(asmi)/covid-19/Ps.persut_sucks_…!

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pax_Americana

Aloita vaikka ihan suomenkielisestä Wikipediasta sivistämään itseäsi.

Sille ei kyllä varmaan sitten mitään mahda, jos mielestäsi kaikki yhteiskuntatieteet, sotatieteet yms. ovat mielestäsi ulia.

Vierailija
46/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ja perheelleeni on ollut tärkeää hoitaa kuntoa uimalla. Uimahallien sulkeminen vie liikuntaharrastuksen pois. Olemme myös matkustelleet paljon, koronan vuoksi sekään ei suju. En myöskään jaksa enää yhtään maskeja, olen astmaatikko ja elämäni on ollut todella vaikeaa koko korona-ajan.

Oma valinta, jos pidät maskia. Minä pidän hyvin harvoin, koska ei kiinnosta.

Vierailija
47/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä nyhjäävät, hyväpalkkaiset ja mitään harrastamattomat kaverit sanoo ihan samaa. Mitä tää muka haittaa, ei mua ainakaan, rahaakin jää paljon enemmän kun ei oo menoja.

Eivät korvaansa lotkauta sille että monilta ihmisiltä on viety työt, mahdollisesti jopa elämäntyö, harrastukset ja elämänilo.

Asiantuntija ja empatia kuuluvat harvemmin yhteen.

Miksi minua pitäisi liikuttaa pätkääkään jonkun randomin vastaantulijan elämä? Enhän näe tätä ihmistä muutenkaan enää, niin samahan se on, kuoleekovse ihminen koronaan vai ei.

Vierailija
48/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vain omasta puolestasi; itsellä alkaa pää hajota pienten lasten äitinä kun elämänpiiri on rajoittunut kotiin ja leikkipuistoon, ja kaikenlaista ulkoista tukea ja muuta mukavaa puuhaa on paljon vähemmän kuin ”normaaliaikoina”.

Vierailija
49/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetelly näitä hihhuleita joiden mielestä rajoitukset ovat kuin jotain suurtakin totalitarismia, että ajattelevatko he koko maailman olevan jotenkin sekaisin ja jonkun yhden suuren salaliiton talutusnuorassa. Suomen rajoitukset kun ovat olleet kireimmilläänkin varsin maltillisia moniin muihin maihin verrattuna. Onko koko maailma keksinyt jonkun suuren valheen jota ei ole olemassakaan? Ja ovatko potilaat jossain italialaisten täpötäysien sairaaloiden käytävillä pelkkää lavastettua huijausta?

Vierailija
50/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pax Americana" 😅🤣🤣😂😁😄

Laita vielä linkki suosikkisivustollesi koronauutisoinnin suhteen lienee luokkaa: www.realcoronanews.uli.uli.analhole.org(asmi)/covid-19/Ps.persut_sucks_…!

Koronapelkurit ovat vähä-älyisiä, kouluttamattomia ja ylimielisiä. MOT.

Vierailija
51/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pax Americana" 😅🤣🤣😂😁😄

Koronapelkurit ovat vähä-älyisiä, kouluttamattomia ja ylimielisiä. MOT.

No voi OMG!

Vierailija
52/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se monen yrittäjän ja henkilökunnan maailma on romahtanut. Esim. jonkun ravintoyrittäjän jo pelkkä vuokrakulut voi olla kymmeniätuhansia euroja kuukaudessa, samoin kuntosalin, lisäksi vakuutukset, hallintokulut, sähköt jne. ja tuloja ei ole lainkaan ja moni yrittäjä tekee konkurssin ja työttömiä tulee lisää.

Kovin on mustavalkoinen ajattelutapa ap.llä.

Vierailija
53/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap. maailma romahtaa, jos tukien maksatus lopetaan, viimeistään ensi vuonna käytetään juustohöylää, kun verotuloja ei ole.

Samoin se vainuttaa julkisiin palveluihin ja pakko nostaa omavastuuosuutta esim. terv.hoissa tai palkan verovähennyksissä esim. työmatkavähennys.

Vierailija
54/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten ja nuorten elämä on raskas

Vierailija
55/56 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. ei kuulosta mitenkään empaattiselta, sillä rajoitukset kohdistuvat suoraan lapsiin ja nuoriin, eikä vain elämän rajoituksena, vaan myös elintason ja hyvinvoinnin laskuna.

Ehkä ap. ymmärtää rajoitusten vaikutukset, kun niiden maksaminen alkaa, joka tietenkin otetaan verotuksen korotuksena, palvelujen ja tukien heikkenemisenä.

Siitä satasen kuntosali maksusta, kun valtiolta jää 22€ verotuloja saamatta.

Kun koronaepidemia joskus saadaan hallintaan, sen hintaa kansalaiset maksavat 10-20v vuotta,niin eiköhän siinä vaiheessa ap. silmät ala avautua, kun käydään hänen rahapussillaan.

Vierailija
56/56 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetelly näitä hihhuleita joiden mielestä rajoitukset ovat kuin jotain suurtakin totalitarismia, että ajattelevatko he koko maailman olevan jotenkin sekaisin ja jonkun yhden suuren salaliiton talutusnuorassa. Suomen rajoitukset kun ovat olleet kireimmilläänkin varsin maltillisia moniin muihin maihin verrattuna. Onko koko maailma keksinyt jonkun suuren valheen jota ei ole olemassakaan? Ja ovatko potilaat jossain italialaisten täpötäysien sairaaloiden käytävillä pelkkää lavastettua huijausta?

Hys hys. Älä esitä liian vaikeita kysymyksiä, jotka asettaa selän seinää vasten. Eletään vaan uskossa, että mitään globaalia pandemiaa ei olekaan ja Suomi on tämän pallon ainoa totalitarismivaltio, jossa on maailman tiukimmat rajoitukset.