Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronarajoitukset eivät oikeasti vaikuta kenenkään elämään radikaalisti

Vierailija
26.12.2021 |

Jos baarit, kirjastot tai kuntosalit ovat kiinni, niin ei nämä asiat ihan aikuisten oikeasti kenenkään maailmaa kaada. Nämä ovat isossa kuvassa todella mitättömiä asiakokonaisuuksia ihmiselämässä. On lähinnä naurettavaa kuinka suurta parkua nämä joissakin aiheuttavat. Herää lähinnä kysymys, että miten näistä asioista romahtavat ihmiset voivat elämässään kohdata sitten ne todelliset vastoinkäymiset.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommenttini Saksasta poistettiin?!?

Kerroin vain, että en rokottamattomana Saksassa asuvana pääse enää muualle kuin ruokakauppaan ja apteekkiin ilman testiä, vaikka olen jo sairastanut koronan ja minulla on siihen immuniteetti/suojaa. Edes töihin en pääse ilman testiä! Valtaosaan palveluista en pääse EDES testillä!

Veronmaksajaksi kelpaan kyllä mutta muuten minut on eristetty yhteiskunnasta eikä minulla ole enää oikeuksia. Sitten kuitenkin rokotetut saavat levittää koronaa ihan rauhassa.

Sairas maailma. Miten kukaan voi kannattaa tällaista syrjintää? Oksettaa tämä koronatyrannian vähättely.

Tuo on vähän eri asia, kun sinulla ei luultavasti ole mitään alkuunkaan tolkullista syytä kieltäytyä rokotteesta. Moni on kärsinyt tästä kriisistä myös ihan tahtomattaan.

Vierailija
22/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä nyhjäävät, hyväpalkkaiset ja mitään harrastamattomat kaverit sanoo ihan samaa. Mitä tää muka haittaa, ei mua ainakaan, rahaakin jää paljon enemmän kun ei oo menoja.

Eivät korvaansa lotkauta sille että monilta ihmisiltä on viety työt, mahdollisesti jopa elämäntyö, harrastukset ja elämänilo.

Asiantuntija ja empatia kuuluvat harvemmin yhteen.

On sitten niitäkin, jotka osaa suhteuttaa asiat tapauskohtaisesti eli vaikka omaan elämiseen tai harrastamattomuuteen ei ole vaikuttanut, niin muiden on. Saattavat mainita, että omaan elämään ei niin vaikuttanut, mutta ei tarkoita, että ei ymmärrä haittaa, jota ehkä joillekin on koitunut. Ihmisillä kun on ollut aika erilaiset elämät ja mielipiteet asioista jo ennen koronaakin.

Joskus vaan se hössötys tuntuu ehkä kohtuuttomalta, kun puhutaan tyyliin joka toinen olisi menettänyt elannon, mikä ei totta. Myös ristiriitaista uutisointia on. Ensin siitä, kuinka talous on kärsinyt suuresti koronan takia ja sitten taas toisenlaista, ei konkursseja edellisvuotta enempää ja yritysten tulokset hyviä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ja perheelleeni on ollut tärkeää hoitaa kuntoa uimalla. Uimahallien sulkeminen vie liikuntaharrastuksen pois. Olemme myös matkustelleet paljon, koronan vuoksi sekään ei suju. En myöskään jaksa enää yhtään maskeja, olen astmaatikko ja elämäni on ollut todella vaikeaa koko korona-ajan.

Voi voi kun sulla on rankkaa.

Asut maassa, jossa ei ole maskipakkoa. Ei myöskään pakollista, kolmen viikon karanteenia maahan saavuttaessa, ei pakkotestausta. Ei ole ollut lockdownia tai työtekokieltoa.

Pitäisikö tässä nyt ihan tosissaan olla surullinen kun sinä et ole päässyt muutamaan viikkoon uimaan? Ja muutama reissu jäänyt tekemättä. Jaxuhalit sulle 😘

Vierailija
24/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahalleissa tehdään paljon sellaista kuntouttavaa liikuntaa, jota ei pysty muualla tekemään ja joka voi vaikuttaa hyvinkin radikaalisti toimintakykyyn. Helppo huudella, jos itse on nuori, terve ja hyväkuntoinen, mutta esim. vanhukselle tai vaikka leikkauksen jälkeisenä kuntoutuksena tms, voi vesijumppa olla oikeasti aika tärkeä juttu. Kirjastot tarjoavat myös hiljaisia opiskelu- ja harrastetiloja ja tietysti ihan se hyllyjen välissä seikkailu ja uuden luettavan löytäminen on helpompaa livenä kuin netissä. Jos ei koskaan muutenkaan käy kirjastossa niin tietenkään se ei vaikuta elämään. Suosittelen kuitenkin ap:takin tutustumaan kirjaston tarjontaan! Voit vaikka oppia jotain.

En itse käy baareissa kovin usein muutenkaan, mutta näin parin vuoden hiljaiselon jälkeen on tullut olo, että kaipaisi tilaa, jossa voi spontaanistikin törmätä tuttuihin tai tuntemattomiinkin. Ylipäänsä nähdä ihmisiä ja kokea kulttuurielämyksiä. Kyllä ihminen tarvitsee myös hengen ravintoa. Musiikki, tarinat ja tanssi ovat kaikki asioita, jotka ovat kulkeneet meidän mukana koko ihmiskunnan kehityksen ajan. Jotenkin aika yksisilmäistä todeta, että kaikki tämä on turhaa ja ne, jotka tällaista kaipaavat ovat vain hölmöläisiä, kun kyse on kuitenkin ihan yleisinhimillisistä tarpeista.

Ei jumankekka, ootko sä ihan tosisissasi?

Vierailija
25/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ja perheelleeni on ollut tärkeää hoitaa kuntoa uimalla. Uimahallien sulkeminen vie liikuntaharrastuksen pois. Olemme myös matkustelleet paljon, koronan vuoksi sekään ei suju. En myöskään jaksa enää yhtään maskeja, olen astmaatikko ja elämäni on ollut todella vaikeaa koko korona-ajan.

Siis olet astmaatikko ja koronan riehuessa surkuttelet, kun ei pääse uimahalleihin ja matkustelemaan. Siis ei vit...

Itse pelkään koronaa, vaikka astma on niin lievä, etten käytä siihen lääkitystä kuin erittäin harvoin satunnaisesti. Alle kolmekymppisenä normaali keuhkokuume vei sairaalaan hengitysvaikeuksien takia. Mitähän lie korona tekisi.

Sinä taas et tunnu osaavan pelätä yhtään. Anteeksi tämä, mutta oot ihan s a a t a n a n tyhmä.

Vierailija
26/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa sota niin tämä hulluus väistyisi. Muuten tässä kuollaan kuin kalat kuumenevaan keitinveteen.

Kalat ovat tyhmiä otuksia.

Vierailija
27/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa hyvin empatiakyvyttömältä ihmiseltä.

Hah 😆 Eiköhän juuri nämä rajoituksista u l i s i j a t ole niitä empatiakyvyttömimpiä k-päitä. He ovat valmiita uhraamaan itsekkäästi ihmishenkiä ja ylläpitämään pandemiaa omien pikku harrastuksiensa tähden. Ei juma mitä sitä saa lukea 😖

Vierailija
28/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet astmaatikko ja koronan riehuessa surkuttelet, kun ei pääse uimahalleihin ja matkustelemaan. Siis ei vit...

Itse pelkään koronaa, vaikka astma on niin lievä, etten käytä siihen lääkitystä kuin erittäin harvoin satunnaisesti. Alle kolmekymppisenä normaali keuhkokuume vei sairaalaan hengitysvaikeuksien takia. Mitähän lie korona tekisi.

Sinä taas et tunnu osaavan pelätä yhtään. Anteeksi tämä, mutta oot ihan s a a t a n a n tyhmä.

Ei tässä kukaan jaksa lietsoa itseään tuommoiseen hysteriaan ihan tilastojenkaan valossa.

Vierailija
29/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä ittes k a u l a k i i k k u u n kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah 😆 Eiköhän juuri nämä rajoituksista u l i s i j a t ole niitä empatiakyvyttömimpiä k-päitä. He ovat valmiita uhraamaan itsekkäästi ihmishenkiä ja ylläpitämään pandemiaa omien pikku harrastuksiensa tähden. Ei juma mitä sitä saa lukea 😖

Eiköhän helpointa ole eristää teidät koronahysteerikot johonkin laitoksiin pois silmistä ja mielistä, niin muut voivat elää ihmisarvoista elämää.

Vierailija
30/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä syytä minua tyhmäksi, minusta sinä lienet erittäin pelokas. Olen jo viisikymppinen täti ja sairastanut keuhkokuumeita useammankin elämäni aikana, eivät vieneet sairaalaan. Koronaan olen tietenkin ottanut kohta jo kolme rokotetta. Jos et tiedä, että astmaatikoille nimenomaan suositellaan uintia, se helpottaa astman oireina, niin nyt siitä kuulet. Uimahalleista ei muuten ole todettu juurikaan tartuntoja. Ahdistavinta on ollut juuri kaltaisesi pelkurit. Ei paljoa astmaatikkona ole viitsinyt liikkua ulkona, kun pelkurit lakoaa maihin kun rykii limaa.

Vierailija
31/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ei tietenkään vaikuta mitenkään kenenkään elämään..

Urheiluharrastukset tms eivät vaikuta ihmisten terveyteen millään lailla.

Mielenterveydestä en edes sano mitään.

Vierailija
32/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä syytä minua tyhmäksi, minusta sinä lienet erittäin pelokas. Olen jo viisikymppinen täti ja sairastanut keuhkokuumeita useammankin elämäni aikana, eivät vieneet sairaalaan. Koronaan olen tietenkin ottanut kohta jo kolme rokotetta. Jos et tiedä, että astmaatikoille nimenomaan suositellaan uintia, se helpottaa astman oireina, niin nyt siitä kuulet. Uimahalleista ei muuten ole todettu juurikaan tartuntoja. Ahdistavinta on ollut juuri kaltaisesi pelkurit. Ei paljoa astmaatikkona ole viitsinyt liikkua ulkona, kun pelkurit lakoaa maihin kun rykii limaa.

Nyt kun kuulin vielä ikäsi, niin pidän sinua entistä tyhmempänä. Mutta eipä sillä, antaa luonnon korjata omansa pois. Sairaat ja tyhmät yleensä lähtevät ensimmäisenä. Kun on molempia, niin todennäköisyys vain kasvaa.

Vierailija
33/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Ai sillä, että laittaa arvomaailmassaan ihmishenget kaiken maailman toissijaisten harrastusten edelle?

Vierailija
34/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Ai sillä, että laittaa arvomaailmassaan ihmishenget kaiken maailman toissijaisten harrastusten edelle?

Trollaati trollaati trollallallei...

Vierailija
35/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on hirveen raskasta jos kuntosalit suljetaan. Muuta elämää mulla ei oo. Pakko sitte varmaan t appaa ittensä. Ei vaan jää vaihtoehtoja.

Vierailija
36/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaati trollaati trollallallei...

Vammaati vammaati vammaatilei...

Vierailija
37/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osannut ihan itse laittaa itselleni rajat. En juokse baareissa enkä muuallakaan. Kuntosaliharrastus on ollut jäissä jo kohta kaksi vuotta. Olen urheillut muilla tavoin. Totta kai kaipaan entiseen normaaliin, mutta kyllä pääni kestää tämänkin tilanteen. Pitää olla sen verran luovuutta, älyä ja resilienssiä ihmisessä, että osaa elää tämän tilanteen mukaan.

Vierailija
38/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osannut ihan itse laittaa itselleni rajat. En juokse baareissa enkä muuallakaan. Kuntosaliharrastus on ollut jäissä jo kohta kaksi vuotta. Olen urheillut muilla tavoin. Totta kai kaipaan entiseen normaaliin, mutta kyllä pääni kestää tämänkin tilanteen. Pitää olla sen verran luovuutta, älyä ja resilienssiä ihmisessä, että osaa elää tämän tilanteen mukaan.

Sinä oletkin varsin täyspäinen, toisin kuin moni ulisija täällä.

Vierailija
39/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä oletkin varsin täyspäinen, toisin kuin moni ulisija täällä.

Kun te pelkääjät olette kerran niin hirveän vahvaa ainesta, niin miten aiotte toimia jos ja kun lisääntyvät rajoitukset johtavat levottomuuksiin? Oletteko valmiita kuolemaan kuolemanpelon puolesta?

Vierailija
40/56 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä voi ihminen olla... Joo, ei varmaan vaikuta yhtään esim lomautetuille.