Omicron kokemuksis
Millainen tauti oli? Kauan kesti? Tarttuiko jokaiseen perheenjäseneen?
Kommentit (46)
Olen ollut viikon kipeä. En kutsuisi pieneksi nauhaksi. Kova kuume joka ei lääkkeillä laskenut, päänsärkyä, hermösärkyä, yskää ja nyt flunssa.
Todella pienet oireet: mulla kutitti kurkkua, pientä yskää ja nuhaa. Lapset olivat oireettomia. Isovanhemmilla se oli flunssan tyyppinen (yskää ja alle 38 kuumetta). Veljellä 38 kuume muutaman päivän ja toisella veljellä vastaavat oireet kun minulla ei lähes ei mitään.
Veljien lapset olivat myös oireettomia tai pieniä vilustumisen tyyppisiä oireita max kolme päivää.
Kaikki oli rokotettuja paitsi lapset.
Eli ei ollenkaan paha tuo omicron. Itse en olisi edes tajunnut mennä testiin mutta menin kuitenkin kun muutamalla alkoi pieni köhä ja positiivinenhan sieltä tuli. Kaikkiin tarttui.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viikon kipeä. En kutsuisi pieneksi nauhaksi. Kova kuume joka ei lääkkeillä laskenut, päänsärkyä, hermösärkyä, yskää ja nyt flunssa.
Onko edes omicronia? Meillä omicron oli todella mieto, vilustumiseen verrattava tauti. Sairastimme perheenä RS-viruksen lokakuussa ja se oli kovempi mitä omicron (saimme tartunnan joulukuussa).
Tarttui koko perheeseen. Viikon verran meillä aikuisilla sahasi kuume, kovaa väsymystä ja itselläni lähti makuaisti. 11-v lapsella oli kuumeilua 5 pv ja päänsärkyä ensimmäistä kertaa elämässä. Nuoremmalla 8-vuotiaalla flunssan oireet. Olemme kaikki perusterveitä.
Mulla ja miehellä oli viikon verran influenssan kaltaiset oireet. Sairastettiin jouluna. Jatkossa tulen kyllä ottamaan ”kausirokotteen”, jos ja kun sellaisia tulee. Perusterveitä 35-vuotiaita ollaan ja normipainoisia.
3 x rokotus vanhemmilla, ei tullut tartuntaa. Lapsilla, 4 kpl, flunssan tyyppiset oireet.
Mun mies on riskiryhmää, mutta ei saanut tartuntaa. Hänellä oli tosin jo 3. rokote saatuna. Itsellä viikon nuha-kuume ja lapsilla kanssa flunssankaltaiset oireet.
Yhden rokoteannoksen saaneella lapsella kahden päivän nuha, tuplarokotetulla tartuttajalla nuha, kova kuume ja päänsärky. Itselläni on kuiva kurkku, mutta en tiedä onko mulla edes koronaa. Kolmen kotitestin mukaan ei ole, ja rokotteita mullakin yksi.
Pari viikkoa kesti. Ekana päivänä korkea kuume ja sen jälkeen flunssaoireita se pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aidosta kokemusta, eikä deltasta eikä omicronissta. Toisaalta en ole käynyt nenänkaivajalla niin en tiedä oliko se pieni nuha 6kk sitten "korona". En usko koko tautiin eli sori ei ole kokemusta. T. rokottamaton
Sitä ei varmaan kysytty, uskooko porukka tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko edes omicronia? Meillä omicron oli todella mieto, vilustumiseen verrattava tauti. Sairastimme perheenä RS-viruksen lokakuussa ja se oli kovempi mitä omicron (saimme tartunnan joulukuussa).
Ihme vähättelyä. Tunnen monta omikronin sairastanutta/sairastavaa ja itseni mukaan lukien eikä se kenelläkään mikään ihan "mieto" ole ollut. Viikon parin tauti lähes kaikilla jotka tunnen ja itsellä myös, vaikkakin ihan siis kotona ovat kaikki sairastaneet kaikki jotka tiedän, eli ei sillä.
Triatlonisti työkaveri sai kaksi viikkoa kestävät kovat oireet, 1 rokote alla. Minä riskiryhmäläisenä en jostain syystä saanut oireita, vaikka muulla perheellä niitä tuli. Olin saanut 3. rokotteen viikkoa ennen kuin lapsi aikoi oireilemaan, liekö siitä sitten apua. Kaverini kovat oireet kyllä ihmetyttävät, kun hän on 33-v ja todella kovakuntoinen. Toisaalta eihän sitä voi koskaan ennalta tietää miten itse reagoi. Olin itse varautunut kunnon oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Triatlonisti työkaveri sai kaksi viikkoa kestävät kovat oireet, 1 rokote alla. Minä riskiryhmäläisenä en jostain syystä saanut oireita, vaikka muulla perheellä niitä tuli. Olin saanut 3. rokotteen viikkoa ennen kuin lapsi aikoi oireilemaan, liekö siitä sitten apua. Kaverini kovat oireet kyllä ihmetyttävät, kun hän on 33-v ja todella kovakuntoinen. Toisaalta eihän sitä voi koskaan ennalta tietää miten itse reagoi. Olin itse varautunut kunnon oireisiin.
Eikö tästä ole ollut juttua, että nuorella ja hyväkuntoisella kehon puolustusjärjestelmä voi "ylireagoida" ja siitä aiheutua pahemmat oireet?
Vierailija kirjoitti:
Kehon rääkkääminen liialla rankalla urheilulla ei todellakaan tee vastustuskyvylle hyvää. Kroppa on jatkuvassa stressitilassa ja voimavarat menee rasituksesta palautumiseen. Kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Tarttui koko perheeseen. Viikon verran meillä aikuisilla sahasi kuume, kovaa väsymystä ja itselläni lähti makuaisti. 11-v lapsella oli kuumeilua 5 pv ja päänsärkyä ensimmäistä kertaa elämässä. Nuoremmalla 8-vuotiaalla flunssan oireet. Olemme kaikki perusterveitä.
Saitte lahjan korona jumalalta, olette valittuja.
Rakastakaa koko perheen voimin koronaa ja rukoilkaa korona jumalaa.
Olette ansaineet sen!
Varailen juuri aikaa viidenteen korona-rokotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Varailen juuri aikaa viidenteen korona-rokotukseen.
Terkkuja Israeliin!
Ei itsellä mutta parilla tutulla oli. Molemmat vajaa 30v.
2 rokotusta saaneella 4pv kurkkukipu + räkää ja muutaman kerran päivässä yskää, muttei mitään jatkuvaa. Ei kuumetta. Kipulääkkeitä ei tarvinnut.
3 rokotusta saaneella 3 päivää nuha ja kurkku karhea. Ei muita oireita kuten kuumetta tms. Sattumalöydöksenä korona, kun oli pakollinen testi.
Aiemmin kesällä +50v sukulaisnainen puolestaan kuoli koronaan. Taisi olla deltaa. Erikoinen tauti ja vaikea ennustaa kuinka käy.