Monellekö riittää kaksi pellillistä pitsaa?
Kommentit (57)
Pellilllinen pizzaa on aina kulmasta kulmaan tehty, jos ei ole niin ei puhuta pellillisestä vaan vain pizzasta.
Ilmeisesti teette huonoja pitsoja jos kerralla mahtuu pellillinen mahaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"]Kahdelle, kolme on ihan maksimi. Naiset on eriasia. Pizzaa riittää kahdeksalle naiselle kun he syövät keskenään, mutta jos nainen saisi yksinään syödä mässyttäisi helposti pellisen itsekseen. Sosiaalinen paine possusta estää naisia syömästä seurassa paljoa mutta remonttimiehet ei välitä samoista asioista niin pystyvät syömään pellillisen myös seurassa.
[/quote]
Whaat? Me tehtiin tänään pellillinen pitsaa. Laitettiin se kuuteen palaan, jaksoin syödä niistä palasista yhden ja loppu teki tiukkaa. Mikä possu sää oikee oot? :D
3 aikuista ja 3 lasta, 2 pellillistä teen aina, ihan kulmasta kulmaan ja täytteitä on joskus jopa niin että tulvii yli. 9 palaan leikkaan / pelti, riittää yhteen ateriaan ja lapsille vielä joko iltapalaksi tai seuraavana päivänä välipalaksi....
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:05"]Kahdelle, kolme on ihan maksimi. Naiset on eriasia. Pizzaa riittää kahdeksalle naiselle kun he syövät keskenään, mutta jos nainen saisi yksinään syödä mässyttäisi helposti pellisen itsekseen. Sosiaalinen paine possusta estää naisia syömästä seurassa paljoa mutta remonttimiehet ei välitä samoista asioista niin pystyvät syömään pellillisen myös seurassa. [/quote] Whaat? Me tehtiin tänään pellillinen pitsaa. Laitettiin se kuuteen palaan, jaksoin syödä niistä palasista yhden ja loppu teki tiukkaa. Mikä possu sää oikee oot? :D
[/quote]
Et ole vissiin ikinä kuullut, että joillakin on suurempi ruokahalu ja myös suurempi energiantarve, kun toisella? Ja jos itse jaksat syödä vain kuudesosan pitsapellillisestä niin sinun ruokahalusi on selkeasti normaalia vähäisempi.
Juuh. Näitä "pellillisestä riittää kahdelle!" -kommentteja lukiessa ymmärtää taas miten se ylipainoisten osuus kansasta on koko ajan suurempi ja suurempi.
Mulle hyvin riittää. Antaisin lapsellekin palasen.
Joo kun joskus tein kunnolla töitä saatoin ravintolassakin tilata 2 annosta enkä siis syö missään gourme maistelu paikoissa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:11"]Melko kovia te olette syömään. Itse jaksan itsetehtyä pitsaa syödä max 4 palaa, sitten on vatsa halkeamispisteessä. [/quote]No eihän tää kerro mitään kun ne palat voi olla minkä kokoisia vaan. Itse jaksaisin just ja just syödä 1/4 pellillistä.
[/quote]
No eihän tuo kerro mitään kun se pitsa voi olla ohut tai paksu.
[/quote]Kyllä siinä yleensä silti sen verran on täytettä ettei neljäsosaa enempää tarvitse.
Meillä kaksi pellistä pizzaa menee 2 aikuisella ja 3 lapselle. Ei kai kukaan usko, että se riittää enemmän kuin parille kolmelle remonttimiehelle?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:28"]
Ne käyttämättömät juustot ja jauhot voi palauttaa sinne kauppaan varmaan ja sitten saa rahat takaisin.
[/quote]
Meillä ne jauhot säilyvät kaapissa kevyesti vuodenkin tarvittaessa, tosin yleensä ne menee muihin leipomuksiin (tai jopa uusiin pizzoihin) kauan ennen kuin ehtivät vanhenemaan.
Juusto, jos raastetta, menee käyttöön pastan kanssa, tai leivän päällä jos raastaa itse juustopalasta, ja sun kohdalla tietty voisi harkita myös sellaisen pakkauskoon ostamista, joka menee juuri ja juuri siihen pizzaasi. Kuten vaikka joku 150-200 gramman pizzajuustopakkaus.
Meillä menee joskus hukkaan pepperonia pizzojen kanssa, koska niitä ei kovin suurella tahdilla syödä ilman pizzaa, ja en ole löytänyt pientä pakkausta. Mikään muu raaka-aine ei kyllä pizzassa hukkaan pääse.