Vanhoja loistavia sarjoja joista nykynuoret ovat tuskin kuulleetkaan
Aloitan: Huonosti käyttyäytyvät miehet (Men behaving badly), tehtiin 1992-97, varsinkin kaudesta II alkaen (kun Harry Enfield vaihtui Neil Morriseyhin) aivan hillitöntä tykitystä. Ja viimeisen kauden joulujakso on aivan klassikko.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe on pahin. Archie Bunker 💪👍
Joskus vuosia sitten näin pari jaksoa ja oli kyllä aika vaivaannuttavaa katsottavaa. Ja olen keski-ikäinen lihaa syövä heteromies.
Olen katsonut tuota perheen kanssa lapsena. Jotenkin nyt jäljestä päin mielikuva, että siinä Archien junttius tuotiin lähinnä naurunalaisena esille eli woke-ohjelma sittenkin?
En tiedä voisitko tuota tänä päivänä näyttääkään, mut Archie oli hyvä ja Ehdit ihana.
Archie oli huippu. Mutta nykyaikana rasistinen juntti, kun puhuu polakeista ja alistaa vaimoa niinkin hirveällä tavalla kuin odottaa ruuan olevan valmis tiettyyn aikaan.
Heidän tytärtään Gloriaa esittävä näyttelijä oli myös Gilmoren tytöissä ja polakki-vävyä esittävä Rob Reiner kuuluisa ohjaaja.
Itse kaipailen Villi Pohjolaa nähtäväksi ja joitakin komediasarjoja.
Totta kai se silloinkin oli parodiaa konservatiivisista punaniskoista. Siis tämä perhe on pahin.
Mutta kuka osaisi sanoa sellaisen meriaiheisen sarjan nimen? Eli en osaa muuta sanoa. Komea alkumusiikki.
Lemmenlaiva / Love Boat?
En lukenut koko ketjua, joten ehkä tämä jo mainittiin mutta League of Gentlemen eli herrasmiesliiga. Mikään sarja ei ole ylittänyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe on pahin. Archie Bunker 💪👍
Joskus vuosia sitten näin pari jaksoa ja oli kyllä aika vaivaannuttavaa katsottavaa. Ja olen keski-ikäinen lihaa syövä heteromies.
Olen katsonut tuota perheen kanssa lapsena. Jotenkin nyt jäljestä päin mielikuva, että siinä Archien junttius tuotiin lähinnä naurunalaisena esille eli woke-ohjelma sittenkin?
En tiedä voisitko tuota tänä päivänä näyttääkään, mut Archie oli hyvä ja Ehdit ihana.
Archie oli huippu. Mutta nykyaikana rasistinen juntti, kun puhuu polakeista ja alistaa vaimoa niinkin hirveällä tavalla kuin odottaa ruuan olevan valmis tiettyyn aikaan.
Heidän tytärtään Gloriaa esittävä näyttelijä oli myös Gilmoren tytöissä ja polakki-vävyä esittävä Rob Reiner kuuluisa ohjaaja.
Itse kaipailen Villi Pohjolaa nähtäväksi ja joitakin komediasarjoja.
Totta kai se silloinkin oli parodiaa konservatiivisista punaniskoista. Siis tämä perhe on pahin.
Mutta kuka osaisi sanoa sellaisen meriaiheisen sarjan nimen? Eli en osaa muuta sanoa. Komea alkumusiikki.
Lemmenlaiva / Love Boat?
Heheee. Ei varmaan. Luulen että edellinen etsii sarjaa Merilinja (Onedin Line). Yllehän jo linkitettiin se tunnarikin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee mieleen neljä sarjaa:
Italialais-jugoslavialais-saksalais-ranskalainen yhteistyösarja Odysseia (L'Odissea) pelotti lapsena oikeasti, varsinkin kykloopit. Olen yrittänyt metsästää tätä DVDnä ilman tulosta.
/
Ei ole todellista! Ihanaa, että joku muistaa tämän! Oli oikeasti jotenkin aavemainen ja pelottava. Yhdessä kohtauksessa oli sellaisia outoja liaaneja tai köysiä, ja niitä leikatessa kuului jostain tuskan huutoa. Ne oli venytettyjä ihmisiä…
Muistatko Anno Domini -sarjaa? En ole sitäkään löytänyt mistään. Kertoi Paavalin ajan alkukristityistä ja vainoista.
Vierailija kirjoitti:
Laulava salapoliisi
Pennejä taivaasta
Brideshead revisited
Rakastin näitä!
Kaffebulla kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, joten ehkä tämä jo mainittiin mutta League of Gentlemen eli herrasmiesliiga. Mikään sarja ei ole ylittänyt tätä.
royston valley ja local hirviöperhe ym kauheuksia komediana mahtava!
Miten Dynastiaa ei ole mainittu! Alexis Colby oli mun roolimalli elämässä. Asennetta!
Muistaako kukaan sarjaa Jos huominen tulee -en muista nimeä ihan tarkasti. Kertoo naisesta joka joutuu syyttä vankilaan ja kostaa.
Myös sellainen sarja oli jossa oli Patrick Swayze ja joka kertoi USA:n sisällissodan ajoista. Muistaako kukaan?
Hei miten voi olla ettei Twin Peaksia ei ole mainittu!
Ikivanhoista lapsuuden suosikeista tulee mieleen jenkkisarja Magnum, josta tykkäsin jostain syystä. Myös Veijareita ja Pyhimyksiä oli suosikkeja lapsuudessa.
Itse olen tykännyt paljon brittisarjoista.
Huumorisarjoista vanha suosikkini on edelleen Goodness Gracious Me.
Ylämaan kettu on myös harvoin muistettu sarja, vaikka oli todella kiva. Samoin myös Skotlantiin sijoittuva Laakson kuningas.
It-porukka on myös aivan hervoton huumorisarja.
Muunmaalaisista sarjoista muistan yhden kanadanranskalaisen sarjan, jossa seikkailtiin 1700-luvun lopulla, ikävä kyllä en muista sen nimeä.
Tykkäsin myös kepeistä seikkailusarjoista joissa on topakka nainen pääosassa eli ihana Xena (ilmeisesti mainittiin jo) sekä Aarteenmetsästäjä -sarja.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
royston valley ja local hirviöperhe ym kauheuksia komediana mahtava!
Se oli muuten Royston Vasey.
Paluu Eedeniin
Vastatuuleen
Hiidenvirta
Painajainen
Äärirajoilla
Kaffebulla kirjoitti:
Miten Dynastiaa ei ole mainittu! Alexis Colby oli mun roolimalli elämässä. Asennetta!
Muistaako kukaan sarjaa Jos huominen tulee -en muista nimeä ihan tarkasti. Kertoo naisesta joka joutuu syyttä vankilaan ja kostaa.
Myös sellainen sarja oli jossa oli Patrick Swayze ja joka kertoi USA:n sisällissodan ajoista. Muistaako kukaan?
Sen nimi on Jaettu maa.
Vierailija kirjoitti:
OZ 1997-2003
Spartacus 2010-2013
Ei näin! Tässä on nyt sitten yhdistetty Kobe pihvi kaurapuuron kanssa. Sait alanuolen.
Ally McBeal.
Se hurja liskosarja V. 😄
80-luvun lapsuudesta muistan kaksi jännittävää lasten tai nuortensarjaa, yksi oli nimeltään Seitsemännen tien salaisuus, jossa oli joku vihertukka -hahmo, ja toisen nimeä en enää muista, mutta siinä oli semmoinen valkoinen "aikakone" ja sillä matkailijat etsivät jotain timantteja tai jalokiviä ehkä voimanlähteeksi siihen koneeseen. Nämä olisi jännä nähdä nyt pitkästä aikaa uudelleen :D
Nykynuoret näkevät helposti. Youtubeen hakusana 70s series, 80s series, 90s series
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älypäät (The Young Ones)
Tätä olin tulossa mainitsemaan, tosin suuri yleisö ei tainnut ymmärtää sarjan huumoria.
Muistan, kun katseltiin isommalla kaveriporukalla. Me diggailtiin tätä sarjaa, mutta ei sen takia, että se olisi ollut hauska. Vaan sen takia, että se oli niin älytön. Me saatiin siitä paljon irti tahatonta komiikkaa.
Eihän niistä sketseistä suurinosa meille teineille avautunut. Joskus vasta 10-15 vuotta myöhemmin tuli semmoisia ahaa elämyksiä, kun jotkut jutut tuli mieleen tai sitten katottiin uudestaan. :D
ohis
Samaa mieltä tyttäresi kanssa. Itse katsoin sarjaa nuorena ja nyt yritin vähän aikaa sitten katsoa sitä uudestaan niin onhan se aika cringeä kuten nykynuoret sanoisi. Aika on ajanut sarjan ohi.