Kertokaa ihmisistä, jotka lausuvat sanoja hassusti
Itselläni tuli ensimmäisenä mieleen sana Lidl. Mummoni lausuu sen ''lirli'', ja eräs tuttava sanoo lilliksi. Kertokaa lisää hassusti lausuvista tapauksista. :)
Kommentit (205)
Jauhelihaperunalaatikko = lihaperunamosesoossi
Kurkku = runkku
Siskoni peruja ja on tarttunut mullekin, mies häpeää mua kaupassa.
Moni vanhempi ihminen sanoo "rönkken" kun tarkoittaa röngeniä.
Mummoni puhui aina keksistä seksinä :-D
Mä voin kertoo/ paljastaa omat sanat:
Porrasperä= perspora
Sipuli= sipali
Kahvi= suffe, suffetta
Väsyttää= ramasoo
Oha näitä, ja oon savolaane ;)
Ilmiannan itseni häpeillen. Olen kaikkien kielioppi ihmisten painajainen.
Mies on yrittänyt opettaa jo jonkin aikaa: poliitikko, ei politiitikko. Mutta aina lipsahtaa puheessa väärin.
Englannin tunnit olivat stressaavia, kun opettaja takertui aina lausuminen. Ja piti koittaa lausua oikein ilman että ymmärsin miten lausuin väärin.
Lapsena siskoni yritti epätoivoisesti korjata lausumistani.
Ei dumble vaan dumle. Sisko sanoi. Minä: dumble. Sisko: ei kun sano dumle. minä: niinhän minä sanon dumble.
Ja minusta todella kuullosti että sisko sanoi: Ei dumle vaan dumle. Eli jostain syystä en kuullut edes sanojen eroa.
Yksi expresso kiitos!
Niin ärsyttävää!!!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:18"]
Äitini käyttää aina jotain outoja kaksois negaatioita. Ärsyttävin on toistuva lausahdus "Voi, minä melkein unohdin olla maksamatta" Viddu!!!!!
[/quote]
Mun äiti tekee samantapaista, sanoo tyyliin "on pakko tehtävä" Argh!
Helsssinki, lunssa (flunssa), rippimittari (trippimittari), raktori, pannniini (paniini)
62 jatkaa.
Niin ja lapsena oli todella vaikeaa sanoa sk. keskus-keksus, ksylitoli - sylitoli(taidan vieläkin sanoa näin)
Äitini iäkäs täti puhuu reksistä kun tarkoittaa stressiä. "Kamala reksi kun pitäis joulusiivous tehdä".
Eräs ystäväni on puoliksi venäläinen ja hänen kielenkäytölleen saa kyllä usein nauraa! :D Hän sanoo mm. adrealiini ja asiananaja. Tämä asiananaja-juttu on naurattanut vuodesta 2000 lähtien kun hän silloin ilmaisi sen olevan haaveammattinsa. Luuli sen olevan vielä ihan oikein, koska hänen mielestään työnkuvaan kuuluu anoa asioita.. :D selvä asianAnaja (anoja?) siis.
Mummoni lempisarja on ollut iät kaiket Kauniit ja Rohkeat ja hänellä on aivan ikiomat nimensä kaikille sarjan hahmoille. Brooke = Ruuk, Eric = Ierikkä (kyllä, mummoni on savolainen), tai joskus myös Ersi. Amber = Ämpär, Stephanie = Sebastian (WTF??) ja suosikkini Macy = Marjo :'D En todella ole kiinnostunut sarjasta mutta aina mummon luona kyläillessä kyselen että mitäs Kaunareissa on viime aikoina tapahtunut, on niin hauska kuunnella näitä nimityksiä!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:34"]Stereoita olen kuullut sanottavan tereoiksi, steariinia teariiniksi ja styroxia tyroksiksi.
Sydämen liuotushoito --> liotushoito.
Piirrustus on aika yleinen, samoin kahvee vanhoilla ihmisillä.
[/quote]
Wtf, eikö se ole "piirrustus"? :D "Piirustus", vai mikä sitten? Olen savosta ja olen aina puhunut piirrustuksesta piirrustuksena :D Sit myös kahve ja kahvee, koiruus, suattaapi olla, tai suattaapi olla olemata jne.
t. teini
Minun mies söi tänäänkin oikein kaksi lautallista ruokaa...
Ekspresso (espresso), boileri / broireli (broileri)..
Ilman tekemättä, ilmatteeksi, nuo ärsyttää eniten!
Tuosta seksi-sanasta, meidän karjalainen mummo ainakin sanoo keksiä seksiksi. :D
Mun äiti sanoo esim. "Leena taitaa olla vielä syömättä" kun tarkoittaa, että Leena ei ole vielä syönyt.
Eräs vanha sukulainen sanoo aina "petes", kun tarkoittaa diabetesta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:31"]Minun mies söi tänäänkin oikein kaksi lautallista ruokaa...
[/quote]
Mullakin on yksi kaveri, joka tuota oikein-sanaa viljelee :D ennen asui Pohjanmaalla, mutta nyt asunut muutaman vuoden jo täällä etelässä. Kuuluuko tuo oikein-sanan käyttö pohjalaismurteeseen?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:43"]
Tiedän montakin ihmistä, jotka sanovat originaalia orginaaliksi ja yhden joka sanoo pianoa pienoksi.
[/quote]
Tiedän tyypin joka sanoo pianon pieno, hienon hiano ja pienen piäni.
[/quote]
Mahtaako hän olla Pirkanmaalta? Muistan itse kuinka vaikeeta oli muistaa musiikinkokeessa muistaa kirjoitetaanko piano vai pieno. Koska sanotaan hiano ja kirjoitetaan hieno ja mummun nimi oli Vieno, mutta sanottiin Viano.
Nimimerkillä: On se hianoo, kun nuari miäs soittaa pianoo.
Olen kuullut sellaisen karmivan muodon kuin puhelimeeseen. Tämä nyt on vain kertakaikkisen väärin!
Yksi itselleni outo sana on raskia, koska itse olen tottunut versioon raaskia.
Hauska väärin sanottu sana on mielestäni eväkset, kun tarkoitetaan eväät.
Mun mummo sanoo specsaverisä sekspeiverssiksi :D :D :D
Edesmennyt sukulainen sanoi lavuaaria lakuvaariksi. Itselle tuli aina mieleen joku vanha tummaihoinen mies jossain puuvillapellolla.
Mun äiti puhuu keliaakkiasta, Uffesta (UFF), naatriumista, kaaliumista ja gluteiinista..
.
Mulla on myös työkaveri jota ressaa ja verempaine on korkealla.