Kertokaa ihmisistä, jotka lausuvat sanoja hassusti
Itselläni tuli ensimmäisenä mieleen sana Lidl. Mummoni lausuu sen ''lirli'', ja eräs tuttava sanoo lilliksi. Kertokaa lisää hassusti lausuvista tapauksista. :)
Kommentit (205)
Töissä yksi lausuu nimen Ulrika, Ultriikka. Aaargh.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:34"]Tosi yleinen kaksoisnegaatio on "ilman tekemättä", esim. ilman juoksematta, kun tarkoituksena on sanoa juoksematta. Todellisuudessahan tuo tarkoittaa juoksien!
[/quote]
*juosten
Mun niskavillat nouseee pystyyn, kun eräs tekofiksu venyttää median meediaksi. Meeeedia, v.....ttu!
Tuttuni sanoo Instragram... En tajua, mistä tuo ylimääräinen r tulee.
Mun veli kertoi, että vieraat katsovt ritges botteria. Saatte arvata, mikä se on. Veli ei osaa enkkua yhtään, hänellä on ollut vain ruotsia, vanhanajan kansalaiskoulun käynyt.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:26"]Eräs henkilö sanoo t:n d:nä. Dodella kamalaa kuunneldavaa. :/ [/quote] Tästä tuli mieleen Haloo Helsingin Elli, joka lausuu koot geenä. Kuunnelkaapa "vihaan kyllästynyt" :D "mitä elämä tuo, se tulgooon minun luo..me ollaan samaa tuhgaa...tää maailma on vihaan gyllästynyt"
[/quote]
Apua! :D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]
Mun veli kertoi, että vieraat katsovt ritges botteria. Saatte arvata, mikä se on. Veli ei osaa enkkua yhtään, hänellä on ollut vain ruotsia, vanhanajan kansalaiskoulun käynyt.
[/quote]
Kerro, mikä toi on :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:58"]
[/quote]
Onko Big brother?
Lukion äidinkielen opettajani sanoi Aristoteles-nimen AINA Aristoooootteles. Argh.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:34"]Tosi yleinen kaksoisnegaatio on "ilman tekemättä", esim. ilman juoksematta, kun tarkoituksena on sanoa juoksematta. Todellisuudessahan tuo tarkoittaa juoksien!
[/quote]
Just tätä äitini tekee. Saa mut ihan hulluuden partaalle!
T: Se aikasempi
Sipsu on ihan paras. Ite sanon tahallaan. :-D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:43"]Eräs kouluttaja sanoi puhui radon alkuaineesta raadonina ja natriumista naatriumina. Rasittavan kuuloista. [/quote] Kuulostaako myös heelium rasittavalta? Niin ne vaan lausutaan ainakin opetuksessa, arkikielessä lipsutaan.
[/quote]
Naatrium, kaalium ja joni (ioni). Näin meidän ope jo 1980-luvulla ja taisi olla aivan oikeassa. Tä?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:34"]Stereoita olen kuullut sanottavan tereoiksi, steariinia teariiniksi ja styroxia tyroksiksi.
Sydämen liuotushoito --> liotushoito.
Piirrustus on aika yleinen, samoin kahvee vanhoilla ihmisillä.
[/quote]
Pitäskö se sanoo piirustus?? Puhun siis väärin :o
Anoppi käyttää näitä:
Kaakkao
Kookkos
Min, sin eli minun ja sinun
Hälssinki eli Helsinki
Housui jne
Arvatkaa murre??
ukko sanoo hotelli intercontimental ja gaala on skaala:D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:26"]Eräs henkilö sanoo t:n d:nä. Dodella kamalaa kuunneldavaa. :/
[/quote]
Tästä tuli mieleen Haloo Helsingin Elli, joka lausuu koot geenä. Kuunnelkaapa "vihaan kyllästynyt" :D
"mitä elämä tuo, se tulgooon minun luo..me ollaan samaa tuhgaa...tää maailma on vihaan gyllästynyt"