Kertokaa ihmisistä, jotka lausuvat sanoja hassusti
Itselläni tuli ensimmäisenä mieleen sana Lidl. Mummoni lausuu sen ''lirli'', ja eräs tuttava sanoo lilliksi. Kertokaa lisää hassusti lausuvista tapauksista. :)
Kommentit (205)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:53"]Sosiaalidemokraattinen puolue
[/quote]
Mitäs tässä on vikaa?
Mää luulin varmaan parikymppiseksi asti, että hiippakunnan piispa on piippakunnan hiispa... niin ajattelen sen vieläkin aina jos tulee jossain yhteydessä mieleen, harvemmin onneksi tulee ääneen siitä puhuttua kenenkään kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:53"]Sosiaalidemokraattinen puolue [/quote] Mitäs tässä on vikaa?
[/quote]
Sosialidemokraattinen
Puhelias kaverini säväytti myös kerran kun valitteli hankalaa sairastelua aiheuttanutta skokkibakteeria :).
Kai jonkinmoinen lyhenne tai risteymä stafylokokista ja streptokokista.
Anoppi sanoo lidliä litiksi :D "mennäänkö litiin ruokaostoksille?" Symppis :D
Mun mies sanoo aina "tyytyvällinen" kun tarkoittaa tyytyväistä. Alkuun se ärsytti mutta nykyään huomaan välillä itsekin käyttäväni sitä, se on siis tarttunut. Voin vain kuvitella kuinka joku kielipoliisi raapii silmiä päästään kun kuulee.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:26"]Mun mies sanoo aina "tyytyvällinen" kun tarkoittaa tyytyväistä. Alkuun se ärsytti mutta nykyään huomaan välillä itsekin käyttäväni sitä, se on siis tarttunut. Voin vain kuvitella kuinka joku kielipoliisi raapii silmiä päästään kun kuulee.
[/quote]
Ja mies kyllä tietää että oikea muoto on "tyytyväinen" mutta asiasta on tullut ikään kuin sisäpiirivitsi perheessämme :)
Kaverini sanoo televisiota telvisioksi ja pianoa pienoksi. Tulen hulluksi
Sanotaan miehen kanssa "olla kananlihaksilla". Oon niim tottunut, että käytän sitä muidenkin seurassa, enkä enää huomaa siinä mitään kummallista..
Mä taivutan hyvän aina väärin, eli hyvä, hyvempi, hyvin (välillä sanon kyllä paras). Varsinkin toi hyvempi on ongelma.
Kuitenkin esim. lukiossa aineita kirjoittaessa sain tuon taivutuksen oikein kun keskityin kunnolla, mutta puhuessa menee aina väärin. Ja aina on joku korjaamassa, ei vaan mene tähän paksuun päähän :D
Äiti sanoo aina istusin. Siis argh! "Kun mä istusin siinä tuolilla..."
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:55"]
Rönkten. Ja kyseinen ihminen on vielä röntgenhoitaja. Hänelle myös kengät on kennät, hengari hennari ja kaikki muutkin sanat joissa on g saa ihan ihme muodon.
[/quote]
No useimmat sanoo tuon (mielestäni) oikein, eli henkari. Enpä ole kenenkään kuullut käyttävän hengari muotoa vielä tähän päivään mennessä ja keski-ikäinen jo olen. Kuitenkin sukulaisia on vähän joka puolelta Suomea ja henkari se on kaikille.
Opiskelen datanomiksi. Opettaja puhuu aina daaattanomina.
Nuuuurdea.. ärsyttävän kansainvälisen kuullosta.
Ok:n tilalla okra. (Murre vai mistä lie, kamala kuitenkin).
Broileri vääntyy bloireliksi.
Big proother tai bruuther.
Yksi tosi vittumainen tuttu tarkoittaa sanoa "meni pasmat sekaisin", mutta sanoo joka kerta "plasmat sekaisin". ARGHHHHHH
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:26"]Mun mies sanoo aina "tyytyvällinen" kun tarkoittaa tyytyväistä. Alkuun se ärsytti mutta nykyään huomaan välillä itsekin käyttäväni sitä, se on siis tarttunut. Voin vain kuvitella kuinka joku kielipoliisi raapii silmiä päästään kun kuulee. [/quote] Ja mies kyllä tietää että oikea muoto on "tyytyväinen" mutta asiasta on tullut ikään kuin sisäpiirivitsi perheessämme :)
[/quote]
Meillä sisäpiirivitsinä hirvi on "hirhhi". Emme edes muista enää mistä se alkoi!
Vihaan kun ihmiset sanoo KappAhlia Kappahalliksi. MIKÄ VITUN KAPPAHALLI
Vanha historianope sanoi aina Epykti ja epyktiläiset.