Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri on raivostuttava pentu

Vierailija
10.04.2015 |

Kaveri asuu naapurissa ja tunkee meille koko ajan. Oma lapseni tykkää touhuta ulkona ja aina sanookin, että mennään ulos, mutta noin 10 minuutin päästä tämä toinen tenava vänkää päästä sisälle ja aina tunkee pelaamaan tietokoneella. Huutaa ihan hirveästi pelatessaan ja kiroilee. Siis huutaa koko ajan V...ua. Olemme moneen kertaan sanoneet kauniisti hänelle, että meillä ei kiroilla, mutta sama vaan jatkuu. Aina myös tämän yhden lapsen kanssa tulee porukassa jotakin kärhämää. Aina joku itkee ja tapellaan, kun hän on paikalla, mutta muutoin ei ole mitään ongelmia lasten kesken. Olen aivan ärsyyntynyt tähän penskaan. Tekisi nytkin mieleni heittää hänet meiltä ulos, kun yläkerrasta kuuluu taas kiroilua... Huoh.

Mitä te teette niiden lapsen kavereiden kanssa, joilla on käytösongelmia, jotka eivät sanomisesta huolimatta poistu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samankaltainen ongelma. On todella raskasta kun ensin hoidat toisten lapset, kutsut kotiisi, ruokit yms.kiitoksena ei mitään käytöstapoja ja sääntöjä ei kuunnella.
Olen sanonut asiasta vanhemmille, mutta käytös ei ole muuttunut. Tilanne on nyt se, että ko lapsi ei tule meille enää. Sanoin myös tälle lapselle, että omasta käytöksestään johtuen ei enää pääse meille ja kerroin miksi. Kyse 9 vuotiaasta tytöstä.

Ulos vaan, ja ilmoitat ettei ole tervetullut kun käytös ei muutu. Omalle sanot, että ulkona voi leikkiä ko tyypin kanssa, mutta kotiin ei ole asiaa.

Vierailija
22/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:43"]Minulla ei muuten ole kovin hyviä kokemuksia siitä, että olen ottanut puheeksi naapurin kanssa näitä lasten käyttäytymisiä. Yhdelläkin kerralla lapsen äiti suuttui minulle siitä, että olin laittanut hänen lapsensa ulos leikkimään meiltä sisältä. Kun lapsella ei ollut kuulemma ollut kunnon ulkoiluvaatteita mukana ja oli sitten vilustunut ja se oli sitten minun vikani. Kaikki ei aina mene ihan putkeen, vaikka saisikin itsestään jämäkän puolen esille.

ap
[/quote]

siinä lapsen äitikin käyttäytyi yhtä huonosti kuin lapsi. Ei ihme että ne pennut eivät osaa käyttäytyä. Tollo laittaa lapselleen vaatteet ja opettaa käyttäytymään, niin ei joudu palelemaan pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole helppoa ruveta komentelemaan vierasta lasta. Tuskin asiaa auttaa sekään, että ap kieltää lasta kiroilemasta, koska lapsen kotona kiroillaan melko varmasti myös.

Vierailija
24/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt kun kasvatatte niitä herranterttuja janikapirkkoja yms niin ei niitä sitten jaksa kukaan muukaan kun ette itsekään!!!
Antamalla kaiken niistä tulee niin ärsyttäviä ettei niitä kukaan halua katsella.

Vierailija
25/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoitakaan sitä, että se on mukavaa. Kotiin voi ohjata ja ilmoittaa vanhemmille, että lapsesi lähti juuri meiltä tai jos ei ole sovittu mitään niin sanotaan, että lähdet kotiin nyt. Ei ole sinun vastuulla, miten lapsi on puettu. Onhan se lapsi sieltä kotoa ulos päästetty niissä vaatteissa.

Vierailija
26/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖPÖ HÖPÖ. Ei se niin helppoa ole alkaa toisten lapsia komentelemaan. Ja sitäkään kun ei tiedä jos tämä kultamussukka sitten menee kotiinsa itkemään että naapurin täti kiusaa tms. Yleensähän näiden kauhukakaroiden vanhemmat kun juuri on sellaisia "ei meidän lasta saa komentaa, tulee paha mieli"

Älä päästä sisälle. Sano että leikkivät ulkona tai sitten ei ollenkaan. Ei tuollaista kakaraa millää aisoihin vieras ihminen saa jos ei omat vanhemmatkaan saa.

Ymmärrän sua hyvin. Tsemppiä, kyllä se siitä.

Vierailija
27/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:10"]HÖPÖ HÖPÖ. Ei se niin helppoa ole alkaa toisten lapsia komentelemaan. Ja sitäkään kun ei tiedä jos tämä kultamussukka sitten menee kotiinsa itkemään että naapurin täti kiusaa tms. Yleensähän näiden kauhukakaroiden vanhemmat kun juuri on sellaisia "ei meidän lasta saa komentaa, tulee paha mieli"

Älä päästä sisälle. Sano että leikkivät ulkona tai sitten ei ollenkaan. Ei tuollaista kakaraa millää aisoihin vieras ihminen saa jos ei omat vanhemmatkaan saa.

Ymmärrän sua hyvin. Tsemppiä, kyllä se siitä.
[/quote]

Mitä tässä on komentelusta puhuttu. Jos kiroilee ja käyttäytyy huonosti niin ulos, jos osaa käyttäytyä niin lupa tulla sisään. Hyvin yksinkertaista. Jos lapsen kaverin vanhemmat eivät tätä ymmärrä niin sitten eivät ymmärrä. Tässä maailmassa on vaikka minkälaista hihtäjää, typerintä on mennä niiden tolloimpien pillin mukaan. Ehkä heidän lapsensa voi saada jopa turvallisuuden tunnetta siitä että edes joku asettaa jotain rajoja vaikka näennäisesti kapinoisi vastaan.

Vierailija
28/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsen kaveri oli sellainen kovaääninen ärsyttävä pentu, kiroili, pomotti mun lasta, meinas minuakin yrittää pomottaa. Oma lapsi kyllästyi tähän lapseen ja sanoi, ettei halua enää, että se tulee meille. Tämä kaveri yritti tulla melkeinpä joka päivä kuukauden verran sen jälkeen tulla meille. Ei vaan mennyt tajuntaan, joka helvetin päivä kuikuili ovella ja olis pitänyt selittää, että MIKSI hän ei nyt saa tulla. Nyt on näköjään ymmärtänyt, ettei minun lapsi ees jaksa tuommosta huonokäytöksistä ipanaa. Ihan oikeesti lässyn lässyn äidit: opettakaa ne omat pentunne käyttäytymään! Se EI ole kenenkään muun vastuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän