Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri on raivostuttava pentu

Vierailija
10.04.2015 |

Kaveri asuu naapurissa ja tunkee meille koko ajan. Oma lapseni tykkää touhuta ulkona ja aina sanookin, että mennään ulos, mutta noin 10 minuutin päästä tämä toinen tenava vänkää päästä sisälle ja aina tunkee pelaamaan tietokoneella. Huutaa ihan hirveästi pelatessaan ja kiroilee. Siis huutaa koko ajan V...ua. Olemme moneen kertaan sanoneet kauniisti hänelle, että meillä ei kiroilla, mutta sama vaan jatkuu. Aina myös tämän yhden lapsen kanssa tulee porukassa jotakin kärhämää. Aina joku itkee ja tapellaan, kun hän on paikalla, mutta muutoin ei ole mitään ongelmia lasten kesken. Olen aivan ärsyyntynyt tähän penskaan. Tekisi nytkin mieleni heittää hänet meiltä ulos, kun yläkerrasta kuuluu taas kiroilua... Huoh.

Mitä te teette niiden lapsen kavereiden kanssa, joilla on käytösongelmia, jotka eivät sanomisesta huolimatta poistu?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
2/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ensimmäisenä tietokonekiellon, ei mun mielestä ole mitään syytä miks vieraat sais pelata teidän tietsikalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin että minkä ikäinen. Mutta, totta kai lapsi poistuu kun käsket häntä poistumaan sinun kodistasi. Kerrot että nyt on aika lähteä, ja jos ei lähde ei saa tulla enää uudestaan. 

Vierailija
4/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käskisin nätisti poistumaan kodistasi ja sanoisin, että meillä ei kiroilla.

Vierailija
5/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:14"]

Minkä ikäinen lapsi?

[/quote]

Oma lapsi 10, tämä kaveri 11.

ap

Vierailija
6/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla latele lapselle säännöt, ja jos niitä ei noudateta niin ulos vaan ja heti.

Selvästi lapsi myös pomputtaa omaasi jos leikit siirtyvät aina sisälle, joten voit ihan reippaasti sanoa kaverille milloin sopii tulla sisälle ja milloin ei. Saat sinäkin vähän rauhaa.

Vierailija
7/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että seuraavalla kerralla kun kiroillaan niin sitten lähtevät pois. Ja xx pituinen porttari. Simple

Vierailija
8/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei poistu niin kannat ulos. Lupa tulla takaisin sitten kun osaa käyttäytyä.

Vierailija
9/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihan järkeviä kommentteja teiltä. Fiksua ja aikuismaista olisi tietysti sanoa jämäkästi, että meillä ei kiroilla ja jos kuulen vielä kiroilua, niin sitten lähdet kotiin. Varmaan voisin kauniisti ja selkeästi myös sanoa, että seuraavaksi ilmoitan hänen vanhemmilleen asiasta myös. Mutta kun ei jaksaisi toisten lapsia alkaa kasvattaa. Vaan pakko kai se on.

ap

Vierailija
10/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, mä en tollaista pirpanaa päästäisi edes sisälle. Miksi pitäisi? Kasvata selkärankaa nainen!

Vierailija
11/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin tiukat rajat tietokoneen kanssa oman lapsen kohdalla, mutta tämä vekara tietää, että viikonloppuna oma lapsemme saa pelata 2h päivässä. Joten hän ilmestyy tietysti juuri silloin tänne, kun omanikin on saanut luvan pelata. Tuntuu tylsältä sitten kieltää omaakin pelaamasta, sillä hän tekee sen ihan rauhassa ja mielestäni ansainnut pelaamisen. Tämä yksi törppö pilaa omankin lapseni mahdollisuudet pelaamiseen, kun kiellän ja komennan heidät muihin touhuihin. Mutta pakko se on niin tehdä.

ap

Vierailija
12/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kasvatusvastuu omaan lapseen ja sulla on velvollisuus ohjeistaa sun kodin säännöt muillekkin. Vai haluatko antaa ristiriitaisen viestin lapsellesi. Hyväksyt kavereilta kiroilun kotona ja häneltä et? Ei toisten lapsia tavallaan tarvitse kasvattaa vaan ohjaat kotia jos ei käytös miellytä. 

Vierailija
13/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:26"]

Sulla on kasvatusvastuu omaan lapseen ja sulla on velvollisuus ohjeistaa sun kodin säännöt muillekkin. Vai haluatko antaa ristiriitaisen viestin lapsellesi. Hyväksyt kavereilta kiroilun kotona ja häneltä et? Ei toisten lapsia tavallaan tarvitse kasvattaa vaan ohjaat kotia jos ei käytös miellytä. 

[/quote]

Olette aivan oikeassa. Täysin oikeassa. Niin se menee. Tiedän, mitä pitäisi tehdä, mutta olen oikeasti aika nössö. En jaksaisi alkaa kärhämöimään. Toivoisin, että asiat sujuisivat kivasti. Inhoan sitä tunnetta, kun joutuu itse ärsyyntymisen valtaan. Olen harmoniahakuinen tossukka tässä asiassa. Oma käytökseni ärsyttää itseänikin. Miten te muut saatte itsenne niin jämäköiksi ja sopivan auktoriteettisiksi ja säilytätte itse oman hyvän vireen noissa naapurin komentamistilanteissa?

ap

Vierailija
14/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto miten lässyjä aikuisia maailma on nykyään pullollaan. Ap, olet surkimus. Mitenköhhän olisi niinkin mutkikas ratkaisu kuin että ilmoittaisit käytöksestä lapsen vanhemmille? Etkö uskalla? Oma on ongelmasi

Vierailija
15/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:21"]Niin, ihan järkeviä kommentteja teiltä. Fiksua ja aikuismaista olisi tietysti sanoa jämäkästi, että meillä ei kiroilla ja jos kuulen vielä kiroilua, niin sitten lähdet kotiin. Varmaan voisin kauniisti ja selkeästi myös sanoa, että seuraavaksi ilmoitan hänen vanhemmilleen asiasta myös. Mutta kun ei jaksaisi toisten lapsia alkaa kasvattaa. Vaan pakko kai se on.

ap
[/quote]

Juuri tällaisten itsekkäiden hölmöjen takia monilla lapsilla menee päin helvettiä. Lapsen kuuluu totella kaikkia lähipiirin aikuisia. Piste.

Vierailija
16/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:26"]

[/quote]

Olette aivan oikeassa. Täysin oikeassa. Niin se menee. Tiedän, mitä pitäisi tehdä, mutta olen oikeasti aika nössö. En jaksaisi alkaa kärhämöimään. Toivoisin, että asiat sujuisivat kivasti. Inhoan sitä tunnetta, kun joutuu itse ärsyyntymisen valtaan. Olen harmoniahakuinen tossukka tässä asiassa. Oma käytökseni ärsyttää itseänikin. Miten te muut saatte itsenne niin jämäköiksi ja sopivan auktoriteettisiksi ja säilytätte itse oman hyvän vireen noissa naapurin komentamistilanteissa?

ap

[/quote]

Saatte jämäköiksi? Miksi en saisi? Rajat ovat rakkautta ja minua eivät pennut komentele, eivät omat eivätkä muidenkaan. Asettumalla lapsen kynnysmatoksi teet hänelle todellisen karhunpalveluksen, pidä se mielessäsi

Vierailija
17/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas, ei kai se aikuiselta ole liikaa vaadittu että uskaltaa sanoa jämäkästi että meillä ei kiroilla. Piste. Vai mitäs sitten teet kun lapsesi kaverit juottavat oman lapsesi känniin? Annat senkin vaan tapahtua?

Vierailija
18/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:35"]

Ei hitto miten lässyjä aikuisia maailma on nykyään pullollaan. Ap, olet surkimus. Mitenköhhän olisi niinkin mutkikas ratkaisu kuin että ilmoittaisit käytöksestä lapsen vanhemmille? Etkö uskalla? Oma on ongelmasi

[/quote]

No sitähän minä juuri tässä manasinkin itsestäni. Myönnän, olen lässy. Mutta olen sitä vain naapurin pennun kohdalla. Omasta kannan todella hyvin ja jämäkästi vastuuta. Hänestä onkin tullut mallikelpoinen. Mutta se on totta, että vältän riitoja muiden aikuisten ja toisten lasten kanssa. Se, että sinä siellä rankaisevasti kommentoit minua, ei kylläkään auta minua eteenpäin.

ap

Vierailija
19/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei muuten ole kovin hyviä kokemuksia siitä, että olen ottanut puheeksi naapurin kanssa näitä lasten käyttäytymisiä. Yhdelläkin kerralla lapsen äiti suuttui minulle siitä, että olin laittanut hänen lapsensa ulos leikkimään meiltä sisältä. Kun lapsella ei ollut kuulemma ollut kunnon ulkoiluvaatteita mukana ja oli sitten vilustunut ja se oli sitten minun vikani. Kaikki ei aina mene ihan putkeen, vaikka saisikin itsestään jämäkän puolen esille.

ap

Vierailija
20/28 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:35"]

[/quote]

No sitähän minä juuri tässä manasinkin itsestäni. Myönnän, olen lässy. Mutta olen sitä vain naapurin pennun kohdalla. Omasta kannan todella hyvin ja jämäkästi vastuuta. Hänestä onkin tullut mallikelpoinen. Mutta se on totta, että vältän riitoja muiden aikuisten ja toisten lasten kanssa. Se, että sinä siellä rankaisevasti kommentoit minua, ei kylläkään auta minua eteenpäin.

ap

[/quote] En ole se, jolle vastasit. Mutta minun mielestäni et kyllä kanna vastuuta omasta lapsestasikaan. Minkä kuvan luulet lapsesi saavan, kun et uskalla kunnolla komentaa vierasta joka kiroilee ja käyttäytyy huonosti? Niin, eritääin ristiriitaisen kuvan. Kunnon vanhempi antaisi tuollaiselle lapselle porttikiellon kotiinsa, eikä ehkä antaisi lapsen edes leikkiä hänen kanssaan. Rajat on rakkautta, niinkuin joku sanoi. Sun kasvattama lapsi tuskin pitkään pysyy mallikelpoisena, jos oma äiti näyttäytyy noin nössönä. Eihän sulla ole mitään rahkeita siihen, että lapsestasi tulee muutamassa vuodessa teini. Good luck!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan