Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLUP vatsaan tulevien raskausarpien yleisyydestä! Kaikki osallistuu!

Vierailija
10.04.2015 |

Itse olen miettinyt monesti, onko harvinaisempaa saada raskausarpia vatsaansa raskausaikana, kuin olla saamatta, vai toisinpäin. Tehdään pieni gallup!

Peukku YLÖS jos sait raskausaikana vatsaasi raskausarpia. Peukku ALAS jos et saanut. (okei, ehkä loogisempaa toisinpäin, mutta mennään nyt näillä).

Ja nyt ei sitten tarvitse mitään selityksiä, tyyliin "vaikka kuinka rasvasin ja painoin 45 kg ennen raskautta ja lihoin vain kilon, sain arpia" tai "rasvasin huolella ja pidin itsestäni huolta, joten en saanut arpia" tms. Toki saa kommentoida, jos nyt tuntee sen ihan pakolliseksi...

:)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani kuoli. Raskausarvet ja suru jäi. :'(

Vierailija
22/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin välttyväni raskausarvilta, mutta kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ne ihan räjähtivät. Hoksasin alkaa rasvailla vasta sitten kun mahani oli arpien peitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvailu ei vaikuta,ihotyyppi ratkaisee.

Vierailija
24/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 raskautta,ei yhtään raskausarpia. En rasvaillut ja raskauskiloja tili jokaisessa raskaudessa 15-17kg. Teini-iässä sain kyllä 'raskausarpia' reisiin ihan ilman raskautta:-D

Vierailija
25/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:29"]

Koko vatsa tuli vieriviereen täyteen raitaa, ihan alhaalta navan yläpuolelle saakka kyljestä kylkeen!!

Ja normaalipainoinen olin raskauden alkaessa, enkä saanut kuin 8 kg painoa raskauden aikana, odotin vain yhtä lasta (ei siis tuplaraskaus tms), voitelin lisäksi vatsaa ahkerasti apteekista ostettavalla raskausarpia ehkäisevällä voiteella (just joo..).

Olen näihin arpiini jo tottunut, mutta kyllä se kieltämättä vetää vähän mieltä matalaksi, kun näistä arvista ei ikinä eroon pääse, ja olis toki kiva esiintyä bikineissä näyttäen yhtä hyvältä kuin useat kaverit, jotka eivät arpia saaneet vaikka osa lihoi roimastikin :/

(joo ja on mulla elämässäni isompiakin ongelmia, mutta...!)

[/quote]

Mulla tapahtui sama juttu. Voitelin lähes päivittäin vatsan ihoa raskausarpia ehkäisevällä voiteella, mutta tuli arpia täyteen koko vatsa bikinirajasta navan yläpuolelle saakka ja lisäksi vielä vyötärölle kylkiin ja hieman lantiollekin. Toisessa raskaudessakin tuli vielä hieman lisää, tosin edelliset lähinnä venyivät uudelleen. Vaikka olenkin menettänyt raskauskilot kokonaan, niin mahanahka on "paria numeroa liian ison näköinen", eikä näytä kovinkaan hyviä korjaantumisen merkkejä. Omalla äidilläni ei ole juurikaan raskausarpia, mutta isäni sisarilla on osin pahojakin raskausarpia. Itselleni tuli myös teini-ikäisenä raskausarpia reisiin ja pakaroihin, kun kasvoin niin nopeasti.

Vierailija
26/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta, molemmissa lähes 20 lisäkiloa, ei rasvausta, ei arpia ja kilotkin tippuivat nopeasti.

Vierailija
27/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis raskautta, ei yhtään raskausarpea. Ei tullut edes nuorimmaisesta, jonka sain 42-vuotiaana.

Vierailija
28/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tasaista on peukut. Kuitenkin nyt näyttää siltä, että enemmistö pääsee raskaudesta ilman vatsaan muodostuneita arpia. Tätä olin itsekin uumoillut.

ap

Vierailija
29/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, kolme raskautta suoritettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi