Teho-osastolla nuoret koronapotilaat taistelevat hengestään
Huonontunut koronatilanne alkoi näkyä syys-lokakuun vaihteessa rauhallisen kesän jälkeen. Hoidossa on ollut myös perusterveitä ihmisiä, joista ei päällepäin ajattele, että he voisivat saada vakavan taudin. Silloin myös nuorten koronapotilaiden osuus kasvoi selvästi. Syksyn aikana tehohoidossa olleiden alle 40-vuotiaiden koronapotilaiden osuus on yli kaksinkertaistunut aiemmasta. Eli juuri silloin kun pääministeri kehoitti että nyt saa mennä ja kokea.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täs alkaa medialla olemaan hankalat paikat, että kummassa taistellaan enemmän hengestään: Donbassissa vai koronasairaalassa.
Kaikki kuolee joka tapauksessa. Kyse on vain siitä kummassa: Donbass vai koronavuode.
Vai Donbass. Termiä käyttävät vain venäläiset. Sinänsä ei yllätä että yhdistyy myös koronadenialismiin.
Ihan yleinen nimitys ukrainalaistenkin keskuudessa. Mitäköhän nimeä heidän sitten pitäisi käyttää? Donbassina tunnettu iät ja ajat
"nyt" ei ole "huomenna"
Silloin sai mennä ja kokea, ja toivottavasti nautit siitä. Nyt ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki näistä ovat reilusti ylipainoisia. Se selvisi artikkelistakin, vikka se yritettiin siinä ikään kuin sivulauseena peitellä.
Eli lähes normaaleja, kun me suomalaiset nuoret ollaan ylipainoisia. Käy katsomassa tilasto.
Minulle oli yllätys, että ylipaino on (tuplaava) riski teholle joutumiseen, mutta ei sitä pahempaan lopputulokseen.
Rokottamattomuus on 30x.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei menetä mitään jos muutama huonon immuniteetin omaava nuori kuolee. Mitäs eivät ole huolehtineet luonnolisesta immuniteetistaan. Luultavasti myös astmaa, kohonnutta verenpainetta, ärtynyttä suolta ym. itsehankittuja sairauksia. Miksi näitä edes uutisoidaan.
Taas on netistä oppinsa ammentanut.
Korkealle verenpaineelle on altistavia geenejä. Huonolla tuurilla 35v verenpainelääkkeet, vaikka eläisit kuinka terveellisesti kuten yhdellä työkaverilla on. Verenpaineseurannassa ollut 16v asti.
Astmaan on geneettistä alttiutta. Lisäksi esim.ilmansaasteet tai altistuminen homeille esim.homekoulussa voi laukaista.
Astma voi puhjeta jo 5-vuotiaalla, joten mistäköhän sekin on silloin 'hankittu'?Sama juttu ärtyvän suolen oireyhtymän kanssa. Kertoisitko, miten se hankitaan itse?
Toki elintavoilla voi myötävaikuttaa verenpaineen nousuun tai astman puhkeamiseen, mutta jos kuvittelet, että aina kyse vain elintavoista, olet hyvin väärässä.
Ärtyvän suolen oireyhtymä on pitkälle tietyistä psykologisista olosuhteista johtuva fyysinen seuraus, jonka ilmaantumista tietyt elintavat edesauttavat. Voidaan sanoa, että periaatteessa se on yleensä itse hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki näistä ovat reilusti ylipainoisia. Se selvisi artikkelistakin, vikka se yritettiin siinä ikään kuin sivulauseena peitellä.
Eli lähes normaaleja, kun me suomalaiset nuoret ollaan ylipainoisia. Käy katsomassa tilasto.
Minulle oli yllätys, että ylipaino on (tuplaava) riski teholle joutumiseen, mutta ei sitä pahempaan lopputulokseen.
Rokottamattomuus on 30x.
Ylipaino ei ole normaali tila.
Mielestäni siellä kaikki taistelevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täs alkaa medialla olemaan hankalat paikat, että kummassa taistellaan enemmän hengestään: Donbassissa vai koronasairaalassa.
Kaikki kuolee joka tapauksessa. Kyse on vain siitä kummassa: Donbass vai koronavuode.
Vai Donbass. Termiä käyttävät vain venäläiset. Sinänsä ei yllätä että yhdistyy myös koronadenialismiin.
Donbass on Ukrainan hallinnollinen alue samalla tavalla kuin Suomessa on maakuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomuus on 30x.
Suurin osa nuorista ei ole ylipainoisia. 18-25-vuotiaiden ikäryhmässä se on vähemmistö, vaikka keski-ikäisissä on enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei menetä mitään jos muutama huonon immuniteetin omaava nuori kuolee. Mitäs eivät ole huolehtineet luonnolisesta immuniteetistaan. Luultavasti myös astmaa, kohonnutta verenpainetta, ärtynyttä suolta ym. itsehankittuja sairauksia. Miksi näitä edes uutisoidaan.
Haista nyt kukkanen! Kuvitelet omaavasi jonkun spesiaalin immuniteetin. Se on vain kuvitelmaa. Karma tahtoo olla aika narttu ja hyvinkin voit joutua nielemään sanasi vielä oikein kunnolla.
Olen sairastanut koronan, ja koska olen terve, hoikka ja savuton, tarkoitti tuo sairastaminen viikon lomaa töistä. Kaikki ei ole niin heikkoja kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ruumishuoneelle on tunkua 2-3 kertaan rokotettujen keskuudessa 😁
Sinne kärrättiin tänään myös eräs rokottamaton tuttavani. Jotenkin ei virnuiluta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt kukkanen! Kuvitelet omaavasi jonkun spesiaalin immuniteetin. Se on vain kuvitelmaa. Karma tahtoo olla aika narttu ja hyvinkin voit joutua nielemään sanasi vielä oikein kunnolla.
Olen sairastanut koronan, ja koska olen terve, hoikka ja savuton, tarkoitti tuo sairastaminen viikon lomaa töistä. Kaikki ei ole niin heikkoja kuin sinä.
Onneksi olkoon, pääsit vähällä. Samat elämäntavat omaava tuttavani jätti juuri neljä lastaan isättömäksi, koska ei ollut ottanut rokotetta. Kaikki eivät ole voittajia näissä arpajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen fakin harvinaista. Pelkäätkö syöpääkin kaiket päivät? Tai sydänkohtausta.
En, mutta jos niihin on rokote, niin ottaisin sen mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka ovat sairastaneet kerran lievästi, mutta kuolleet toiseen koronaansa. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö korona ole enää vaarallinen iäkkäille eikä riskiryhmäläisille? Vai pelotteleeko mediat vaan tavallisia kansalaisia nyt?
On toki edelleen, mutta ne ryhmät on rokotettu ja kolmansiakin rokotteita jo jaettu reippaasti suurimmille riskiryhmille. Tämän vuoksi tilastoissa korostuu rokottautumattomat nuoret.
Työkaverin lapsuudenystävä menehtyi muutama viikko sitten teholla. Ikää oli hieman päälle 40 ja perusterve liikunnallinen, joskin myös ylipainoa päässyt kertymään. Mitään muita riskejä ei oikein ollut. Äärimmäisen huono tuuri vain.
Työkaverin lapsuudenystävä. Ylipaino ja perusterve ei taida olla yksi yhteen. Ylipaino kertoo, että moni asia elimistössä on jo pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkealle verenpaineelle on altistavia geenejä. Huonolla tuurilla 35v verenpainelääkkeet, vaikka eläisit kuinka terveellisesti kuten yhdellä työkaverilla on. Verenpaineseurannassa ollut 16v asti.
Astmaan on geneettistä alttiutta. Lisäksi esim.ilmansaasteet tai altistuminen homeille esim.homekoulussa voi laukaista.
Astma voi puhjeta jo 5-vuotiaalla, joten mistäköhän sekin on silloin 'hankittu'?Sama juttu ärtyvän suolen oireyhtymän kanssa. Kertoisitko, miten se hankitaan itse?
Toki elintavoilla voi myötävaikuttaa verenpaineen nousuun tai astman puhkeamiseen, mutta jos kuvittelet, että aina kyse vain elintavoista, olet hyvin väärässä.
Mun piltaes-joogaoipe sani että hn ei ota rokoteeta kun hän huolehtii immuteetistaan eikä hänen salillansa kukaan voi sairastua koska oireettomat eivät voi tartutta.
Ja uskot ennemmin joogaopettaja kuin lääkiksen käynyttä virologia?
Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin ikään hoikka, terve, savuton, ei puutoksia jne.
Ei tarvinnut edes olla pois töistä, kun hoituivat etänä.
Tosin 3kk myöhemmin hajuaisti oli edelleen sekaisin, päivässä piti ottaa monen tunnin nokoset armottoman väsymyksen takia ja hiukan myöhemmin siirryin keuhkolääkärin asiakkaaksi.
Long covid on vienyt alle 30v triatlonidtin ja muita ammattiurheilijoita kuukausien sairaslomalle.
Ei vain tunnu uppoavan rokotevastaisen kalloon, koska itselläni on ylivertainen immuniteetti ei suinkaan kyse geeneistä, sattumasta tai tähtien asennosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun piltaes-joogaoipe sani että hn ei ota rokoteeta kun hän huolehtii immuteetistaan eikä hänen salillansa kukaan voi sairastua koska oireettomat eivät voi tartutta.
Ja uskot ennemmin joogaopettaja kuin lääkiksen käynyttä virologia?
Just.
No en usko ja hieman kylmää mennä tunneille. Pohjakoulutuksena tolla tyypillä fysioterapeutin tutkinto,.. paasaa joka tunti kösidesin ja maskien vaarallisuudesta.Ja tietää ainakin 0 ihmistä joille on tulkut rokotevaurioita. Pelottavaa miten moni ns. hyvinvointialan ihminen on tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos siitä kuuluu sille, joka sanoi, "Nyt saa tulla, mennä ja kokea ".
Niin. Mitäpä niillä aivoilla muuta tekisikään kuin ylläpitäisi autonomisia toimintoja.
"Hoidossa on ollut myös perusterveitä ihmisiä, joista ei päällepäin ajattele, että he voisivat saada vakavan taudin."
suhteessa 1:10000 tms., joten mitä väliä. Auton alle voi jäädä samalla todennäköisyydellä, lottovoitto on hieman vaikeampi saada.