Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naistenkin pitäisi käydä armeija

Vierailija
10.04.2015 |

Naistenkin pitäisi käydä armeija. Siellä olisi hauskaa jos olisi tyttöjä, niin voisi löytää tyttöystävän sieltä metsästä. Vaadin tasa-arvoa tähän, kaikki naiset pakollisen kutsunnan alle ja inttiin! Ylen kyselyssä 68% kannatti tasa-arvoista asevelvollisuutta, joten kansa on samaa mieltä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kuitenkin naisena jos saisin valita, menisin mieluummin miesvaltaiseen porukkaan kuin naisten sekaan. Tämä kuvio taas menisi rikki, jos naiset laumoittain rynnisivät armeijaan. Tällä hetkellä armeijan käyneet naiset ovat todella mukavia "hyviä jätkiä".

Vierailija
2/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani  hain inttiin mutta valitettavasti terveys tuli vastaan =/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, vaikka olen nainen ja pasifisti.

Vierailija
4/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa, ap:n syyt eivät ole kyllä samat syyt kuin omani. :D Mielestäni naisten vaan kannattaisi kokea samat asiat kuin miestenkin tässä asiassa. Jokainen hissukka joutuisi hommiin ja opettelisi rämpimään pimeässä metsässä ja tekemään fyysisiä asioita kitisemättä. En ole todellakaan mikään jätkä tai sotahullu, mutta mielestäni naiset kasvatetaan liikaa prinsessoiksi ja tämä jatkuu monilla aikuisuuteen.

Vierailija
5/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse lähtenyt armeijaan, mutta samantien ne olisi käännyttänyt takaisin kun nivelet irtoilee ihan tavallisessa arjessakin :/ Siellähän se olisi hienoa olla polvi sijoiltaan tai olkapää irti jossain metsässä.

Vierailija
6/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Tällä hetkellä sotilasuransa valitsee vain harva nainen ja heitä onkin vain. n 3-4%.
Tasa-arvoisempi armeija palvelisi kaikkia. Myös se "äijäkulttuuri" siellä armeijassa vähenisi ja toivottavasti sitä myötä myös seksuaalinen häirintä jne

Vierailija
7/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessaelämä sulla on housuissas. Pelkkää raatamista ollu koko elämä. Olishan siellä intissä saanu tietysti valmiit puhtaat vaatteet ja valmis ruoka.

Vierailija
8/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos naistenkin pitäisi käydä, niin kyllä mun mielestä sais olla eri "leirit" naisille ja miehille.

Vierailija
9/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin mennä armeijaan. Ainoa asia joka pidättelee on kuukautiset. Ensimmäisenä kahtena päivänä olen lähes kykenemätön liikkumaan. En ikinä suoriutuisi mistään marsseista siinä kunnossa. Muutenkin ajatus siitä, ettei pysty peseytymään kunnolla ja yhhyh.

N18

Vierailija
10/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:59"]Prinsessaelämä sulla on housuissas. Pelkkää raatamista ollu koko elämä. Olishan siellä intissä saanu tietysti valmiit puhtaat vaatteet ja valmis ruoka.
[/quote]

En puhunut juuri sinusta. Sinä olisitkin varmasti pärjännyt intissä mainiosti.

Vierailija
11/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lähtenyt armeijaan, jos se olisi ollut mahdollista. Kun laki naisten vapaaehtoisesta asepalveluksesta tuli voimaan, minä olin vuodella liian vanha. Olin tietysti siinä vaiheessa jo ihan muita suunnitelmia toteuttamassa.

Minun mielestäni yleinen ja yhtäläinen asevelvollisuus olisi hyvä juttu. Kaikki ovet auki kaikille ja kansan koko potentiaali käyttöön. Kitisijät ja pilvenpolttelijat sukupuoleen katsomatta vaikka vaihtamaan vaippoja ja luuttuamaan lattioita.

Vierailija
12/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:03"]Itse haluaisin mennä armeijaan. Ainoa asia joka pidättelee on kuukautiset. Ensimmäisenä kahtena päivänä olen lähes kykenemätön liikkumaan. En ikinä suoriutuisi mistään marsseista siinä kunnossa. Muutenkin ajatus siitä, ettei pysty peseytymään kunnolla ja yhhyh.

N18
[/quote]

Armeijaa pitäisikin kehittää niin että tietyt biologiset eroavaisuudet otettaisiin huomioon. Eli tehtäisiin armeijasta oikeasti tasa-arvoinen. Ei vain niin että sinne lykättäisiin naisia 50% asiaa sen kummemmin ajattelematta vaan myös terveyspalvelut, vaatteet, varusteet jne suunniteltaisiin myös naisille sopiviksi.