Liian ahkerat ihmiset
Että ärsyttää sellaset liian ahkerat ihmiset jotka "ei osaa olla jouten"! Tuli vaan mieleen tosta laiskuusketjusta koska itse oon tosi laiska välillä ja I LOVE IT.
Kommentit (39)
Joo, ei vaan onnistu. Rutiinit ja tylsät työt ei vaan millään suju.
Mäkin kuulun näihin touhuajiin. Saan mielihyvän tunteen juurikin puuhastelemalla ja urheilemalla. En tosin "mainosta" näitä missään. Koko päivä sohvalla tai keinussa ei kyllä mitenkään onnistuis :) Kukin tavallaan.
Kannattaa ottaa rikas mies, joka viettää kaiken aikansa töitä tehden, niin sitten jää itselle aikaa olla rennosti kotona.
Minä kyllä osaan olla ihan jouten, ja olenkin, joka päivä. Siitä en viitsi fb:n juuri statuksia vääntää, uskon että kaikki tietävät että useinmiten makaan sohvalla syöden jäätelöä ja katsoen televisiota.
Vapaapäiville nyt vain yleensä jää kaikki hommat mitkä pitäisi tehdä. Ikkunan pesut, ruohon leikkaamiset, vaatekaappien siivouksen yms. Näistä ne fb-statukset sitten tehdään. Ihan sen takia, että tiedän että kaikki osaavat samaistua siihen fiilikseen, kun olen saanut homman tehtyä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:45"]
Minäkin teen koko ajan jotain ja nautin siitä. En tee asioita väkisin tai siksi kun on pakko vaan koska nautin remppailusta, näpertelystä, puuhailusta jne. Toki joskus asioita on PAKKO tehdä eikä kaikki aina ole mukavaa, mutta yleisesti ottaen en koe suorittavani jotain tekemättömiä asioita pinna kireällä. Eikä minulla ole mitään päähänpinttymää esim. pitää pihaa kunnossa vaan se tulee siinä sivutuotteena kun intoutuu leikkelemään pensaita tai leikkaamaan nurmikkoa, samoin siis innostun tapetoimaan/siivoamaan/tekemään muita juttuja. Ja kyllä minäkin joskus nostan jalat ylös ja juon viiniä. Mitä joutenoloon tulee, olen miettinyt miten ihmiset saavat aikansa kulumaan? Olen aidosti kiinnostunut kuulemaan miten joutenoloa käytännössä toteutetaan, telkkaria katsomalla? Nukkumalla päiväunet? Olisi mielenkiintoista kuulla miten joutenolo-päivä etenee koska itse en saisi aikaani kulumaan jos en touhuilisi jotain. Ehkä avainasemassa on se että teen asioita joista innostun eikä se tunnu työltä? Tai siten olen päästäni vialla koska tylsistyn paikallaan makoilusta
[/quote]En nuku päiväunia enkä todellakaan katso televisiota. Joskus luen, useimmiten aika vain kuluu kun uppoudun haaveiluun, ajatuksiin, taivaalle tuijottelemaan, ruohoa, puiden oksien/lehtien havinaa, auringonvaloa puiden lehvien läpi ihanasti vihreästi heijastuen.. niin se vain menee, "aika kuluu aatellessa, päivä päätä käännellessä" :)
Pitäähän ne päivän ahkeroinnit kirjoittaa facebookiin, mieluiten kuvien kanssa, koska eihän muuten kukaan saisi tietää miten ahkeria, aikaansaavia, reippaita ja kunnollisia ihmisiä sitä ollaan. Ja ne kommentit on aina näitä "oletpa reipas" ja "huh kun oletkin ollut ahkera, olisinpa minäkin" jne. :D
Tämä nyt ei varsinaisesti ahkeruuteen liity, mutta kaikista pahimpia on aamuvirkut häärääjät, jotka vaatii toisia sopeutumaan omaan "kunnon ihmisten" aikatauluunsa. Tai vähintään paheksuu syvästi meitä aamu-unisia.
Minä olen just tuollainen mutta en kehtais mihinkään faceen sitä hehkuttaa. Olen kokopäivävuorotyössä, olen kahden lapsen yh, opiskelen myös. Minulla ei ole ikinä pyykkikasoja ja kotona on aina siistiä. Joka päivä teen ruuat alusta asti lapsille. Vapaapäivinä on aina paljon ohjelmaa. Jotkut pitää hulluna itselleni tämä on notmaalia ja hyvää elämää :)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:45"]Mitä joutenoloon tulee, olen miettinyt miten ihmiset saavat aikansa kulumaan? Olen aidosti kiinnostunut kuulemaan miten joutenoloa käytännössä toteutetaan, telkkaria katsomalla? Nukkumalla päiväunet? Olisi mielenkiintoista kuulla miten joutenolo-päivä etenee koska itse en saisi aikaani kulumaan jos en touhuilisi jotain. Ehkä avainasemassa on se että teen asioita joista innostun eikä se tunnu työltä? Tai siten olen päästäni vialla koska tylsistyn paikallaan makoilusta
[/quote]
Minä saatan joskus maata sängyssä koko päivän, lueskellen tai vaan makoillen, torkkuen ja haaveillen. Joskus saatan katsoa aamusta iltaan televisiota, esimerkiksi tv-sarjan kokonaisen kauden. Tai sitten istun koneella ja pelaan aamusta iltaan. Tylsistyminenkään ei haittaa, rakastan tylsistymistä ja on mahtavaa vain tuijottaa eteensä. Ammattini on stressaava ja vaatii jatkuvaa ajattelua ja päätöstentekoa, siksi on pakko nollata vapaalla. Toisaalta monet ammatissani touhuavat vapaa-ajallakin täysillä. Ihmiset ovat erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:04"]
Tämä nyt ei varsinaisesti ahkeruuteen liity, mutta kaikista pahimpia on aamuvirkut häärääjät, jotka vaatii toisia sopeutumaan omaan "kunnon ihmisten" aikatauluunsa. Tai vähintään paheksuu syvästi meitä aamu-unisia.
[/quote]
Niinpä! Aamuvirkut on oikeastaan aina tuollaisia ylisuorittajia. En tunne yhtäkään aamuvirkkua joka olisi laiska välillä. Laiskuus on ihan okei! Mitä pahaa siinäkin heidän mielestään on? Tai oikeastaan niin nyt kun mietin, yksi kaverini taitaa kyllä harvinainen aamuvirkku joka ottaa elämänkin letkeästi :)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:00"]
Mökkeilyä harrastavien keskuudessa taitaa olla eniten noita ylisuorittajia, eivät osaa lomailla.
[/quote]Näkisitpä meidän mökin ja pihan :) Suloinen boheemius vallitsee -tai luonnon villiintyminen ja talon ränsistyminen kun minä makaan riippumatossa ja ihailen pilviä ja perhosia
Minun piti muuttaa muualle kun Suomessa tosiaan paheksuttiin sitä että halusin tulla toimeen omillani ja olla riippumaton muista, ja touhuta omalla tontilla milloin huvittaa mitä huvittaa.
Tykkään tehdä asioita, ja saada aikaan. Minulla on monta projektia suunnitteilla joita järjestelmällisesti yksi kerrallaan toteutan, mukana listalla myös asioita joista ei ole minulle henkilökohtaisesti muuta kuin tekemisen iloa, mutta joista kanssaihmisille saataa olla paljonkin iloa elämään.
Se että joku paheksuen kyttää ja ahtaassa mielessään pohtii miten voisi toisen ahkeruutta estää, on minusta pahimpia asioita Suomessa, kun se on niin syvälle rakennettu "Hyvinvointiyhteiskunnan", vai pitäisikö sanoa "Valvontayhteiskunnan/Kieltolan" rakenteisiin. Ajatelkaa, useille ihmisille maksetaan (yliraskaista) verovaroista rahaa että he kyttäävät, rajoittavat ja sakottavat mitä ihmiset omalla ajallaan, omalla rahallaan, omalla esi-isiensä maallaan tekevät!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:04"]
[/quote]
Niinpä! Aamuvirkut on oikeastaan aina tuollaisia ylisuorittajia. En tunne yhtäkään aamuvirkkua joka olisi laiska välillä. Laiskuus on ihan okei! Mitä pahaa siinäkin heidän mielestään on? Tai oikeastaan niin nyt kun mietin, yksi kaverini taitaa kyllä harvinainen aamuvirkku joka ottaa elämänkin letkeästi :)
Mun mies herää vapaapäivänä joskus kuudelta aamulla, keittelee kahvia ja tekee aamupalaa, jonka jälkeen jatkaa oleskelua olohuoneen sohvalla :D Jotain 'aktiviteettia' on sitten puolen päivän molemmin puolin, jolloin hän halua äkkiä ruokaa ja paluun sohvalle. itse nukun myöhempään mutten halua että 'päivän touhut' ovat ohi jo neljältä vaan tylsistyn. Yleensä keksin omaa tekemistä alkuillalle kun mies haluaa taas vaan rentoutua ja mennä ajoissa nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:00"]
Mökkeilyä harrastavien keskuudessa taitaa olla eniten noita ylisuorittajia, eivät osaa lomailla.
[/quote]Näkisitpä meidän mökin ja pihan :) Suloinen boheemius vallitsee -tai luonnon villiintyminen ja talon ränsistyminen kun minä makaan riippumatossa ja ihailen pilviä ja perhosia
[/quote]
Asiaa perkeles. Nuo hyperaktiiviset on normaalien mielestä käsittämättömiä.
Vapaa-aikana olen kyllä laiskimus iltavirkku. Luen kirjoja, katselen leffoja, käyn kävelyllä, ratsastamassa tai uimassa, ehkä siivoilen jonkin verran pihaa & kotia. Töissä taas ahkera olen ollut aina, mutta inhoan jatkuvaa touhuamista. Mun äiti oli siivoushullu suorittaja ja voitte vaan kuvitella kuinka paljon lapselle riitti huomiota ja aikaa.Tänäänkin lomalla olen vain lukenut, käynyt metsässä kävelyllä ja pessyt pyykkejä. Tiedossa vielä viinilasi ja kissan leikitystä ;)
Minä taas rentoudun puuhastelemalla.en osaa olla jouten.kodin ja pihan laittaminen harrastus.nautin kun kaikki kunnossa.ja kun kaikki kunnossa,keksin jotain puuhasteltavaa lisää.
Oon aina ollut laiskanpuoleinen nautiskelija ja sohva on vetäny puoleensa, mut nyt oon kauhukseni alkanut huomata, että tarttis kokoajan olla tekemässä jotain tuottavaa! Oonko tulossa vanhaks vai mitä, apua!?
Minäkin teen koko ajan jotain ja nautin siitä. En tee asioita väkisin tai siksi kun on pakko vaan koska nautin remppailusta, näpertelystä, puuhailusta jne. Toki joskus asioita on PAKKO tehdä eikä kaikki aina ole mukavaa, mutta yleisesti ottaen en koe suorittavani jotain tekemättömiä asioita pinna kireällä. Eikä minulla ole mitään päähänpinttymää esim. pitää pihaa kunnossa vaan se tulee siinä sivutuotteena kun intoutuu leikkelemään pensaita tai leikkaamaan nurmikkoa, samoin siis innostun tapetoimaan/siivoamaan/tekemään muita juttuja. Ja kyllä minäkin joskus nostan jalat ylös ja juon viiniä. Mitä joutenoloon tulee, olen miettinyt miten ihmiset saavat aikansa kulumaan? Olen aidosti kiinnostunut kuulemaan miten joutenoloa käytännössä toteutetaan, telkkaria katsomalla? Nukkumalla päiväunet? Olisi mielenkiintoista kuulla miten joutenolo-päivä etenee koska itse en saisi aikaani kulumaan jos en touhuilisi jotain. Ehkä avainasemassa on se että teen asioita joista innostun eikä se tunnu työltä? Tai siten olen päästäni vialla koska tylsistyn paikallaan makoilusta