Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko allergia-oireet tulla näin nopeasti?!

Vierailija
10.04.2015 |

Mulla on ollut jo pidempään erilaisia oireiluja. Nyt on alettu miettimään mahdollisia allergioita. Olen pystynyt syömään banaaneja mielestäni ihan normaalisti. Olin kuitenkin ilman tuota hedelmää useamman päivän ajan. Söin tänään vajaa tunti sitten vain palasen banskua muun ruokailun ohessa. Siitä meni ehkä puolisen tuntia ja alkoi kovat poltot vatsassa ja tuli kiire vessaan isolle hädälle. Olikohan vain sattumaa? Voisiko sitä aikuisena allergisoitua näin pahasti että vatsa menisi heti sekaisin ja ihan vain pienestä määrästä. Tuntuu jotenkin että suukin ja kurkku olisi oudot, ehkä vaan kuvittelen...

Kuka tietäisi allergioista jotain? Miten sitä voisi herkistyä lyhyessä ajassa ruoka-aineelle joka ennen ei ole aiheuttanut mitään? Onkohan mitenkään mahdollista? Onko banaani muuten helppo selvittää testein? Kiitos jos vastaat :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu vielä kysyä! Jos olisin allerginen niin kuinka hitaasti, nopeasti oireet häviävät altistumisesta?

ap

Vierailija
2/4 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla nopeasti ja voi hävitä nopeasti tai hitaasti. Tee itse altistus ja testaa banaania muutaman kerran. En usko, että julkisella tehdään testi yhden ruoka-aineen takia kun sen voi itsekin helposti todeta. Lapsellani osan oireet häviävät tunnin sisään ja toisen ruoka-aineen oireet kestävät pahimmillaan kaksikin viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko allergiatesteihin luottaa jos niitä alettais tekemään? Yritin tuossa katsella netistä tietoja erilaisista oireista. Jos ihminen on tosi allerginen jollekkin niin tuleeko vaarallinen reaktio aina lyhyessä ajassa. Vai voiko esim. hengitystiet turvota umpeen tuntienkin päästä altistumisesta? Mietin tässä vain että uskallanko kokeilla tuota hedelmää uudestaan joku päivä?

ap

Vierailija
4/4 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista