Joulu on taas kerran ohi ja hyvä niin
Kommentit (38)
Onneksi loppuu. En kestä tätä kesto ähkyä ja loppumatonta hiilarikoomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjäpään tyhjänpäiväinen fraasi: " onneksi joulu on jo ohi".
Ei osata tehdä joulusta oman näköistä.
"Oman näköinen joulu" on myös typerä fraasi.
Ei ole, sillä jokaisen joulu on oman näköinen, jos sen on itse valinnut.
Miten muuten kuvaisit sellaista, jonka olet itse valinnut ja päättänyt tehdä? Ja vietät sen juuri niin, etkä lähde toisten (kaupalliseen suorittamiseen) valintoihin?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi loppuu. En kestä tätä kesto ähkyä ja loppumatonta hiilarikoomaa.
Pakottaako joku sut vetämään ähkyn ja pelkillä hiilareilla? Sehän on hirveää, otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten kuvaisit sellaista, jonka olet itse valinnut ja päättänyt tehdä? Ja vietät sen juuri niin, etkä lähde toisten (kaupalliseen suorittamiseen) valintoihin?
Esim. perheessä joulua vietetään monen osapuolen mielen mukaisesti eikä sitä nyt itse vaan valita ja olla oman näköisiä. Periksikin pitää joissain asioissa osata antaa, niin pienet kuin suuret ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. perheessä joulua vietetään monen osapuolen mielen mukaisesti eikä sitä nyt itse vaan valita ja olla oman näköisiä. Periksikin pitää joissain asioissa osata antaa, niin pienet kuin suuret ihmiset.
Perhe on valinta, kun valitset perheen valitset joulutkin sen mukaan, tai voit häipyä maisemista.
Eipäs ole ohi. Joulu kestää Nuutinpäivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, viisaampaa mielestäni tehdä oman näköinen tai jättää viettämättä, kun murehtia sen olemassa olemasta.
Valitettavasti joulua ei voi vain olan kohautuksella sivuuttaa, kun se väkisin tunkee joka tuutista päälle jo lokakuusta alkaen. Ainoa keino olisi vetäytyä johonkin syvään korpeen, mutta eihän sekään kaikille ole mahdollista. Niin että se joulu on vain kärsittävä läpi.
Mikä ihmeen kiire ihmisillä on hötkyillä. Ensin joulua aletaan laittaa jo ennen ensimmäistä adventtia, josta joulun aika vasta alkaa ja sitten jo Tapanina ollaan kyllästytty jouluun. Nykyisin ei osata pysähtyä ja nauttia hetkestä, vaikka puoli kansaa käy joogassa ja meditoi. Jouluna parasta on aaton jälkeen rauhoittuminen ja yhdessäolo. Lukeminen ja oleminen.
Eihän tämä nyt mitään ohi ole, 2. joulupäivä vasta meneillään. Jouluaika on loppiaiseen saakka.
Mikä joulussa on kamalaa? Ihana tauko arkirutiineihin, lapsetkin lomalla.
Pian 2 vuotta olen tilannut ruuatkin netistä, ei paljoa joululaulut raikaa ostoksilla ollessa :D
Minuakin ahdistaa koko joulun aika. Ennen joulua kamala stressin tunne ja jouluaaton jälkeinen joulupäivänä tuntuu olo ihan tyhjältä. Että tässä tämä taas oli.
Olen perheellinen ja mies haluaa aina ne samat jouluruuat ja samat koristeet .
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ahdistaa koko joulun aika. Ennen joulua kamala stressin tunne ja jouluaaton jälkeinen joulupäivänä tuntuu olo ihan tyhjältä. Että tässä tämä taas oli.
Minusta joulun paras osa alkaa joulupäivän iltana kun vieraat lähtevät ja jäämme oman perheen kanssa keskenään. Talo on siisti, jääkaappi täynnä ruokaa, lapset viihtyvät lahjojensa parissa. Itse vetäydyn kirjan ja konvehtirasian kanssa sohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Mulle joulu aiheuttaa jonkinmoisen ahdistuksen vaikka lapsuuden jouluista on hyvät muistot. Se vaan on ihan älytöntä joulun hehkutusta, mitä tulee joka tuutista ja ne mainokset telkkarissa on inhottavia. Tavarataloihin en edes mene.
Tänä vuonna on ollut hiljaisempaa. Ei ole haluttu koota ihmisiä tartuttamaan toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusia reseptejä julkaistaan joka vuosi. Miksi ette kokeile?
No jaa, viisaampaa mielestäni tehdä oman näköinen tai jättää viettämättä, kun murehtia sen olemassa olemasta.