Mistä olette tunnistaneet kaksinaamaisen ystävän? ”Ystävän” siis
Minä aloitan: kaveri (nainen, koulutettu, 35-40, kahden lapsen äiti) ei onnitellut meitä mitenkään toisen lapsen syntymästä.
Emme todella odottaneet kukkia tai vaatetta (kuten monet meitä muistivat kuitenkin), ihan tekstiviesti tai soitto olisi ollut OK.
Samaan aikaan oli hankittu hyvin suureelliset lahjat nimikoinneilla ja tietokoneella kirjoitetulla kirjeellä lopettavalle kerhonohjaajalle. Tulimme tietoiseksi, kun tämä ohjaaja (ystävämme) näytti ne. Hän todella ansaitsee muistamisen, ja itsekin häntä muistimme, mutta näiden ”kavereiden” käytös jää kyllä historiaan🙄
Pahoitin mieleni ja pidämme heitä kaksinaamaisina:
Lapsemme ei ole heille tärkeä, vaikka lapsen syntymä on vähintään onnittelujen arvoinen asia
Käytöstapoja ei löydy sen vertaa että laittaisi Whatsappissa edes yhden sanan, ”onnea! ”
On samaan aikaan kykenevä askartelemaan isot lahjukset täysin heille puolitutulle ihmiselle🤔 tarkoituksenaan ilmeisesti saada isoilla lahjoilla etua lapsilleen.
Olimme huvittuneita koko perhe, ja tämä kerhonohjaaja myös… 🤥 Olimme aikeissa kutsua heitä lähemmäksi ystäväksi, mutta sanomattakin selvää että kaksinaamaisuus tuli pahasti esille, ja rikkoi luottamuksemme
Kommentit (68)
Vaikea selittää mutta "sen vaan huomaa."
Todennäköisesti tälläkin palstalla on monta kusipäätä. Esim. somessa eivät pyri vastavuoroisuuteen. Jotkut muka vaan ovat ilkeitä, epämiellyttäviä tai huonompia. Siksi eivät koskaan ole heihin yhteydessä, mutta muka kuitenkin epäkelpojen pitäisi huomioida heitä. Miksi pitäisi??
"Koska sä olet se ärsyttävän näköinen, jota tekee mieli lyödä turpaan kun näkee valokuvan, mutta jota mulla on oikeus pitää alamaisena. Koska sun pitää mielistellä mua! Mielistele ja muutu kunnes ei enää tee mieli tuhota ja haukkua muille. Sitten voin pitää sun tekemisistä, mutta siihen saakka sun on pakko alkaa myötäilemään ja tekemään mitä tahansa haluan tai mulla on oikeus haukkua, sivuuttaa ja väittää, että sussa on vikaa, vaikka olet vaan valokuvassa vähemmän kaunis kuin muut. Tai fiksumpi kuin muut, mutta vaan mä saan olla myönteisesti esillä."
Keskustelun Ap taas todennäköisesti ei ole muistanut ystäväänsä vaikeina aikoina, mutta haluaa itselleen muistamisen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Apn kaveri onkin suoltanut tähän ketjuun monta Apta haukkuvaa tekstiä 🤣
Vain tosi moukka jättää onnittelematta vaikka tähän ilmestyi yht äkkiä 10 huonoa käytöstä puolustavaa viestiä.
Pieni ja nolo on se joka ei onnittele
Ja kas, näin ap vastasi itselleen. ☝️
Oikein tietokoneella kirjoitettu. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättehän kun narsisti raivostuu niin sehän suoltaa loputtomiin raivoaan. Mulkkuhan tuo ap:n kaveri on ja persheen nuolija. Kieli on siellä aina lipomassa mistä on mahdollisuus saada itselleen eniten huomiota.
Ap:lla on niin syvä narsistinen haava että ei pysty omaa huonommuutaan käsittelemään. Ap:n persoona ei kestä siihen haavaan katsomista vaan projisoi omaa käytöstään muihin. Muut lipoo ja hakee etua. Vaikka ap itse tekee näin.
Ap, olet läpinäkyvä. Kaikki tietää että sinänet uskalla myöntää kateuttasi. Mutta se näkyy naamastasi. Olitko taas joulun yksin ja et kestä edes kuulla että muilla oli hauskaa? Se on se lapsi sinussa joka ei ole oppinut käsittelemään häpeää.
Häpeä saa sinut hyökkäämään. Suuttumaan. Juonimaan. Kilpailemaan. Ja muut näkee sen ja sinä et. Kaikki tietää. Kaikki.
Voi miten pahansuopaa tekstiä. Olet varmaankin Oulusta,eikö totta. Siellähän ne mu lkut tuntuu kautta linjan asuvan. Moukat on moukkia ja ystäväsi on nähnyt lävitsesi.
Olen paljasjalkainen helsinkiläinen.
Mikä mielenterveysongelmaisten ketju tästä tuli?
Kauhea kauna ap: tä kohtaan vaikka kukaan ei häntä tunne.
Aikuisuus ja hyvä itsetunto ovat sitäkin, että ei vaadi muilta täydellistä käyttäytymistä itseään kohtaan.
Muista vapaus ja armollisuus kaikessa, silloin pärjäät ja et jää vellomaan turhia asioita päivä kausiksi.