Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lopettanut kokoonaan shampoon käytön eikä hiukseni rasvoitu enää

Vierailija
25.12.2021 |

Nykyisin pesen hiukseni pelkällä vedellä

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät sulle. Pääosa ihmisistä nauttii kyllä siitä, että pesee liat pois. Lisäksi rasvoittuminen on pääasiassa kiinni geeneistä ja hormoneista.

Vierailija
22/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lopettanut shampoon käyttöä, mutta pesen hiukset nykyisin vain kerran viikossa. Suihkussa käyn kyllä päivittäin. Eli mitä useammin peset hiuksia, sitä nopeammin hiukset rasvoittuvat.

Mistä tällainen hölynpöly on lähtenyt liikkeelle? Onko näyttää jotain tieteellistä faktaa väitteellesi? Sun hiusten rasvoittuvuus on pitkälti kiinni ravinnosta mitä syöt ja miten sun hiuspohja voi.

Samasta lähteestä kuin muutkin hölynpölyt: toiveikkaiden mielikuvituksesta. Erityisen viihdyttävä hiususkomus on se, että hiuksensa voi "kouluttaa" kihariksi, vaikka kyseessä on vain se, että luonnonkiharien hiusten raastaminen piloille lopetetaan. Samassa kultissa uskotaan, että kun hiuksiin ajetaan pari desilitraa erilaisia muotoilutuotteita ja niitä muotoillaan geelikuoren sisällä ja väännellään sormin spiraaleiksi, kyse on luonnonkiharoista.

Minulle tuli suoriin hiuksiin selvemmät laineet curly girlillä. Varsinaiset Kiharat tulee föönaamalla, kun laitan hiukset kuivumaan diffuusoriin.

En minä mitään sormilla vääntele. Kun laitan pitkiin hiuksiini hiuksiin 1 rkl geeliä - ei paria desiä -, niin ne kiharat pysyvät viikon. Ei se geeli niitä kiharoita tee, vaan pitää huolen, ettei suorene.

Jos en tee mitään, niin hiukset ovat laineikkaat. Ja yleensä siis menen näin.

Ennen curly girliä ne olivat touhutukka, joka sojotti sinne tänne. Ei nyt suora, mutta ei mitään muutakaan

Jos hiukset eivät kiharru ilman erilaisia toimenpiteitä ja kemikaaleja, ne eivät ole kiharat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin shampoon käytön silleen vähitellen, laitoin jos siltä tuntu. Ei ollut edes tarkoitus lopettaa, mutta ei sitä enää jossain vaiheessa tarvinnu. Nyt siitä on pari vuotta ja pesuvälikin on harventunu huomattavasti. Hassu tämä uskomus että ihmiskehoon kuuluis hinkata jotain saippuaa ja shampoota että se puhdistuis. Toki keho (ja mieli) on siihen tottunut jos sitä on lapsesta asti tehny :D

Vierailija
24/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksesi ei rasvoitu enää? Sinulla siis on vain yksi hius?

ja tätä miettiessäsi sinun kummatkin aivosolusi törmäsivät yhteen ja vaurioituivat lopullisesti.

Vierailija
25/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla sikalassa töissä?

Vierailija
26/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin shampoon käytön silleen vähitellen, laitoin jos siltä tuntu. Ei ollut edes tarkoitus lopettaa, mutta ei sitä enää jossain vaiheessa tarvinnu. Nyt siitä on pari vuotta ja pesuvälikin on harventunu huomattavasti. Hassu tämä uskomus että ihmiskehoon kuuluis hinkata jotain saippuaa ja shampoota että se puhdistuis. Toki keho (ja mieli) on siihen tottunut jos sitä on lapsesta asti tehny :D

Kädetkin peset pelkällä vedellä? Ei ihme, että kaikkia ripulitauteja pyörii maailmassa jatkuvasti.

Vierailija
27/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on rasvoittunut hiukset tosi nopeasti teini-iästä lähtien. Yritin työttömyysaikana lähes vuoden ajan pidentää pesuväliä, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Ei myöskään sulfaatittomalla, hajusteettomalla jne. shampoolla. Minä en yksinkertaisesti saa pidennettyä pesuväliä, vaan tukka on pakko pestä joka päivä, jos haluaa ihmisten ilmoilla olla.

Vierailija
28/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi kaikilla. Riippuu hiuslaadusta ja hiuspohjasta. Minulla ei toimi. Rasvoittuva hiuspohja ja ohut hiuslaatu vaatii pesun joka toinen päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi