Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en halua olla pomo! Mun pitää maanantaina vaatia yhtä työntekijääni hakeutumaan hoitoon tai annan potkut

Vierailija
16.09.2006 |

Tiedän olevani onnekas, kun on kestänyt näin kauan, ennenkuin joudun tähän paikkaan. Olen ollut esimiehenä kohta kymmenen vuotta ja viimeiset viisi alaisia on ollut enemmän kuin pari kolme. Ja vasta nyt ensimmäinen alkoholistin hoitoon ohjaaminen. Mutta silti ei ole kivaa.

En edes tunne tätä ihmistä kovin hyvin. Olen ollut periaatteessa hänen esimiehensä viisi vuotta, mutta hän tuli takaisin töihin hoitovapailta ja äitiyslomilta vasta jokin aika sitten. Säälittää ne lapsetkin. Ja muutenkin. Voisi olla ihan hyvä työntekijä. On vielä todella itsevarma ja " minä tiedän" -tyyppinen ihminen, jolla vahvat mielipiteet. Voi tulla ruma ja sotkuinen juttu koko hommasta.

Ei oo kivaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parempi tälle työntekijällekin, että puututaan asiaan. Jos on fiksu, ymmärtää oman parhaansa. Näitä on työelämässä yhä enemmän. Työkaveriani uhkaa sama tilanne, ei kykene hoitamaan töitään. Surullista, mutta pakko puuttua muiden hyvinvoinnin vuoksi.

Vierailija
2/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on pakko puuttua muiden työntekijöiden ja asiakkaiden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on selkeä työhön sisältyvä syy, mihin puuttua. Mutta alkoholismi liittyy ihmisen vapaa-aikaan. Ja on hirveän vaikea sanoa, kuinka monta krapula-aamua tai rokulipäivää on liian paljon. Olisi aika naiivia väittää, että yksikin, mutta miten sitten perustella se raja johonkin konkreettisesti? Ja muutenkin siinä joutuu menemmään puuttumisessa niin intiimeihin asioihin. Ei yhtään kiva.

Jotain todella pahaa kiusaamisjuttua ei onneksi ole myöskään tullut eteen. Se voisi olla se kauheuden huippu.

Ap

Vierailija
4/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella yhdelle lääkärille seurantaan, onko kyse sairaudesta vai krapulasta. Kyllä promillet voidaan mitata tarvittaessa.

Krapulan vuoksi ei saa olla pois töistä. Tai jättää hommia hoitamatta.

Vierailija
5/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there.

Vierailija
6/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yhtään sure, sehän on vaan työntekijän etu että toimit.

Vierailija
7/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi myöhemmin törmäsi muissa kuvioissa ko. henkilöön, joka suuresti kiitti pomoani potkuista - ne olivat se " viimeinen pisara" joka sai hänet oikeasti järjestämään elämänsä raiteilleen ja oli nyt hyvin palkatussa ja arvostetussa työssä jne.

Eli voit tehdä alaisellesi myös suuren palveluksen!

Vierailija
8/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa todistaja mukaan keskusteluun.. Ja tsemppiä!

Vierailija
9/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hänelle on pitkään aikaan tapahtunut!

Alkoholismista on todella vaikea saada niskaote ilman melkoisia elämän ravisteluja.

Vaikea ajatella että alkoholismi ' kuuluisi vapaa-aikaan' , kyllä se on paljon kokonaisvaltaisempi asia.

Vierailija
10/10 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa herätyksen että jotain on pahasti pielessä ja hyvässä lykyssä tajuaa mennä hoitoon ja pelastautua sillä rappiolta.