Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Yhteishaku! Mihin haen!

Vierailija
09.04.2015 |

En tiedä mihin haen!!! Nyt on enää kohta tunti aikaa hakea!

En vaan jaksa enää yliopisto-opintojani (humanistinen ala)!!

Pääsykokeisiin lukemisille ei ole ihan mahdottoman paljon aikaa, sillä olen töissä ja samalla yritän rääpiä kasaan myös lukuvuoden viimeiset opintopisteet.

Mitä ammatti ja koulutus mulle voi sopia? Älliä on, mutta mielummin teen kuin luen. Olen visuaalisesti lahjakas, osaan useampaa kieltä, matemaattisetkin aineet sujuu. Olen sen tyyppinen, että innostun helposti - mutta ennen pitkään myös kyllästyn. Innostuessani olen ahkera ja todella paneudun työhön/opiskeluun. Joskus innostus kestää kauan, mutta valitettavasti melkein kaikista intohimoni kohteista on tullut minulle pakkopullaa, kun olen joutunut niitä päivittäin harjoittamaan opiskeluni puolesta tms.

Millä alalla olisi tarpeeksi vaihtelua ja jännitystä? Olen myös kärsimätön, joten monen vuoden opiskelu ilman varsinaista päämäärää (ammattia) ei motivoi. Auttakaa aavee-kollegani!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkis

Vierailija
2/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:58"]Lääkis
[/quote]

Meinaat että ap sais laskurutiinin ja tiedot päähänsä parissa kuukaudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmasia

Vierailija
4/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:58"]

Lääkis

[/quote]

Lääkärin työ kiinnostaa, mutta tänä vuonna ole aikaa lukea ja enkä usko olevani tarpeeksi pitkäjänteinen opiskeluun, jos se on sellaista pänttäämistä niin kuin kuvittelen. AP

Vierailija
5/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööri,on paljon eri alavaihtoehtoja.Vaihteleva työ,hyvä palkka ja Suht alhainen työttömyys.

Vierailija
6/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi ravitsemustiede ja Ttm? Pääsykoekirjoja ei tietääkseni ainakaan Kuopioon ole ja kysymykset tulevat suoraan biologian (lukion) kursseista sekä valinnaisena aineena voi päättää joko kemian tai psykologian, jotka pohjautuvat myös lukiokursseihin. Eli jos ja kun lukion olet aikoinasi käynyt, vanhan kertaamista vain.

Vierailija
7/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:17"]Miten olisi ravitsemustiede ja Ttm? Pääsykoekirjoja ei tietääkseni ainakaan Kuopioon ole ja kysymykset tulevat suoraan biologian (lukion) kursseista sekä valinnaisena aineena voi päättää joko kemian tai psykologian, jotka pohjautuvat myös lukiokursseihin. Eli jos ja kun lukion olet aikoinasi käynyt, vanhan kertaamista vain.
[/quote]
Ravitsemustieteisiin hakee yli 1000 joka vuosi ja sisään otetaan 30-40 (Kuopio). Itse olen parina vuonna hakenut eikä sisälle tosiaan kovin helpolla pääse

Vierailija
8/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:17"]Miten olisi ravitsemustiede ja Ttm? Pääsykoekirjoja ei tietääkseni ainakaan Kuopioon ole ja kysymykset tulevat suoraan biologian (lukion) kursseista sekä valinnaisena aineena voi päättää joko kemian tai psykologian, jotka pohjautuvat myös lukiokursseihin. Eli jos ja kun lukion olet aikoinasi käynyt, vanhan kertaamista vain. [/quote] Ravitsemustieteisiin hakee yli 1000 joka vuosi ja sisään otetaan 30-40 (Kuopio). Itse olen parina vuonna hakenut eikä sisälle tosiaan kovin helpolla pääse

[/quote]

Tiedän sattuneesta syystä ;-) Yrittänyttähän ei laiteta. AP kirjoitti tuolla juuri että älliä on niin yo-todistuksenkin kautta sekä älliä noin muutenkin. Matemaattisesti lahjakkaat usein hallitsevat Luma-aineita noin muutenkin. Lisäksi kun ei pääsykoekirjoja ole vaan jo opitun kertaamista, miksei kannattaisi yrittää? Koska sinä et päässyt sisälle niin AP ei voisi päästä sisälle? Aika hyvät alkupisteet koulumenestyksestä tulee ja jos pääsykoe menee nappiin niin miksi ei. Ravitsemustieteissä on myöskin paljon alanvaihtajia ja opintojen aloittamisen keski-ikä on korkeampi yleisestikin Kuopiossa.

Vierailija
9/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:59"]Farmasia
[/quote]

Ou jee....apteekkiduuni.com, vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Vierailija
10/10 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haitko mihinkään? Aika viime tippaan jätit kyllä...