Anopin haudalla ei käy koskaan kukaan muu kuin minä
Appiukko on uudessa suhteessa, ei käy, anopin veli ei käy, eikä ex-mieheni tai hänen siskonsa aikuisine lapsineen. Kukaan muu ei käy kuin minä. Ei jouluna eikä muulloinkaan. Ja kaikki asuvat lähellä, paitsi ex kälyn vanhin lapsi.
Surullista. Anoppi oli mukava ihminen.
Kommentit (38)
No, voit lohduttautua sillä, että anoppi ei pane asiaa pahakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se anoppia haittaa.
Mistä sitä tietää?
Mistä tiedät ettei käy?
Sitä paitsi haudalla käyminen on ajanhukkaa; muistella voi missä vain, eikä se haudassa maatuva tiedä käykö joku haudalla.
Ihme teatteria.
Kukin suree omalla tavallaan, ei siellä hautausmaalla tarvitse välttämättä käydä. Ja tosiaan, koko tapa on tänne jääneitä varten. Anoppia asia ei haittaa pätkän vertaa.
Miksi siellä pitäis käydä? Haudat ei ole kuolleita varten vaan eläviä. Jos ei koe saavansa mitään haudalla norkoilemisesta niin ei siellä kannata käydä.
Kun mun aika koittaa, niin haudalla ei tule käymään kukaan.
Joka puolella ympärillä paloi lyhdyt ja kynttilät, mutta anopin hauta oli pimeänä ja lumityöt tekemättä. Vein kynttilän anopin haudalle, nyt siellä palaa yksi kynttilä.
Vierailija kirjoitti:
Joka puolella ympärillä paloi lyhdyt ja kynttilät, mutta anopin hauta oli pimeänä ja lumityöt tekemättä. Vein kynttilän anopin haudalle, nyt siellä palaa yksi kynttilä.
Olen varma että anoppi arvostaa tätä elettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että anoppi arvostaa tätä elettä.
Tuskin. Se kun on kuollut
Vierailija kirjoitti:
Meinaat kuitenkin, että joku hautaa sut?
Tapoja on monia. Kaukana haudatuille voi viedä kynttilän muualle haudattujen muistomerkille lähihautausmaalle. Toki lähellä varsinaista hautaa asuvat ihmettelee, kun haudalle ei tule kynttilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No montako olet nähnyt pyörätelineenä pinnalla?
yhteiskunta huolehtii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No montako olet nähnyt pyörätelineenä pinnalla?
Yleensä nämä kuukahtavat kotiinsa, josta huoltomies sitten löytää 1-5 vuoden sisällä riippuen siitä, milloin tulee seuraava jonkun asian tarkastus taloyhtiössä.
Kukas siellä anopin haudalla sitten käy kun enää et itse pysty? Ei kukaan.
Minä olen sanonut lapsille, että polttohautaus minulle ja tuhkat johonkin lepikkoon. Ihan turha jättää lapsille mitään sellaista, josta kokisivat, että olisi pakko velvollisuudesta käydä.
Parempi muistaa ihmistä kun tämä on vielä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Vaikka olen ihan hyvilläni jos edes ajattelevat minua joskus, sitten kun olen kuollut. Hyvällä tai pahalla, toivottavasti hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut lapsille, että polttohautaus minulle ja tuhkat johonkin lepikkoon. Ihan turha jättää lapsille mitään sellaista, josta kokisivat, että olisi pakko velvollisuudesta käydä.
Tää on outo. Tapakasvatukseen kuuluu perinteiden siirtäminen seuraavalle sukupolvelle. Surullista, jos perinteet eivät jatku, koska ihmiset eivät viitsi niitä opettaa lapsilleen. Tietyt perinteet ovat sellaisia, joihin jokainen voi tuoda oman lisänsä tai muuttaa perinnettä mielensä mukaan, mutta tällaiset perustavanlaatuiset perinteet, joilla on piiiiiitkä historia ja paikkansa tässäkin ajassa, soisi siirtyvän sukupolvelta sukupolvelle.
Ei se anoppia haittaa.