Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilillä rahaa yllättäen 3700€ ylimääräistä - ahdistaa

Vierailija
09.04.2015 |

Ei ole kuin muutama viikko sitten, kun tilillä oli rahaa 175€ ja rahahuolet painoi mieltä. Nyt ihan yllättäen lähiaikoina on tullut vastaan onnekkaita sattumia ja olen saanut kaupaksi omia tavaroitani ihan järjettömn hyvin ja tilillä on nyt 3700€ ylimääräistä. Muistan tunteeni kun tili läheni nollaa, kun ajattelin olevani maailman onnellisin jos saisin tililleni rahaa yli 3000€. Nyt kun se summa siellä on, minua vaan ahdistaa! En haluaisi kuluttaa sitä mihinkään, vaan säästää vaan lisää! Tuokin summa kuluu niin äkkiä vaikka helpottaakin nyt lähitalouden suunnittelua, mutta ei se näköjään onnelliseksi mua tehnytkään! Sama efekti varmaan, oli sitä rahaa sitten parilla nollalla enemmän tilillä taikka näin. Jo on kumma tää ihmismieli!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästöön toiselle tilille niin ei polttele mielessä kokoajan.

Vierailija
2/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jollekin jos ahdistaa.
Mä en kestäis itse jos muuttuisin miljonääriksi yhtäkkiä.
Onneksi olen köyhä.
By the way, mitä sait kaupaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se nyt onnea tuo, mutta vähentää ahdistusta kun tietää että seur. puoleen vuoteen ei tarvitse murehtia laskuista tai voi mennä leffaan tms. jos huvittaa... 

Vierailija
4/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:09"]

Laita säästöön toiselle tilille niin ei polttele mielessä kokoajan.

[/quote]

Tässä erittäin yksinkertainen ratkaisu ongelmaasi! Eipä polttele mieltä enää, kun ensin maksat tärkeimmät laskut ja sen jälkeen siirrän ylimääräiset rahat toiselle tilille, hätävaraksi. Silloin voit nauttia siitä, että tilillä on riittävästi rahaa, mutta on kuitenkin tavallinen rahamäärä käytettävissä toisella tilillä.

Vierailija
5/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teen säästössä on, ja todennäköisesti lainanlyhennyksiin menee juuri puoleksi vuodeksi tämäkin summa. Ei siis mitään luksusta itselle, vaan mielenrauhaa.

Sama täällä, ei sopisi itselle jos yhtäkkiä tilillä oliskin miljoonia, vaikka siitä haaveileekin. Vai olisko se jo niin pajon, ettei tarvitsisi enää välittää. Ja joo, hyväntekeväisyyteen olen anatanut kuukausittain rahaa jokatapauksessa jo ennen pienistä tuloistani :) Tuntuu käsittämättömältä että jollekin voi tulla joka kuukausi tuon kokoinen palkka tilille... tosin ne menotkin on varmaan sitten sitä luokkaa.
- Ap

Vierailija
6/6 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on vähän taikauskoinen suhtautuminen siihen, jos tilillä on "liikaa" rahaa.

Pelkään, että moinen rahanpaljous vetää puoleensa jonkun onnettomuuden, joka sitten tyhjää tilin. Eli en voi nauttia tilanteesta, että onpa vähän ylimääräistä, lähdetäänpä viikonlopuksi kylpylään. Ja yleensä se tarve on tullut joka kerta, auto/pyykkikone hajoaa, lapset tarvitsevat jotain isompaa, tulee hääkutsu...

Tulevan kesän rippijuhlia varten pitää ruveta jo säästämään!

Mä kyllä haaveilen niistä lottomiljoonista. Tosin minulla on jo suunnitelma, mitä kaikella tekisin: nostaisin ison kasan käteistä ja antaisin (nimettömänä) ihmisille, joiden tiedän kituuttavan senttiä venyttäen kuukaudesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi