Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M koot (ja ylipäänsä kokomerkinnöistä)

Vierailija
09.04.2015 |

H&M:n kokotaulukko on tehty ihan pötköille http://www.hm.com/fi/sizeguide/sizeguide_ladies

ja itse olen rinnanympäryksestä kokoa 44/46 ja vyötäröstä 38. En varmasti ole ainoa jolla on perse, vyötärö ja tissit ihan eri kokoja ja kysynkin, että tilaatteko te paidat rinnanympäryksen vai vyötärön mukaan? Ärsyttää kun vielä nuo koot ovat monissa paidoissa vain kirjaimilla S (36/38) ja M (40/42) eli S on liian pieni ja M liian iso...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidat rinnanympäryksen ja housut lantionympäryksen mukaan, vaikka olenkin "pötkö" jonka mitat vastaa yhtä kokoa. Typeräähän se ois väkisin tunkea ittensä liian pieniin makkarankuoriin.

Vierailija
2/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen H&M:n mittataulukon mukaan kokoa 42, mutta oikeasti 42-kokoiset H&M-vaatteet ovat minulle suuria. Tämän saman ilmiön olen huomannut myös muiden liikkeiden vaatteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa, vaan menen liikkeeseen ja sovitan. Mittataulokot ei useinkan kerro mulle mitään. Taulukon mukaan voin olla koko XL ja kas kummaa, kaupassa se on hirveä teltta ja mukaan lähtee koko M. H&M:llä on reilut koot aikuisten puolella, nuorten puolella sitten niukemmat.

Vierailija
4/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, koko-oppaan mukaan rinnanympärykseni on kokoa 40 (90 cm) , vyötärönympärykseni kokoa 34 (64 cm) ja lantioni kokoa 36. Aina on kyllä koon 36 vaatteet sopineet, myös H&M:ltä. 

Vierailija
5/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti pötkö kun kaikki mitat menee siihen M kokoisiin 38-40 tai no vyötärö on lähempänä S kokoa, mutta on kuitenkin niin pieni heitto ettei mistään teltasta voida puhua. Jotain iloa siitä, että on olemattomat tissit :D

Vierailija
6/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kun on nykyään pötköjä. Ennen vanhaan missitkin oli mitoiltaan 90-60-90, vaan eipä ole olleet enää vuosikausiin...

Vierailija
7/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaan jotain, mistä en oo varma, eli matsku ei oo trikoota tai on nappeja/vetskareita, niin tilaan lähes aina kaks kokoa ja palautan toisen :p

Vierailija
8/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yllätys, ettei halpisvaateliikkeissä ole huomioitu eri vartalotyyppejä? Siksi ne halpoja ovatkin, kun vaatteet tehdään massatuotantona suurin piirtein standardikokoisille ihmisille. Jos käytössä olisi erilaisia mitoituksia, olisi vaikea arvioida vaatteiden menekkiä ja niitä jäisi yli. Tällöin myös tuotanto- ja hävikkikustannukset nousisivat.

Vierailija
9/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä voi paitoja tilata ollenkaan. Puristavat rinnasta, pussittavat mahasta ja napa näkyy, kun nostaa kädet ylös.

Vierailija
10/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:38"]

Nuoret kun on nykyään pötköjä. Ennen vanhaan missitkin oli mitoiltaan 90-60-90, vaan eipä ole olleet enää vuosikausiin...

[/quote]

Mulla on suunnilleen nuo mitat, no vyötärö on kyllä muutaman sentin leveämpi. Mutta ei ole ollut mitään ongelmia ihan perusvaatteiden istuvuudessa. Kokoa 36 käytän yleensä, jostain tyköistuvista paidoista täytyy ostaa 38 että tissit mahtuu mukavasti mutta muuten 36 on hyvä. 

Vierailija
11/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas itsellä tiimalasi 96rinnanymp,
58vyötärö ja lantio 95.
Hyvästi kaikki ihanat vartalon myötäiset vaatteet, kiristää rinnoista ja pussittaa mahasta.

Vierailija
12/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:57"]Ei sieltä voi paitoja tilata ollenkaan. Puristavat rinnasta, pussittavat mahasta ja napa näkyy, kun nostaa kädet ylös.
[/quote]

Eli ts. haluat rintoja ja mahaa myötäilevän pitkähkön paidan? Miksi pitää olla makkarankuoressa?

Vierailija
13/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap...jos sinun rinnanympärystä on 44/46 niin miten M-koko voi olla liian suuri? 

Vierailija
14/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housukoko reisien ja pyllyn vuoksi 38 (kiristävät), mutta vyöräröltä aivan liian väljät.

Paitakoko mittojen mukaan 36, mutta leveiden hartijoiden vuoksi useat sen kokoiset paidat eivät istu. Koko 38 on sitten jo telttamallia.

Lopputuloksena käytän siis epäistuvia vaatteita ja näytän läskimmältä kuin olen. Jouluna oltiin kaveriporukalla Thaimaassa ja kaverit ihmettelivät (bikinit päällä ollessani), kuinka hoikalta näytänkään. Tämä ei ilmeisesti näy kun olen vaatteet päällä...

Vierailija
15/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 11:05"]

Ap...jos sinun rinnanympärystä on 44/46 niin miten M-koko voi olla liian suuri? 

[/quote]

Koska vyötäröni on S-kokoa? Hennesin M-koko vastaa 40/42 joka on mielestäni M-kooksi aika suuri, 42 alkaa olemaan jo L-kokoa.

Vierailija
16/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 11:22"]

Housukoko reisien ja pyllyn vuoksi 38 (kiristävät), mutta vyöräröltä aivan liian väljät.

Paitakoko mittojen mukaan 36, mutta leveiden hartijoiden vuoksi useat sen kokoiset paidat eivät istu. Koko 38 on sitten jo telttamallia.

Lopputuloksena käytän siis epäistuvia vaatteita ja näytän läskimmältä kuin olen. Jouluna oltiin kaveriporukalla Thaimaassa ja kaverit ihmettelivät (bikinit päällä ollessani), kuinka hoikalta näytänkään. Tämä ei ilmeisesti näy kun olen vaatteet päällä...

[/quote]

Sama juttu juurikin noiden paitojen kanssa, raivostuttaa kun rinnoista/hartioista istuvat paidat ovat ihan hirveitä telttoja tisseistä alaspäin. ap

Vierailija
17/17 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:54"]

Onko yllätys, ettei halpisvaateliikkeissä ole huomioitu eri vartalotyyppejä? Siksi ne halpoja ovatkin, kun vaatteet tehdään massatuotantona suurin piirtein standardikokoisille ihmisille. Jos käytössä olisi erilaisia mitoituksia, olisi vaikea arvioida vaatteiden menekkiä ja niitä jäisi yli. Tällöin myös tuotanto- ja hävikkikustannukset nousisivat.

[/quote]

Ei ole yllätys ei, captain obvious. Kunhan kyselin, että millaisia kokoja muut tilaavat vastaavassa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä