Netin nopeus kännykässä???
Millaisia nopeuksia teillä on kännykkäliittymissä? Minun pitäisi päivittää liittymäni ja sain tarjouksen mobiililaajakaistoista, mutta eikö sillä tarkoiteta myös nettitikkuja? Turhaan ostaisin nopeinta jos sillä ei kännykässä olisi mitään eroa käytössä.
Nopeusvaihtoehdot ovat 50M tai 150M ja kännykkä tulee pian olemaan Samsung Galaxy S6 Edge. Kumman te ottaisitte? :S
Kommentit (5)
Ne nopeudet jäävät aina (jopa reilusti) alle luvatun. Ottaisin tuon 50M sillä siinä luvatun ja todellisen nopeuden erot eivät ole niin isot. Harakoille menee tuollainen 150M nopeus kun siihen ei millään alueella päästä.
Itsellä iPhonen 6 polkee jopa 100 megaa tre keskustassa . Mutta ei niik nopealla netillä kännykässä ole varsinaista merkitystä itse ottaisin tuon 50mega rajoitetun ellei näissä ole jotain datasiirto käyttökattoja
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Jos haluat päivittää kännykkäsi nettiliittymän, silloin pitää päivittää/vaihtaa kännykkälittymää. Eri liittymissä on erilaiset rajattomaan käyttöön perustuvat tiedonsiirtonopeudet ja -hinnat.
Mobiililaajakaista on eri asia eikä se koske kännyköitä lainkaan muutoin kuin mahdollisen langattoman lähiverkon kautta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:52"]
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Jos haluat päivittää kännykkäsi nettiliittymän, silloin pitää päivittää/vaihtaa kännykkälittymää. Eri liittymissä on erilaiset rajattomaan käyttöön perustuvat tiedonsiirtonopeudet ja -hinnat.
Mobiililaajakaista on eri asia eikä se koske kännyköitä lainkaan muutoin kuin mahdollisen langattoman lähiverkon kautta.
[/quote]
Voit käyttää kännykkää "mokkulana" ja myöskin puhua tavallisia puheluja. Hyvä korvike kahdelle eri liittymälle eli puhelin liittymälle puhetta varten ja nettisurffailua varten tietsikalle. Jos kotona on tablettitietokone, niin sen voi myös liittän kännykän nettiiominaisuuteen hotspotin kautta. Ja kaikki muutkin haluamasi laitteet, vaikka toisen kännykän.
Ja mikä parasta, netti on aina mukana!
Minkälainen tilanne nyt:
: nopeus/LTE, tai 3g
: onko katveita käyttöalueella?
: hinta nykysessä tilanteessa?
Itse vaihdoin muutamia vuosia sitten nettitikun pois ja käytän kännykän 4g/Lte liittymää Galx = Saunalahti Huoleton 4g 50M = 24,95/kk ja ei datan siirron kattoa.
One+One kännykkä ja siinä päällä kannettava wifi hotspot päällä, jonka pöytäkoneet tunnistavat ja käyttävät.
Pelaavat hyvin, mutta nopeus yleensä jää huomattavasti alle 50M. Taitaa olla jotain 10 - 20M riippuen verkon kuormitusasteesta. Itse ottaisin tuon 50M, kaikesta huolimatta. Aika hyvin = mulle riittävästi toiminut, vaikka olen Steamista ladannut jopa 17 Gigan pelejä.