Eipä kannata 4 lapsen äidin käydä töissä.
Sa 3 lapsestaan yh-tuet, lapsilisät kaikista 4 lapsesta ja lisäksi työmarkkinatukea. Ei ihme ettei kouluttamaton tuttava käy töissä.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"]
Minä olen 3 lapsen yh. Saan siis työkkärin joka noin reilu 700€, elarit 480€, lapsilisät himpun alta 500€ ja yhdestä erityislapsesta vammaistukea reilusti päälle 200€. Lisäksi asumistuki 680€. Vuokraa maksan itse 300€. Lisäksi teen joka kuukausi töitä sen verran että saan kolmisen sataa käteen. Ei huvita mennä töihin kun asumistuki tippuisi reilusti (olen laskenut) ja tulisi päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhot kahdelle. Lisäksi en olisi erityislapseni käytettävissä ja hirveä sumpliminen terapioiden ym kanssa. Ja hyöty olisi muutama satanen kuussa enemmän. Ei kiitos!
[/quote]
Meinaa lentää oksennus iPadin näytöllä kun lukee tällaisia. Jos nuo luetellut ovat nettosummia, palkan tulisi olla lähes 4000 euroa/kk bruttona jotta pääsisi samaan. Itseasiassa kun sitte tulisi myös PH-maksut, lienee bruttopalkan tarve lähemmäs 4500.
Sellaiseen palkkaan ei elämänkoululla ja pentutehtailulla pääse. Aivan sairasta, että tuollainen mahdollistetaan verorahoilla!
[/quote] Siinä taas yksi joka ei ymmärrä ettei lapsilisää ja elatustukea voi huomioida kun tehdään vertailua palkka vs. tuet.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"] Minä olen 3 lapsen yh. Saan siis työkkärin joka noin reilu 700€, elarit 480€, lapsilisät himpun alta 500€ ja yhdestä erityislapsesta vammaistukea reilusti päälle 200€. Lisäksi asumistuki 680€. Vuokraa maksan itse 300€. Lisäksi teen joka kuukausi töitä sen verran että saan kolmisen sataa käteen. Ei huvita mennä töihin kun asumistuki tippuisi reilusti (olen laskenut) ja tulisi päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhot kahdelle. Lisäksi en olisi erityislapseni käytettävissä ja hirveä sumpliminen terapioiden ym kanssa. Ja hyöty olisi muutama satanen kuussa enemmän. Ei kiitos! [/quote] Meinaa lentää oksennus iPadin näytöllä kun lukee tällaisia. Jos nuo luetellut ovat nettosummia, palkan tulisi olla lähes 4000 euroa/kk bruttona jotta pääsisi samaan. Itseasiassa kun sitte tulisi myös PH-maksut, lienee bruttopalkan tarve lähemmäs 4500. Sellaiseen palkkaan ei elämänkoululla ja pentutehtailulla pääse. Aivan sairasta, että tuollainen mahdollistetaan verorahoilla! [/quote] Siinä taas yksi joka ei ymmärrä ettei lapsilisää ja elatustukea voi huomioida kun tehdään vertailua palkka vs. tuet.
[/quote]
Juuri näin. Tälle oksentajalle tiedoksi, että elarit, lapsilisät ja vammaistuki napsahtavat tilille olit sitten töissä tai et. Asumistukeen työnteko toki vaikuttaa, mutta muuten voisit verrata sitä nettopalkkaa tuohon työttömyysturvaan. Johan alkaa lukemat muuttumaan...
Muistattehan, että eläkettä ei kerry kotona loisimalla! Kai te laitatte eläkerahastoon tms. vanhuuden varalle?
Tukien määrälläkö sä sen mietit kannattaako käydä työssä vaiko ei? Jos näin niin lapsillesi olisi parempi olla päivähoidossa muuten niistä tulee yhtä syrjäytyneitä kuin äitinsäkin.
Nämä tuttavan lapset ovat olleet kaikki hoidossa pph.lla jo siitä asti kun ovat 1v täyttäneet. Nuorin 4v käy hoidossa joka päivä. Muut ovat kouluikäisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"]
Minä olen 3 lapsen yh. Saan siis työkkärin joka noin reilu 700€, elarit 480€, lapsilisät himpun alta 500€ ja yhdestä erityislapsesta vammaistukea reilusti päälle 200€. Lisäksi asumistuki 680€. Vuokraa maksan itse 300€. Lisäksi teen joka kuukausi töitä sen verran että saan kolmisen sataa käteen. Ei huvita mennä töihin kun asumistuki tippuisi reilusti (olen laskenut) ja tulisi päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhot kahdelle. Lisäksi en olisi erityislapseni käytettävissä ja hirveä sumpliminen terapioiden ym kanssa. Ja hyöty olisi muutama satanen kuussa enemmän. Ei kiitos!
[/quote]
Meinaa lentää oksennus iPadin näytöllä kun lukee tällaisia. Jos nuo luetellut ovat nettosummia, palkan tulisi olla lähes 4000 euroa/kk bruttona jotta pääsisi samaan. Itseasiassa kun sitte tulisi myös PH-maksut, lienee bruttopalkan tarve lähemmäs 4500.
Sellaiseen palkkaan ei elämänkoululla ja pentutehtailulla pääse. Aivan sairasta, että tuollainen mahdollistetaan verorahoilla!
[/quote]No mutta tämähän juuri se ongelma on kun sanotaan että työnteko ei kannata Suomen alhaisen palkkojen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"]
[/quote]