37-vuotias isä tappoi itsensä ja poikansa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428423254305.html
Poika asui isänsä luona. Surma tapahtui jo 2 viikkoa sitten, mutta siitä ei uutisoitu kuin pikku-uutisella vasta nyt. Miksi? No tietenkin siksi, että silloin kun isä tappaa lapsensa, ei aiheesta hiiskuta mitään.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:43"] Linkkiin johtavan uutisen mukaan 37-vuotias on keski-ikäinen? 0__0 [/quote] Keski-ikä on ikä missä ihminen ei ole nuori eikä vanha. Ei siitä sen tarkempaa määritystä ole, joten 37v menee siihen haarukkaan hyvin. [/quote] Hui! Eli jotkut naiset saavat keski-ikäisinä lapsia! Onko ne nyt niitä mummoäitejä?
[/quote]
No vaikka niin, koska sille iälle ei ole mitään virallista määritystä. Jos itse haluaa niin 37v äitiä voi sanoa nuoreksi ja vaikka 37v isoäitiä keski-ikäiseksi.
Missä kohtaa uutisessa lukee, että olisi tahalleen ajanut pois tieltä?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:01"]
Missä kohtaa uutisessa lukee, että olisi tahalleen ajanut pois tieltä?
[/quote]
Ihan kirjaimellisesti kolmannella rivillä "...mies ajoi henkilöauton tahallaan päin puuta 90 kilometrin tuntinopeudella."
Sorry, en katsonut ku ensimmäisen uutisen.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 07:12"]öö. Mutta. Poika oli 37v ei isä. Alkoriippuvainen poika
[/quote]
Öö, eli koska poika olikin jo 37 v. ja alkoholiriippuvainen, niin ei ole paha rikos vai? Sitäkö yrität sanoa?
Tuo tapahtui mun naapurissa kyllä mä tuon tiesin ajat sitte. Oli sanonu että ei lähteny henki vaikka yritin, mutta pojalta lähti....
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:23"]Murha mikä murha; isä murhasi poikansa ja ei väliä iällä tai mahdollisilla alko-ongelmilla, murha on murha vaikka voisss paistaisi:'(
Aloittajan motiivina oli ymmärtääkseni herätellä keskustelemaan siitä, miten jotkut uutiset ovat kuin vähemmän mediaseksikkäitä eli poikansa murhannut mies onkin reppana ja perhetragedia on murha!:-S:-(
[/quote]
Kaikki miesten tekemät perhemurhat kuitataan jollain pikku-uutisella, ja kun nainen on tekijänä niin mässäillään viikkokausia. Mielenkiintoista.
Mä en yhtään ihmettele että asiat on ihan päin persettä ja huhut muuttaa sisältöään kun on ap:n kaltaisia pässejä jotka ei ymmärrä edes lukemaansa.
Isää taisi ottaa vanhemmuus koville, eikä jaksanut poikaa enää? Sairasta joka tapauksessa. Onneksi jäi henkiin, niin pääsee kärsimään rangaistuksensa, kuten murhaajien kuuluu.
Kaikki miesten tekemät perhemurhat kuitataan jollain pikku-uutisella, ja kun nainen on tekijänä niin mässäillään viikkokausia. Mielenkiintoista.
[/quote]
Ne perhesurmat missä isä on tappanut on uutissoitu ihan samalla tavalla kun naisten tekemät. Jos tässä tapauksessa äiti olisi tappanut 37v poikansa ei uutinen olisi yhtään suurempi.
Vaikka tätä jauhettiin lehdissä viikkoja...http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288523143235.html
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:38"]Kaikki miesten tekemät perhemurhat kuitataan jollain pikku-uutisella, ja kun nainen on tekijänä niin mässäillään viikkokausia. Mielenkiintoista.
[/quote]
Ne perhesurmat missä isä on tappanut on uutissoitu ihan samalla tavalla kun naisten tekemät. Jos tässä tapauksessa äiti olisi tappanut 37v poikansa ei uutinen olisi yhtään suurempi.
Vaikka tätä jauhettiin lehdissä viikkoja...http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288523143235.html
[/quote]
Olisi ollut isompi juttu, jos tappaja olisi ollut äiti. Etenkin naisvihaajat tykkäävät jauhaa äitien tekemistä murhista. Monta kertaa tässä ketjussa murhaajaa on haukuttu narsistiksi, hulluksi, huoraksi, sekopääksi? Käypä lukemassa sellaista ketjua, jossa puhutaan naistekijästä. Niissä on ketjulla pituutta ja jos minkälaista tekstiä...
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:34"]
Isää taisi ottaa vanhemmuus koville, eikä jaksanut poikaa enää? Sairasta joka tapauksessa. Onneksi jäi henkiin, niin pääsee kärsimään rangaistuksensa, kuten murhaajien kuuluu.
[/quote]
Yritti kyllä tappaa itsensäkin samalla. Harvemmin puuta päin ajaessa uskoo että toinen kuolee ja helposti itse selviää. Veikkaan että syytti itseään poikansa tilasta ja yritti lopettaa tämän kärsimykset mennen itse mukana.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 07:17"]Osaatko sä lukea? Eihän se isä edes kuollu saati ollu 37. Lisäksi se poika itse halus kuolla.
[/quote]
Kertoiko poika itse taivaasta, että halusi kuolla? Miksei sitten tappanut itseään, tai miksei pojalle haettu enemmän apua jos noin synkkiä ajatuksia? Onneksi toisen tappamisesta joutuu vankilaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:34"]
[/quote]
Yritti kyllä tappaa itsensäkin samalla. Harvemmin puuta päin ajaessa uskoo että toinen kuolee ja helposti itse selviää. Veikkaan että syytti itseään poikansa tilasta ja yritti lopettaa tämän kärsimykset mennen itse mukana.
[/quote]
Ei sitten parempaa auttamiskeinoa keksinyt? Eli jos lapsi kärsii, on ihan ok, tai jopa hyvä tappaa hänet vai? Ja jos tekijä on mies, niin saa vaan sympatiaa?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:23"]Murha mikä murha; isä murhasi poikansa ja ei väliä iällä tai mahdollisilla alko-ongelmilla, murha on murha vaikka voisss paistaisi:'( Aloittajan motiivina oli ymmärtääkseni herätellä keskustelemaan siitä, miten jotkut uutiset ovat kuin vähemmän mediaseksikkäitä eli poikansa murhannut mies onkin reppana ja perhetragedia on murha!:-S:-( [/quote] Kaikki miesten tekemät perhemurhat kuitataan jollain pikku-uutisella, ja kun nainen on tekijänä niin mässäillään viikkokausia. Mielenkiintoista.
[/quote]
Pitäiskö teidän lutkien lopettaa se lastenne ja miestenne lahtaaminen, niin ei tarvis mässäillä????
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:23"]Murha mikä murha; isä murhasi poikansa ja ei väliä iällä tai mahdollisilla alko-ongelmilla, murha on murha vaikka voisss paistaisi:'( Aloittajan motiivina oli ymmärtääkseni herätellä keskustelemaan siitä, miten jotkut uutiset ovat kuin vähemmän mediaseksikkäitä eli poikansa murhannut mies onkin reppana ja perhetragedia on murha!:-S:-( [/quote] Kaikki miesten tekemät perhemurhat kuitataan jollain pikku-uutisella, ja kun nainen on tekijänä niin mässäillään viikkokausia. Mielenkiintoista.
[/quote]
Pitäiskö teidän lutkien lopettaa se lastenne ja miestenne lahtaaminen, niin ei tarvis mässäillä????
[/quote]
No jos sinä huoripukki lopetat ensin lasten ja naisten raiskaamisen ja hakkaamisen. Miten olisi????
Mikähän sankari tuonkin kirjoitti :D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:34"] Isää taisi ottaa vanhemmuus koville, eikä jaksanut poikaa enää? Sairasta joka tapauksessa. Onneksi jäi henkiin, niin pääsee kärsimään rangaistuksensa, kuten murhaajien kuuluu. [/quote] Yritti kyllä tappaa itsensäkin samalla. Harvemmin puuta päin ajaessa uskoo että toinen kuolee ja helposti itse selviää. Veikkaan että syytti itseään poikansa tilasta ja yritti lopettaa tämän kärsimykset mennen itse mukana. [/quote] Ei sitten parempaa auttamiskeinoa keksinyt? Eli jos lapsi kärsii, on ihan ok, tai jopa hyvä tappaa hänet vai? Ja jos tekijä on mies, niin saa vaan sympatiaa?
[/quote]
Veikkaan että tuohon ikään mennessä on jo tullut kokeilitua yhtä sun toista "auttamismetodia" ilman että niistä on ollut apua. Tietyissä tilanteissa toisen kärsimyksen päättäminen kuolemalla on suuri rakkauden ele, mutta en ota kantaa oliko tässä kyse siitä. Halusin vain tuoda kyseisen ajatuksen ilmi.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:34"]
[/quote]
[/quote]
Eli lapsensa murhaava isä on hyväntekijä joka vain auttaa uhriaan lopettamalla tämän kärsimykset. Jos taas äiti tappaa lapsensa niin tämä on julma narsisti. Mies hyvä, nainen paha. Näinhän tämä tuntuu aina menevän.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:34"] Isää taisi ottaa vanhemmuus koville, eikä jaksanut poikaa enää? Sairasta joka tapauksessa. Onneksi jäi henkiin, niin pääsee kärsimään rangaistuksensa, kuten murhaajien kuuluu. [/quote] Yritti kyllä tappaa itsensäkin samalla. Harvemmin puuta päin ajaessa uskoo että toinen kuolee ja helposti itse selviää. Veikkaan että syytti itseään poikansa tilasta ja yritti lopettaa tämän kärsimykset mennen itse mukana. [/quote] Ei sitten parempaa auttamiskeinoa keksinyt? Eli jos lapsi kärsii, on ihan ok, tai jopa hyvä tappaa hänet vai? Ja jos tekijä on mies, niin saa vaan sympatiaa?
[/quote]
Veikkaan että tuohon ikään mennessä on jo tullut kokeilitua yhtä sun toista "auttamismetodia" ilman että niistä on ollut apua. Tietyissä tilanteissa toisen kärsimyksen päättäminen kuolemalla on suuri rakkauden ele, mutta en ota kantaa oliko tässä kyse siitä. Halusin vain tuoda kyseisen ajatuksen ilmi.
[/quote]
Voi vittu sentään näiden juttujen kanssa. Murha= "Rakkauden ele". Kaikkea sitä.
Keski-ikä on määrittelemätöntä aikaa elämässä, jolloin ihminen ei ole nuori eikä vanha.
Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.