Joulu exän kanssa, mielipiteitä?
Elikäs mies, jonka kanssa hyvin vakavissa merkeissä tapaillaan, mutta asutaan kohtuullisen välimatkan päässä toisistamme, jotta joulunvietto ei nyt ollut yhdessä mahdollista, kertoi vähän ennen Joulua, viettävänsä aaton eksän ja yhteisten lapsiensa kanssa, eksän perheineen. Asia minua alkoi kovin vaivaamaan, mutta en tiedä onko minulla tähän oikeutta tuntea suunnatonta vitutusta tai kiukutella asian suhteen?
Kuulemma yhteisen lasten takia viettivät joulun näin.. Heidän erostaan n. Puoli vuotta..
Olenko vain itsekäs ja typerä kun en voi asiaa ymmärtää?!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin exä viettää aattoa meillä kun on yhteinen lapsi ja hyvin tullaan toimeen niin mikäs siinä. Näin menty vuosia ja lapsi ei muunlaisista jouluista tiedäkään. Yksinkö miehen pitäisi joulu olla?
Ei varmaankaan, mutta tokihan exän uusi puoliso hyvin mahtuisi mukaan joulun yms viettoon. Aikuiset ihmiset!
Tottakai mahtuu. Mutta tässä ap sanoi, että välimatka estää yhdessäolon.
Näin mentiin tänä jouluna. Kerro miehellesi ensi vuonna, että ottaa lapsensa teidän luoksenne viettämään joulua. Jos vieläkin vinkuu eksänsä luo, näytä ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma miesystäväni meni eilen exälleen. Yhteinen lapsenlapsi on heillä. Siihen vetoaa, että näkisi häntä. Kävi kuitenkin siellä jo ennen lapsenlasta. Vetosi lapsiinsa silloin.
Yhdessä olemme olleet jo vuosia ja joka joulu siellä käy. Oma tilanteeni on aika nolo. En kenellekään sano, että viettää siellä jopa yön yli aikaa.
Se panee siellä. Vai lapsen takia. Sillä kortilla on pantu.
Nämä on niin uskomattoman lapsellisia kommentteja. Jos sen eksän kanssa pantaisiin ja oltaisiin niin hyvissä väleissä, että vietetään joulut yhdessä, niin ei siitä suhteesta olisi koskaan edes erottu.
Itselleni ex oli avioeron jälkeen vihoviimeinen mies maailmassa, jota panisin, vaikka emme mekään ihan huonoissa väleissä eronneet. Jos olisin halunnut häntä panna niin tuskin olisimme koskaan edes ajautuneet erilleen.
Ja sä olet naiivi jos luulet ettei exät pane toisiaan. On kuule ihan yllätävänkin yleistä, itse olen ollut aidosti ällöttynyt kun olen kuunnellut yhdessä eroryhmässä sekä muutamalta tapailumieheltä siitä, miten on sitä exää pantu satunnaisesti vielä jopa kuukausia eron jälkeen.
Kaikkihan ne exiään panee. Minäkin.
Tosin jos kyseessä on tapailu, niin mitä sitä itkemään, mene toisen tapailumiehen luo jouluna. Eikös se ole tapailun idea, että on monta tyyppiä jota tapailla?
Kaikki miehet haluaisivat viettää joulun exän ja lastensa kanssa, mutta eihän ne uudet nyksät anna lupaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Oma miesystäväni meni eilen exälleen. Yhteinen lapsenlapsi on heillä. Siihen vetoaa, että näkisi häntä. Kävi kuitenkin siellä jo ennen lapsenlasta. Vetosi lapsiinsa silloin.
Yhdessä olemme olleet jo vuosia ja joka joulu siellä käy. Oma tilanteeni on aika nolo. En kenellekään sano, että viettää siellä jopa yön yli aikaa.
Siis ihan oikeasti nyt...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa on vaan se ajatus vähän outo, kun joulu vietetään niiden kaikkein läheisimpien kanssa, niin kieltämättä erikoiselta vaikuttaa ja tuskin itsekään neutraalisti pystyisin suhtautumaan. Mutta toisaalta vasta tapailette ja lapsillehan tuo on kyllä ideaalitilanne, että vanhemmat ovat samassa juhlassa yhtä aikaa.
En osaa sanoa tähän muuta
Miksi exä ei ole läheinen? Minä ainakin koen hänet läheiseksi, läheisempi kuin monet sukulaiset.
Minulla on miesystävä. Lapset tietävöt hän on olemassa ja ovat nähneet hetken. Olemme päättäneet niin kauan kun lapset asuvat kotonaan, hän ei arkeen tule. Ex.llä on naisystäviä ollut ja erityisesti tytär oli pitkään surullinen ex.n toisen eron jälkeen, kun äitipuoli jätti myös hänet.
Miesystäväni viettää joulua lastensa kanssa, en tiedä tarkkaa ketä heillä kokoontui.
Ex, hänen 3.s lapsi ja ex appivanhemmat olivat meillä ja jäivät kaikki yöksi.
Ex appivanhemmat nukkuivat pojan huoneessa, minä tyttären kanssa hänen huoneessaan ja ex nukkui kummankin poikansa kanssa minun sängyssä olohuoneessa.
Aamupuuron jälkeen kaikki lähtivät, jäin yksin ja kohta miesystäväni tulee hakemaan minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin exä viettää aattoa meillä kun on yhteinen lapsi ja hyvin tullaan toimeen niin mikäs siinä. Näin menty vuosia ja lapsi ei muunlaisista jouluista tiedäkään. Yksinkö miehen pitäisi joulu olla?
Ei varmaankaan, mutta tokihan exän uusi puoliso hyvin mahtuisi mukaan joulun yms viettoon. Aikuiset ihmiset!
Kenellä nyt on uusi puoliso?
Tiedän parin, jolla on lapsille yksi koti, jossa molemmat vanhemmat hoitavat vuorotellen lapsiaan. Nyt jouluna olivat kaikki yhdessä siellä lapset, eksät ja nyksät. Kaikki sovussa. Lapset hyvin pieniä, ovat koko elämänsä eläneet näin. Sivistynyttä vanhemmuutta, jossa oma pieni sielu laitetaan sivuun lasten hyvän vuoksi.
Anteeksi jos kysyn, mutta mikä on Elikäs mies? Kun en ole koskaan kuullut tällaista termiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se panee siellä. Vai lapsen takia. Sillä kortilla on pantu.
Nämä on niin uskomattoman lapsellisia kommentteja. Jos sen eksän kanssa pantaisiin ja oltaisiin niin hyvissä väleissä, että vietetään joulut yhdessä, niin ei siitä suhteesta olisi koskaan edes erottu.
Itselleni ex oli avioeron jälkeen vihoviimeinen mies maailmassa, jota panisin, vaikka emme mekään ihan huonoissa väleissä eronneet. Jos olisin halunnut häntä panna niin tuskin olisimme koskaan edes ajautuneet erilleen.
Uskomattoman sinisilmäinen kommentti. En minä ainakaan ole mitenkään huonoissa väleissä lasteni isän kanssa. Hän on auttanut minua monissa asioissa ja on se ihminen kenen puoleen käännyt kun on huolia. Sänkyyni en sentään ole huolinut, mutta minä olenkin aseksuaali. Monella on paljon huonompi parisuhde kuin mitä meidän erovälit on. Ja sukua me ei ikinä lakata olemasta vaikka mitä puolisoita olisi kummallakin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa on vaan se ajatus vähän outo, kun joulu vietetään niiden kaikkein läheisimpien kanssa, niin kieltämättä erikoiselta vaikuttaa ja tuskin itsekään neutraalisti pystyisin suhtautumaan. Mutta toisaalta vasta tapailette ja lapsillehan tuo on kyllä ideaalitilanne, että vanhemmat ovat samassa juhlassa yhtä aikaa.
En osaa sanoa tähän muuta
Eiköhän ne omat lapset ole nimenomaan ne läheisimmät ihmiset.
No, olis kyllä mullekin eksä tommonen.
Ihme vauvoja tee hyysäätte mukamas miehinä….
Ja sitten aapee ihmettelee, kun on paha mieli. Totta hitossa paha mieli on oikeutettu. Se iso vauva on siellä höösättävänä toisen naisen hoivissa.
Ei sun tunteilla ole tuossa paljon sijaa.
Ehkä ajattelee siinä lasta. Se on ymmärrettävää. Muuten tuollaiset välimatkatekosyyt on kyllä ihan tekosyitä.
Lapsi ykkönen. Sen voi kyllä puhua auki.
Puhu.
Tai lähde veks tommosesta peittelysuhteesta, jossa ei puhuta vaan oletetaan. Harjoittele asioiden ja ilmiöiden sanoittamista siinä suhteessa. Kirjoitat hyvin ja asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet. Onko se sinulta pois?
Olen vuosien varrella väliläl pyytänyt lpseni isää vanhemmilleni jouluna syömään, jos hänellä ei ole ollut muuta paikkaa missä jouluilla. Nyt vanhempieni luona oli puolisen vuotta sitten eronnut siskoni ex-miehensä ja heidän yhteisten lasten kanssa. Katso ap vähän laajempaa kuvaa kuin sitä omaa kapeaa vinkkeliäsi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mahtuu. Mutta tässä ap sanoi, että välimatka estää yhdessäolon.
Siksi onkin hyvin outoa että mikä apta nyt kiukuttaa kun kyse ei ollut siitä ettei mies valinnut olla hänen kanssaan. Mitä väliä sillä on missä vietti joulunsa kun apn kanssa ei olisi voinutkaan olla.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi joulua pitää viettää yhdessä muka lasten takia vaikka jo erottu?
Omat vanhemmat teki tuota ja minusta se oli vaan tekopyhää teeskentelyä. Eivät oikeasti olleet edes hyvissä väleissä ja kireät välit kyllä huomasi. Silti jouluaatot piti väkisin viettää yhdessä.
Pienempänä se oli myös hämmentävää. Toinen vanhempi asui muualla mutta tuli yhdeksi päiväksi "kotiin" ja lähti taas pois.
Ei tuossa ole kyse muusta kun vanhempien omasta itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet haluaisivat viettää joulun exän ja lastensa kanssa, mutta eihän ne uudet nyksät anna lupaa ;)
Tietysti ne haluaa mennä kun ei tarvitse itse tehdä lasten joulun eteen mitään.
No ihmisillä on niin eri tilanteita. Lähipiirissäni on eronnut mies, joka käy eksällään jouluna ja sinne on kutsuttu myös aikuiset lapset jouluaterialle. Voihan tietty pannakin eksäänsä, mutta veikkaisin, että siinä tapauksessa valitsisi vähemmän ruuhkaisen ajan.
Ehkä hyvä kaikkien muistaa, että ihmisillä on myös menneisyys ja sen kanssa olisi syytä olla jotenkin sinut. Ja jos tuo kaikki omat epävarmuutensa suhteeseen, niin ei se varsinaisesti lähinnä sitä suhdetta.
Yhteen paluu. Lahjapaketissa timanttinen sormus. Häihin kutsutaan kaikki silloittajat ja laastarisuhteiden hoitajat.
En mä kovin pahalla katsoisi, jos lasten takia viettäisi joulua exällään. On esim. mun sisko hyvissä väleissä exänsä kanssa samoin kuin mies, jota tapailen, kävi eilen kahvilla exänsä luona samalla kun vei tyttären äidilleen. Se, että menee jouluna kylään ei välttämättä tarkoita muuta kuin sitä, että lasten takia haluaa tehdä niin.