Joko olet aloittanut joulukilojen karistamisen?
Vai ahmitko vielä herkkuja kuin viimeistä päivää? Mulle riitti eilinen herkuttelu. Vaaka näytti tänä amuna +2,1 kg enemmän kuin eilen... Koitan päästä joulukiloista eroon ennen uuttavuotta jotta voin silloin juhlia hyväällä omallatunnolla.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tervettä.
Joskus en keksinyt parempaakaan tekemistä niin testasin kuinka paljon voi viikossa lihoa ihan sen takia, että näen kuinka nopeasti voi laihtua.
Viikossa tuli +9 kiloa, joista 6 lähti seuraavalla viikolla ja loput parin viikon aikana sen jälkeen, tais lähteä vielä kilo ylimääräistä.
Lähtöpaino 54 kg.En lähtis kyllä uudestaan, turvotus oli aika tukalaa.
On se kuitenkin keholle ihan hyvästä välillä shokeerata plussa- tai miinuskaloreilla.Nesteturvotustahan noi kilot oli, ei suinkaan läskiä.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikosta, riisipuurosta ja savukinkkupalasta ei liho jouluna. Joulu ei ole vielä ohi.
No ainakin meillä aattoon kuuluu mm. luumutortut, piparit, konvehdit ja ruokapöydän kruunaa kinkun sijasta rasvainen kala täysrasvaisessa kermakastikkeessa.
Lihottavaa tuosta on vain nuo sokerit.
Olen ihmetellyt tätä tapaa vetää pyhinä kaksin käsin ja ahmia itsensä ähkyyn.
Sekä nyt sit on kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Sekä nyt sit on kivaa?
Totta käi. Kunnon ähky kuuluu juhlaan, ja sen jälkeen kuuluu kiduttaa itseään hetki pussidieetillä jotta päästään taas takaisin rantakuntoon. 💪
Laihduin joulun aikana 2 kiloa. Johtui varmaan siitä, kun söin/ närpin toisten tekemiä jouluruokia, jotka ei olleet oikein mun makuun...Onneksi varauduin ja ostin kaupasta muutaman valmislaatikon pakkaseen. En vaan pysty syömään kermalla ja voilla kyllästettyjä kotiruokia ilman, että tulee paha olo. Kaipaan tuoretta ja raikasta evästä. Onneksi huomenna pääsee ostamaan lisää ruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siks hä? Nythän se joulu just on?!
Joulu alkoi eilen.
Ja nyt se jatkuu varsinaisen joulupäivän merkeissä. Tapaninpäivä on perinteisesti liikkeellelähdön päivä.
Jos mennään perinteen mukaan, niin Tuomaasta loppiaisen kautta Nuuttiin voi mättää huolella.
Vierailija kirjoitti:
Sekä nyt sit on kivaa?
Koska loppiaisen jälkeen alkaa pyhätön aika ns. härkäviikot ennen laskiaisen mässäilyä josta puolestaan alkaa 40 päivän paasto ennen pääsiäistä.
Nälkä jäi kirjoitti:
Laihduin joulun aikana 2 kiloa. Johtui varmaan siitä, kun söin/ närpin toisten tekemiä jouluruokia, jotka ei olleet oikein mun makuun...Onneksi varauduin ja ostin kaupasta muutaman valmislaatikon pakkaseen. En vaan pysty syömään kermalla ja voilla kyllästettyjä kotiruokia ilman, että tulee paha olo. Kaipaan tuoretta ja raikasta evästä. Onneksi huomenna pääsee ostamaan lisää ruokaa...
Lisää ravinnotonta ruokaa :D
En liho jouluna, kun on niin paljon hyvää vhh ruokaa tarjolla ja ei sitä voi määräänsä enempää syödä kun on jo kylläinen.
Vierailija kirjoitti:
Sekä nyt sit on kivaa?
Ongelmahan on nykyään se, että on helppoa mättää herkkuja ähkyyn asti vaikka joka päivä vuoden ympäri ja moni niin tekeekin. Ennen se tapa kuului Suomessa vain jouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikosta, riisipuurosta ja savukinkkupalasta ei liho jouluna. Joulu ei ole vielä ohi.
No ainakin meillä aattoon kuuluu mm. luumutortut, piparit, konvehdit ja ruokapöydän kruunaa kinkun sijasta rasvainen kala täysrasvaisessa kermakastikkeessa.
Lihottavaa tuosta on vain nuo sokerit.
Näin se on, mutta mammat on niin peloteltu rasvalla, että ne luulee sokerin olevan terveystuote.
Kysyitkö tosissasi? 🤣 Vastahan olen päässyt joulumässyttelyssä alkuun 🍖🍗🥩🥓🧀🍦🍧🍨🍩🍪🎂🍰🧁🥧🍫🍬
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö tosissasi? 🤣 Vastahan olen päässyt joulumässyttelyssä alkuun 🍖🍗🥩🥓🧀🍦🍧🍨🍩🍪🎂🍰🧁🥧🍫🍬
Kaikki ei ole itsekurittomia porsaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän jouluna lihoo, sitä enemmän itsekuria joulukilojen laihduttamiseen vaaditaan. ✌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän jouluna lihoo, sitä enemmän itsekuria joulukilojen laihduttamiseen vaaditaan. ✌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä nyt sit on kivaa?Koska loppiaisen jälkeen alkaa pyhätön aika ns. härkäviikot ennen laskiaisen mässäilyä josta puolestaan alkaa 40 päivän paasto ennen pääsiäistä.
Aivan. Tätä paaston aikaahan suomalaiset noudattaa niin tarkoin 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet syönyt 14 000 kcal ylimääräistä. Onneksi olkoon.
Onnittelisit ennemmin itseäsi idiotismista. Noista kiloista suurin osa on varmasti vettä.
Suurin osa niistä kiloista on suolistossa makaavaa punaista lihaa.
No en todellakaan. Ai niin, mutta enhän mä mitään kiloja karista joulun jälkeenkään!
En edes tiedä, syönkö joulun aikaan varsinaisesti enempää, kuin muulloinkaan. Syön kyllä useammin, mutta huomattavasti vähemmän kerrallaan. Ehkä määrä yhteensä on suunnilleen sama. Tai sitten ei ole. Ei oikeastaan kiinnosta tippaakaan.
Relatkaa vähän.
Minä menen ensimmäisen kerran vaa'alle vasta viikkoa uuden vuoden aaton jälkeen. En tee mitään sillä tiedolla kuinka paljon ruokaa minulla on suolistossa ja kuinka paljon nestettä olen kerännyt hiilaripöllyssä. Vasta viikon normaalin syönnin jälkeen näen todellisen tilanteen.
En "ahmi" joulunakaan koska siitä tulee huono olo.
Ruokaa ehkä vähän tuhdimmin, yllätyin itsekin kun ei tehnyt makeaa yhtään mieli ja palanen jäätelökakkuakin oli vähän pakkopullaa. Pähkinöitä napostelin vähän.
Pakkasta 25, eikä ole kunnon toppavaatteita, että pääsis lenkille. Alkaa olemaan levoton olo.