voinko jättää postista noutamatta
Nosiiiis nyt on tilanne tämä kun tilasin puhelimen OSAMAKSULLA ja se tulisi postiin. Jos jätän paketin noutamatta tai käyn sinne sanomassa että voi lähettää takaisin niin onko asia sitten siinä ja se on palautus ? Onks tää sama käytäntö tässä osamaksujutussa.. help me. Tyhmästä päästä kärsii juu ja ois taas pitäny aatella enemmän.. nyt asiallisia vastauksia ja ripitykset hoidan itse :)
Kommentit (23)
Kannattaisi varmaan soittaa tai lähettää sähköpostia operaattorille? Eri operaattoreillakin voi olla eri käytännöt.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:36"]Mikä puhelin ap?
[/quote]
Onko kysemyksen kannalta oleellinen tieto?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:36"]Mikä puhelin ap?
[/quote]
Onko kysemyksen kannalta oleellinen tieto?
[/quote]
Ei.
No shit. Olisi myös varmaan parempi jos et kommentoisi enää mitään kun sustakaan ei ole apua :)
Nykylain mukaan tod. Näk. Ottavat maksun noutamattomasta tilauksesta. Yleensä n. 20 e maksaa kuluttajalle.
Elisalta tilasin. Eli siis mä voin käydä postissa ja sanoo etten ota sitä vastaa ja lähettää takas?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:47"]Elisalta tilasin. Eli siis mä voin käydä postissa ja sanoo etten ota sitä vastaa ja lähettää takas?
[/quote]tee selkeä palautis eli palaituksesta tulee ennakkoilmoittaa, sekä täyttää palautuskaavake.
Nykylain mukaan et voi enää tehdä niin. Tai voit tehdä, mutta silti sun pitää maksaa se lasku. Ainoastaan noutamalla paketin ja palauttamalla sen ohjeiden mukaan, voi tuotteen palauttaa.
Riippumatta siitä mistä se on ostettu.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:47"]Elisalta tilasin. Eli siis mä voin käydä postissa ja sanoo etten ota sitä vastaa ja lähettää takas?
[/quote]tee selkeä palautis eli palaituksesta tulee ennakkoilmoittaa, sekä täyttää palautuskaavake.
[/quote]
Soitan sinne asiakaspalveluu huomenna. Eiks sen pysty sielt ilmottaa?
Nykylain mukaan et voi enää tehdä niin. Tai voit tehdä, mutta silti sun pitää maksaa se lasku. Ainoastaan noutamalla paketin ja palauttamalla sen ohjeiden mukaan, voi tuotteen palauttaa.
Riippumatta siitä mistä se on ostettu.
Älä jätä noutamatta, vaan hae paketti ja tee firman antamien ohjeiden mukainen palautus. Yleensä paketissa on joku lappu, joka pitää täyttää ja lähettää tavaran mukana. Aikaisemmin pelkkä noutamatta jättäminen kävi palautuksesta, mutta samalla kun kuluttajansuojalaista poistettiin asiakkaalta oikeus ilmaiseen palautukseen verkko-ostoksilla, määrttiin myös, että palautuksestä täytyy tehdä virallinen ilmoitus.
Jos et tee kirjallista peruutusta, voit joutua maksamaan ylimääräisiä kuluja.
Mikä telefööni?