Monessako näytössä kävit ennen kuin löysit nykyisen asuntosi?
Olen käynyt nyt parissa näytössä, mutta ihmiset kertovat juosseensa niissä vaikka kuinka kauan ennen ostopäätöstä.. Kuinka monessa sinä kävit?
Kommentit (30)
Olen aina tehnyt nopeita päätöksiä. Tämä on kolmas omistusasuntoni. Yhdessä näytössä ennen tämän ostamista.
Onko tuo monessa näytössä ramppaaminen sitten tarpeellista?
Ensimmäistä asuntoa ostaessa kymmenissä. Silloin ei ollut vielä nettiä ja asunnosta sai etukäteen tiedon 4h ja keittiö, rakennettu 1985, toimiva pohja. Pakko oli raahautua paikalle.
Toinen asunto ostettiin ensimmäisen läheltä eli ykköstekijä oli sijainti. Näytin miehelle pohjakuvaa rakennusliikkeen sivuilta ja kysyin ostetaanko. Mies totesi, että joo ja mentiin seuraavana päivänä tekemään kaupasta. Näyttökäyntejä siis nolla.
Seuraavaa olen vaatimusteni takia valmistautunut etsimään ja kauan. Onneksi on netti, josta näkee äkkiä pohjan ja yleisilmeen.
En yhdessäkään. Ostettiin näkemättä, koska oli valmistuva talo.
Tunnen pariskunnan jotka on käynyt kymmenissä näytöissä parin vuoden aikana, eikä yhtään tarjousta jättäneet.
Kun tietää mitä haluaa ja paljonko on rahaa, ei montaa tarvitse kiertää. Nykyisen ostin näkemättä, pohjakuva ja taloyhtiön tiedot riitti. Olin aina halunnut asua tässä talossa!
Nykyään netistä löytyy niin hyvät tiedot asunnoista, että en ole rampannut asuntonäytöissä, vaikka olen ostanut elämäni aikana jo neljä asuntoa. En käy huvikseni asuntonäytöillä.
En yhdessäkään. Kun tietää mitä haluaa, niin se on sitten siinä. Sitä ennen pari vuotta ilmoitusten selailua tosin.
Neljässä. Lisäksi mies kävi vielä yhdessä mutta hän lyttäsi sen heti alkuunsa niin en turhaa sitten mennyt.
Ei yhdessäkään, vaan arkkitehti suunnitteli juuri sellaisen talon kuin halusimme
Varmaan n. 50. Pari tarjoustakin jätettiin. Kaikissa ei tosin menty edes sisälle, kun jo huomattiin ettei täytä meidän kriteerejä miljöön suhteen.
Tämä nykyinen tuntui heti omalta.
2. Olisin käynyt varmaan kymmenissä, jos en olisi saanut lopulta opiskelijayksiötä.
Kävin neljässä vuokra-asuntonäytössä ennen kuin tärppäsi. Kyseessä Helsinki ja syksyn pahin ruuhka-aika mitä tulee vuokra-asuntomarkkinoihin. Kävi mieletön tuuri.
En yhdessäkään. Löysin miehen ja kämppä tuli siinä samassa.
Varmaan 30:ssä. Täyden hinnan tarjouksia jätettiin viidestä, mutta aina joku muu tarjosi vielä enemmän.
2-3:ssa. Muut vielä tinki tästä, me ei. Jälkeenpäin kuulin heidän itkeneen välittäjälle harmiaan, kun eivät saaneetkaan tätä. Ei jummarra, kun löytää hyvän, miksi ei ota? ;)
Kahdessa