miksi tuhkimon lasikenkä ei kadonnut kellon lyödessä 12?
taika raukesi klo 12 yöllä ja tuhkimon kauniit vaatteet muuttuivat takaisin ryysyiksi, niin miksi se lasikenkä ei kadonnut.
Kommentit (37)
Lasikenkiä ei voi taikoa. Ne puhallettiin jostain kaupasta.
Prinssi oli valinnut hänet puolisokseen.
Magneettimedia vois tehdä tästä jutun, jossa todistettais, että lasikenkä oli illuminatin tekosia.
Minä olen miettinyt samaa, ja tullut siihen tulokseen, että Tuhkimo teetätti kopion ja jätti sen tahallaan.
se ei ollu lumikissa kiinni niin se säilyi
Helkkari, olen pitänyt itseäni teräväpäisenä mutta tähän en koskaan ole kiinnittänyt huomiota. Kiitti! :D
Elivätköhän he onnellisina elämänsä loppuun asti.
Se putos jalasta ennen kuin kello löi?!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:23"]Se putos jalasta ennen kuin kello löi?!
[/quote]
Mutta se ei kadonnut, vaan prinssi etsi kengän omistajaa ja kaikki halukkaat kokeili sitä kenkää.
Jalkahien muodostama kalvo piti sen koossa. Varma tieto.
Oletan sen liittyvän siihen jotenkin, että se ei enää ollut Tuhkimon jalassa. Jos oisivat päätyneet heti maakukammarin puolelle, olisivat ehkä kaikki vaatteet säilyneet.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:23"]Se putos jalasta ennen kuin kello löi?! [/quote] Mutta se ei kadonnut, vaan prinssi etsi kengän omistajaa ja kaikki halukkaat kokeili sitä kenkää.
[/quote] Niin, prinssi oli valinnut puolison (sehän oli juhlan tarkoitus).
Tuota olen kans miettinyt lapsesta asti :D Mutta kenenhän Tuhkimo on alun perin? Itse en ainakaan ole nähnyt kuin Disneyn version, olisiko jossain muussa versiossa selitetty?
Tuossa jo joku vastasikin... Mutta siis haltijatar teki kengät tyhjästä ( eivät siis olleet tuhkimon omat kengät ennestään) ne eivät siis olleet "lumottuja" kuten tuhkimon repaleinen mekko taiottuna, hiiret hevosiksi jne.
No, eihän siitä sadusta olis tullut mitään jos se kenkä olis kadonnut. Millä prinssi sitten olis tuhkimon löytänyt. Pilalle olis mennyt hyvä satu. Tuhkimo olis jäänyt kotiorjaksi.
Joissakin saduissa se toinenkaan lasikenkä ei kadonnut, muistan kuulleeni sellaisenkin version jossa Tuhkimo haki sen toisen kengän ullakolta kun oli ensin sovittanut ekaa.
Mä oon miettinyt samaa!! Tulin siihen tulokseen, että haltijatar-kummilla oli näppinsä pelissä ja halusi auttaa paria löytämään toisensa.
Myös vastaajan nro18 esittämä teoria kuulostaa mahdolliselta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:28"]
Tuota olen kans miettinyt lapsesta asti :D Mutta kenenhän Tuhkimo on alun perin? Itse en ainakaan ole nähnyt kuin Disneyn version, olisiko jossain muussa versiossa selitetty?
[/quote]
Tuhkimo ja muut klassikkkosadut ovat todella vanhaa kansanperinnettä. Ei sitä ole missään "selitetty", eivät ne alunperin suullista perinnettä olevat kertomukset ole sillä tavalla loogisia.
Oon aina miettiny samaa.