Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitättekö joululahjoista?

Huono ihminen
24.12.2021 |

Jos siis avaatte paketin niin, että antaja ei ole läsnä? Mietin tässä, että mun lahjat taisi olla aika huonoja tänä vuonna jäätävästä hiljaisuudesta johtuen...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kiittäminen on outoa. Koulussa opetettiin, että hyvän joulun toivotukseenkin vastataan "kiitos, hyvää joulua". En enää kiittele, vaan hyvän joulun toivotuksen vastaan hyvää joulua. Lahjoista ei kiitellä ellei satu, että lahja tulee sellaiselta, jolle ei ole vastalahjaa annettu.

Kiittäminen on kohteliasta ja sinä et taida olla kohtelias

Vierailija
22/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kiittäminen on outoa. Koulussa opetettiin, että hyvän joulun toivotukseenkin vastataan "kiitos, hyvää joulua". En enää kiittele, vaan hyvän joulun toivotuksen vastaan hyvää joulua. Lahjoista ei kiitellä ellei satu, että lahja tulee sellaiselta, jolle ei ole vastalahjaa annettu.

Kiittäminen on kohteliasta ja sinä et taida olla kohtelias

Ajattelen, että se antamani lahja on kiitos saadusta lahjasta. Hyvän joulun toivotukseenkin minusta on outo kiittää. Eihän hyvä päivääkään - toivotuksen sanota kiitos, hyvää päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen monien mielestä outo, mutta kiitän kahteen kertaan. Ekan kerran saadessa joltakulta lapsen lahjan esim. ennen joulua. Lapsi on vielä niin pieni, ettei itse osaa kiittää. Tokan kerran kiitän jossain vaiheessa joulun jälkeen (en aattona, vaan sen jälkeen): kiitän kyseisestä lahjasta "kiitos Anna Leolle antamastasi yöpuvusta, on ollut ahkerassa käytössä" ja laitan vielä kuvaviestillä kuvan lapsesta käyttämässä lahjaa. Yksi lasta muistavista läheisistä on hyvin iäkäs eikä hän käytä nettiä/omista älypuhelinta, hänelle laitan ihan perinteisenä valokuvana kiitokset tulemaan. Ja jos lahjaksi on saatu rahaa, niin kerron aina kiitosviestissä, mihin raha on käytetty tai mitä sillä aiotaan lapselle ostaa. Mutta taidan olla näissä asioissa jotenkin vanhanaikainen.

N31

Vierailija
24/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kiitän. Kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
25/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan saadusta lahjasta kiitetään.

Itse lähetän kiitoksen teksiviestinä joulun jälkeen.

Tai joillekin liitän kiitoksen joululahjasta, uuden vuoden toivotuksen yhteydessä.

Arvelen, että harva on niin tökerö, että soittelee ja kiiittä lahjoista heti jouluaatto iltana ja häiritsee perheiden just alkanutta joulurauhaa.

Samoinhan Joulupäivä siis 25.12. on rauhoitettu päivä, jokaisen ihmisen yksityiseen joulurauhaan!

Vierailija
26/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kiitetä moneen kertaan. Kiitos sanotaan, kun saadaan paketti, ei enää uudestaan avatessa.

Se on hyvä, että teillä säästellään kiitoksissa. Ne onkin tosi kalliita 😒

Minusta ylenpalttinen kiittäminen kertoo siitä, että olen epäonnistunut lahjanhankinnassa. Jos minulle pitää moneen kertaan todistella, että kiitos antamastasi lahjasta, niin mieleen tulee, että siinä oli jotain vialla, kun moneen kertaan kiitellään ihan kuin peitellen sitä, että surkea lahja.

Vierailija
27/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait kiitetään.

Olin vähän otettu, kun teinit oma-aloitteisesti, ilman pyyntöä, laittoivat villasukat jalkaansa ja ottivat kuvan ja kiittivät mummia joululahjasta. Samoin kummejaan.

Jotain oli jäänyt heidän päähänsä vuosien kasvatuksesta, vaikka eivät aina ole mallilapsia.

Vierailija
28/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko ette kiitä, kun kummi ennen joulua tuo lahjakassin aattona jaettavaksi tai soittele mummille, että kiitos, posti toi paketin, hyvin ehti perille? Kiitätte vasta sitten, kun lahjapaketti on avattu?

Vierailija
29/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te moukat edes kiitä kun pukki tulee ja tyhjentää säkit juuri teille?!