Kiitättekö joululahjoista?
Jos siis avaatte paketin niin, että antaja ei ole läsnä? Mietin tässä, että mun lahjat taisi olla aika huonoja tänä vuonna jäätävästä hiljaisuudesta johtuen...
Kommentit (29)
Meillä ei kiitetä moneen kertaan. Kiitos sanotaan, kun saadaan paketti, ei enää uudestaan avatessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kiitetä moneen kertaan. Kiitos sanotaan, kun saadaan paketti, ei enää uudestaan avatessa.
Se on hyvä, että teillä säästellään kiitoksissa. Ne onkin tosi kalliita 😒
Kiitän levittämällä reiteni... N28
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa te vaatteet paketit?
Vierailija kirjoitti:
Moi Jonne ja hyvää joulua sullekin. Ihme että runkkailuiltasi ehdit tänne mammojen seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän levittämällä pakarani. M32
Murjaisen et saat-tanan köyhät laittakaa ensikerralla paremmaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on typerää kiittää siinä vaiheessa, kun saadaan paketti ja sitten viettää aattoilta soitellen lahjojen antajille, että kiitos lahjasta. Miksi pitää kiittää moneen kertaan? Se lahja on otettu kiitollisuudella vastaan pakettina, miksi on kiitettävä uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa te vaatteet paketit?
Tarkoitatko että moneenko kertaan paketit saadaan? Ainoastaan kerran ja silloin kiitetään.
Olen järjestelmällisesti lopettanut lahjojen antamisen heille, jotka eivät ole kiittäneet. Esim. kummilapset.
Me soitellaan kaikki sukulaiset läpi aattoiltana ja kiitetään lahjasta. Lapsille lahjan tuo pukki, ei ne saa lahjoja isovanhemmilta, joten soittajana on äiti, joka sanoo, että en tiedä, mitä annoit, mutta kovasti kiitoksia.
Siis oikeastiko te kiitätte, kun kummi tuo paketin ja sitten kiitetään joulupukkia, joka lahjan antaa ja sitten vielä kerran kiitetään kummia?
Miksi?
Minulle kummina riittää varsin hyvin se ensimmäinen kiitos, eihän lapsi edes tiedä, että minä ostin junaradan tai legolinnan, hänelle ne tuo joulupukki ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kiittää uudestaan ja uudestaan, eikö sinulle riitä yksi kiitos?
Siskontyttö soitti ja kiitti lahjasta sanoen, että se on ruma, mutta äiti käski kiittää. Ehkä olisin voinut näin jouluna olla ilman tätä tietoa. Ymmärrän, että 8v on pettynyt, kun lahja oli vähän vääränlainen, mutta olisin kuullut sen mieluummin vasta ensi viikolla enkä tänään.
Suomalainen kiittäminen on outoa. Koulussa opetettiin, että hyvän joulun toivotukseenkin vastataan "kiitos, hyvää joulua". En enää kiittele, vaan hyvän joulun toivotuksen vastaan hyvää joulua. Lahjoista ei kiitellä ellei satu, että lahja tulee sellaiselta, jolle ei ole vastalahjaa annettu.
Tottakai! Ja olen jo kiittänyt.