Onko karenssi mahdollinen? :(
Hei
TE-toimistolta tullut työtarjous, johon en kuitenkaan kerennyt vastaamaan vaaditussa ajassa. Johtuen virheellisestä osoitetiedosta te-toimistolla, eli kirje työtarjouksesta saapunut 2 päivää viimeisen yhteydenottopäivämäärän jälkeen.
Työkkäriltä tullut selvityspyyntö asiasta.
Tekemässäni selvityksessä mainittu: Kirjeen saapuneen määräajan jälkeen johtuen väärästä osoitteesta. Olleeni siinä uskossa, että osoitteenmuutos väestörekisterikeskukseen päivittyy myös te-toimistolle. Luvattu olla yhteydessä työnantajaan. Lisäksi liitteeksi kuva vanhaan osoitteeseen ja postin kautta kulkeneesta kirjeestä.
Lisäksi työnantajaan yhteydessäoton jälkeen tehty lisäselvitys jossa mainittu: Hakeneeni työtä ja olleeni yhteydessä työnantajaan puhelimitse. Työkokemukseni ja koulutukseni ei kuitenkaan vastannut tarjottua työtä.
Joten mahdankohan välttää karenssin antamillani selvityksillä? Tässä meinaa stressiin kuolla ja käsittelyaikakin 3-4 viikkoa
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:59"]Varmasti tulee karenssi. Onneksi sossu auttaa.
Työkkärin toiminta on ihan käsittämätöntä. Itse sain vuoden aikana kolme karenssia mitä ihmeellisimmistä syistä. Olen ihan normaali ja vastuuntuntoinen ihminen, ja olen oikeasti yrittänyt etsiä töitä. Työkkäri tekee siitä vaan ihan mielettömän vaikeaa.
[/quote]
Sossukin taitaa tiputtaa karenssin takia 1/3 osan toimeentulotuesta. Kokemusta on ajan takaa. Seuraavasta karenssista lähtee jo puolet tt-tuesta, näin sanottu vaikkei kokemusta.
[/quote]
[/quote]näin on. Ja jos puoliso vielä on, niin turha pyydellä mitään. Hakemuksessahan tivataan naapurinkin tulot ja ne on automaattisesti sun käytössä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei
TE-toimistolta tullut työtarjous, johon en kuitenkaan kerennyt vastaamaan vaaditussa ajassa. Johtuen virheellisestä osoitetiedosta te-toimistolla, eli kirje työtarjouksesta saapunut 2 päivää viimeisen yhteydenottopäivämäärän jälkeen.
Tekemässäni selvityksessä mainittu: Kirjeen saapuneen määräajan jälkeen johtuen väärästä osoitteesta. Olleeni siinä uskossa, että osoitteenmuutos väestörekisterikeskukseen päivittyy myös te-toimistolle. Luvattu olla yhteydessä työnantajaan. Lisäksi liitteeksi kuva vanhaan osoitteeseen ja postin kautta kulkeneesta kirjeestä.
Lisäksi työnantajaan yhteydessäoton jälkeen tehty lisäselvitys jossa mainittu: Hakeneeni työtä ja olleeni yhteydessä työnantajaan puhelimitse. Työkokemukseni ja koulutukseni ei kuitenkaan vastannut tarjottua työtä.
Joten mahdankohan välttää karenssin antamillani selvityksillä? Tässä meinaa stressiin kuolla ja käsittelyaikakin 3-4 viikkoa
[/quote]
Minulle tuli jo siitä karenssia, kun otin työnantajaan yhteyttä sovitun ajan sisällä, mutta en heti 1-2 päivän sisällä vaan 3 päivän kohdalla. Haku oli siis vielä auki eikä työnantaja ollut kiinnostunut ja siihen oli jo valittu tekijä, mutta karenssia pukkasi.
Eli karenssia seuraa??
[/quote]
Mainittiinko missään että sinne on oltava yhteydessä HETI? Jos ei, karenssi on ollut laiton ja siitä olisi pitänyt valittaa.
[/quote]
Kuten kerroin myöhemmässä viestissä niin työnantaja ei olisi pakannut vaikka olisi ollut 1. soittaja. Niillä oli jo etukäteen katsottu tekijä siihen paikkaan, mutta paikka oli pitänyt asettaa yleiseen hakuun. Otin yhteyttä hakuajalla, mutta karenssi napsahti.
Eikä auttanut valitus!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei TE-toimistolta tullut työtarjous, johon en kuitenkaan kerennyt vastaamaan vaaditussa ajassa. Johtuen virheellisestä osoitetiedosta te-toimistolla, eli kirje työtarjouksesta saapunut 2 päivää viimeisen yhteydenottopäivämäärän jälkeen. Työkkäriltä tullut selvityspyyntö asiasta. Tekemässäni selvityksessä mainittu: Kirjeen saapuneen määräajan jälkeen johtuen väärästä osoitteesta. Olleeni siinä uskossa, että osoitteenmuutos väestörekisterikeskukseen päivittyy myös te-toimistolle. Luvattu olla yhteydessä työnantajaan. Lisäksi liitteeksi kuva vanhaan osoitteeseen ja postin kautta kulkeneesta kirjeestä. Lisäksi työnantajaan yhteydessäoton jälkeen tehty lisäselvitys jossa mainittu: Hakeneeni työtä ja olleeni yhteydessä työnantajaan puhelimitse. Työkokemukseni ja koulutukseni ei kuitenkaan vastannut tarjottua työtä. Joten mahdankohan välttää karenssin antamillani selvityksillä? Tässä meinaa stressiin kuolla ja käsittelyaikakin 3-4 viikkoa [/quote] Minulle tuli jo siitä karenssia, kun otin työnantajaan yhteyttä sovitun ajan sisällä, mutta en heti 1-2 päivän sisällä vaan 3 päivän kohdalla. Haku oli siis vielä auki eikä työnantaja ollut kiinnostunut ja siihen oli jo valittu tekijä, mutta karenssia pukkasi. Eli karenssia seuraa?? [/quote] Mainittiinko missään että sinne on oltava yhteydessä HETI? Jos ei, karenssi on ollut laiton ja siitä olisi pitänyt valittaa.
[/quote]
Valitukset eivät auta. Työkkärin tarkoitus ei ole auttaa työttömiä vaan sen tarkoitus on nitistää ja nujertaa. Suorittaa täydellinen ja mahdollisimman kivulias perseraiskaus jo valmiiksi hädässä olevalle ihmislle.
[/quote]
Kyllä mulla vaan valitus auttoi vastaavanlaisessa tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei
[/quote]
Minulle tuli jo siitä karenssia, kun otin työnantajaan yhteyttä sovitun ajan sisällä, mutta en heti 1-2 päivän sisällä vaan 3 päivän kohdalla. Haku oli siis vielä auki eikä työnantaja ollut kiinnostunut ja siihen oli jo valittu tekijä, mutta karenssia pukkasi.
Eli karenssia seuraa??
[/quote]
Mainittiinko missään että sinne on oltava yhteydessä HETI? Jos ei, karenssi on ollut laiton ja siitä olisi pitänyt valittaa.
[/quote]
Kuten kerroin myöhemmässä viestissä niin työnantaja ei olisi pakannut vaikka olisi ollut 1. soittaja. Niillä oli jo etukäteen katsottu tekijä siihen paikkaan, mutta paikka oli pitänyt asettaa yleiseen hakuun. Otin yhteyttä hakuajalla, mutta karenssi napsahti.
Eikä auttanut valitus!
[/quote]
No huhhuh. Outoa. Kyllä mulla ainakin on riittänyt että hakuajan puitteissa olen ottanut yhteyttä.
Et vain osaa hoitaa asioita niin kuin muut.
http://www.jlokka.fi/2013/09/from-lieksa-with-tiliote.html?m=1
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:59"]
Varmasti tulee karenssi. Onneksi sossu auttaa.
Työkkärin toiminta on ihan käsittämätöntä. Itse sain vuoden aikana kolme karenssia mitä ihmeellisimmistä syistä. Olen ihan normaali ja vastuuntuntoinen ihminen, ja olen oikeasti yrittänyt etsiä töitä. Työkkäri tekee siitä vaan ihan mielettömän vaikeaa.
[/quote]
Siinä vaiheessa, kun ottaa kolme karenssia vuoden sisään, on syytä katsoa peiliin. Suurin osa meistä ei saa yhtäkään.
Asian vierestä: Omassa työssäni ihmettelen kuinka ihmiset olettavat kaiken tapahtuvan itsestään ilman että tarvitsee evää heilauttaa. Juuri nuo osoitteebnmuutokset. Kun olen tehnyt Maistraattiin ilmoituksen, niin sehän menee sieltä joka paikkaan. Mitä - eikö saunavuoro olekaan peruuntunut automaattisesti, minähän muutin pois :-O jne.
Olen työkkärissä töissäollessani nähnyt ja kuullut samanlaisia tapauksia. Eli asiakas ei ole ilmoittanut työkkäriin uutta osoitettaan ja täten on työkkärin postit menneet väärään paikkaan, menneet hukkaan kokonaan tai myöhästyneet.
Aina on karenssi tästä syystä tullut. Työkkärin mukaan se on asiakkaan intressissä ja tehtävänä huolehtia siitä, että osoitetiedot on ajantasalla ja oikein.
Maistraattiin tehty osoitteenmuutos menee joo kyllä kelalle. Koska jokainen suomalainen on syntymästään asti kelan asiakas. Mutta työkkärin asiakkaina ei ole läheskään kaikki suomalaiset. Osoitteenmuutos ei siis ole työkkäriin automaattinen.
Mielestäni se ei voi olla tietoteknisesti ylivoimaista laittaa se työkkärinkin URA-ohjelmaan päivittymään, jos hakijalla on työnhaku voimassa työkkärissä muuton aikaan, mutta ketäpä työttömän asiat kiinnostais. Ei ketään joka näistä asioista päättää, esim. ministeriön virkamiehet, kansanedustajat ja , herra nähköön, ministereitä ollenkaan.
Tässä vaiheessa työkkäriä ei oikeestaan enää edes kiinnosta että koska ja miten hait sitä määrättyä työtä, tai että oliko se aidosti haussa tai että sua ei olis valittu vaikka olisit ekana soittanut.
Olet joka tapauksessa laiminlyönyt sen velvollisuuden, että osoitetietosi olisivat ajantasalla. Maistraattia ei voi syyttää. Kyllä sieltä karenssi tulee eikä valittamalla muuksi muutu. Kokemusta 6 v. eri työkkäreissä etelä-suomessa.
multa ei koskaan ees kysytty todisteita oonko hakenu paikkaa jos on tullu kirje et pitää hakea. säästin kyllä joka ikisen hakemuksen oli se sitten "pakollinen" tai ei. löysin kyllä aina jotain kuukauden sisällä kunnes sain vakiduunin.
Ohis täältäkin:miten ihmiset olettaa omista asioistaan, että kyllä ne joku muu hoitaa. Semmoisista asioista, joissa on omat rahat vielä kyseessä!? Näitä kuulen työssäni jatkuvasti. Aina on joku vänisemässä että "Kyllä ne lupas sieltä ne teille lähettää". Ai kuka lupas, minkä niminen henkilö, mihin osoitteeseen lupasi lähettää, millä aikaitaululla? Vastausta ei tule; ei mitään tietoa kuka on "luvannut" eikä mitä luvannut. Sitten mangutaan kun "Joku" ei ole tehnyt jotain mitä "lupasi": Eli tyhjän saa pyytämättäkin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:59"]Varmasti tulee karenssi. Onneksi sossu auttaa.
[/quote]
Riippuu vähän työntekijästä.
Esim: lopetin vahingossa työnhakuni netissä sairasloman sattuessa. En siis pannut hakua katolle. Toinen sanoi TE että ei voi korjata --> HÄVIÄISIN 1 vkon sairausrahat.
Soitin uudestaan ja toinen TE sanoit, että tottakai voi oikaista, kun itse olen vahingossa... Lopputulos oli, että sain rahani.
[/quote]
Korjausta edelliseen.